Vraag

Wanneer wordt glasvezel gelegd in oosterhout nb

  • 17 July 2019
  • 19 reacties
  • 2072 keer bekeken

Hoi
ik ben benieuw wanneer glasvezel wordt gelegd in mijn woonplaats

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Fongyee10 We investeren volop in de uitrol van glasvezel en je kunt op deze site checken of jouw adres al is aangesloten of aangesloten kan gaan worden!

Bijna een jaar later en nog steeds geen glasvezel 

Anno 2020 en geen woord over de beschikbaarheid van glasvezel in Oosterhout. Terwijl omliggende steden/dorpen zoals Dongen nota bene inmiddels al is voorzien van een eigen glasvezelnetwerk. Wat een teleurstelling zeg...

Inderdaad 

9 maanden later nog niks

Badge +19

Voor vragen over het aanleggen van glasvezel moet je bij de netwerkbeheerder zijn. Kijk op kpnnetwerk.nl voor meer informatie. 

Reputatie 7
Badge +22

Je wordt vanzelf op de hoogte gebracht als je je inschrijft bij KPN Netwerk.nl. KPN is erg hard bezig met glasvezel aanleggen, is jou wijk aan de beurt dan krijg je hier een mailtje van. 

Misschien is het er over 5 jaar nog niet, als ik de cijfers mag geloven zijn er meer huishoudens zonder glasvezel dan met, en ze zijn al een poosje aan het aanleggen dus zal het nog wel even duren voordat iedereen het heeft.

En als ze iedereen die graag vandaag ipv morgen aan het glas ligt tegemoet komen en veranellen moeten ze overal aan de bak, gaat hem niet worden.

 

Reputatie 7
Badge +22

@Doornekamp33 ze zitten nu op meer dan 3 miljoenste aansluiting, en dat heeft een tijd geduurd! KPN doet zijn best, maar zit ook vaak met die zeurende gemeentes die dan weer traag zijn met vergunningen. Dus inderdaad wat je zegt dit zal wel een lange weg worden naar glasvezel, maar ik heb 200 Mbit/s via koper. Eerlijk gezegd vind ik het verlopig prima zo. 

@Dennis Schreve , Hoeveel adressen zijn er in NL en hoeveel glas aansluitingen totaal, KPN, T-Mobile, en de rest?

Denk dat ze totaal ongeveer op de helft ziyten, op de andete helft heeft men geluk als er snel koper of kabel ligt, anders heb je zoals mijn moeder had, pech, 12mb de max en geen sneller internet buitengebied, er ligt nu een jaartje glas van een concurent die wel de buitengebieden deed, hier de kern heeft al jaren glas. 

Vind de uitrol nogal matig, KPN heeft om wat voor reden ook de uitrol vertraagd, nu de concurentie begint te hijgen in hun nek gaan ze weer volop aan de bak, maar denk dat ze de strijd gaan verliezen.

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve,

KPN heeft om wat voor reden ook de uitrol vertraagd, nu de concurentie begint te hijgen in hun nek gaan ze weer volop aan de bak, maar denk dat ze de strijd gaan verliezen.

Hoezo denk je dat ze dit zouden verliezen? 🤔 Zoals Ziggo die begint nog steeds niet met glasvezel leggen. En Ziggo is tot nu toe de grootste als het om aansluitingen gaat. En de meeste providers maken gebruik van het KPN netwerk. 

Hoe ik dat denk, KPN is alleen, de concurentie zijn met meerdere, en Ziggo gaat ook over op ftth in nieuwbouw projecten, ze zullen dus op moeten schieten.

En inderdaad, veel providers maken gebruik van het KPN netwerk, alleen KPN niet van hun netwerk.

Reputatie 7
Badge +12

@Dennis Schreve, Hoeveel adressen zijn er in NL en hoeveel glas aansluitingen totaal, KPN, T-Mobile, en de rest?

Denk dat ze totaal ongeveer op de helft ziyten, op de andete helft heeft men geluk als er snel koper of kabel ligt, anders heb je zoals mijn moeder had, pech, 12mb de max en geen sneller internet buitengebied, er ligt nu een jaartje glas van een concurent die wel de buitengebieden deed, hier de kern heeft al jaren glas. 

Vind de uitrol nogal matig, KPN heeft om wat voor reden ook de uitrol vertraagd, nu de concurentie begint te hijgen in hun nek gaan ze weer volop aan de bak, maar denk dat ze de strijd gaan verliezen.

In de periode dat KPN het “vertraagde” waren ze volop bezig met het aansluiten van kabelverdelers op glas. Hierdoor konden 100e klanten sneller internet krijgen. De prioriteiten lagen wat anders, maar ze waren alsnog wel druk bezig met het verbeteren van het netwerk. Vindt het altijd een beetje jammer om te lezen dat KPN de aanleg zou vertragen terwijl er dus juist een grote verbetering voor een hele hoop klanten is uitgevoerd in deze periode.

Na de volledige overname van Regefiber is de uitrol gewoon bijna stil gevallen, men ging toch voor hogere snelheden op koper, was “goedkoper” sneller te realiseren en het was prima voor de klanten, die mochten niet klagen.

Toen kwamen er wat anderen die met glas begonnen, Delta fiber en nog wat plaatselijke intiatieven, nog geen haast, koper was prima, tot T-Mobile begon in Den Haag, Ziggo met snellere verbindingen kwam toen begon de concurentie in de nek te hijgen en word er weer vol in glas geinvesteerd, en op dat punt zitten we nu dat ze toch sneller gaan uitrollen.

Ziggo gaat nu ook in het ftth glas en Delta gooit er ook even 2 Miljard eurootjes tegenaan om een kwart van Nederland te willen verglazen met 10GB XGS-PON, KPN loopt dus zoals altijd weer achter de feiten aan met hun 1 Gb verbinding, maar ja wat kun je ook verwachten van een voormalig staats bedrijf willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Dus dat geswets dat het niet is vertraagd, kom maar op met de bewijzen, bij Regefiber lagen de plannen al lang klaar die nu eindelijk gerealiseerd gaan worden, met een hele hoop vertraging.

Reputatie 7
Badge +24

... maar denk dat ze de strijd gaan verliezen.

Dat gebeurt pas als er een concurrent op glasvezel komt die zn tv dienst netjes stabiel en goed werkend op orde heeft.

Denk je, de rest op TM na hebben het redelijk op orde, ook KPN heeft ellende gekend en is nog steeds niet helemaal lekker op de oude decoders.

Blijft dom om de ander te onderschatten, heeft grote jongens de kop gekost.

Reputatie 7

Blijft gewoon een puinhoop, in 2013 wilde Reggefiber bij ons in de stad overal glasvezel aanleggen. Na overname trok kpn natuurlijk de stekker er uit. Er zijn wel verbeteringen uitgevoerd maar toch blijft het aanmodderen met die rotte koper kabel,.. Geen slimme zet want binnen een jaar of 10 zullen ze hier gaan vezelen denk ik :joy: en ach nu 8 jaar later is het nog steeds doodstil :joy: wel krijgen de dorpen in de buitengebieden hier inmiddels vezel van kpn,.. 

Reputatie 7
Badge +24

Denk je, de rest op TM na hebben het redelijk op orde, ook KPN heeft ellende gekend en is nog steeds niet helemaal lekker op de oude decoders.

Blijft dom om de ander te onderschatten, heeft grote jongens de kop gekost.

Redelijk is niet goed genoeg. Je moet een top product hebben wil je massa's klanten bij KPN weg kunnen halen. Volgens mij heeft nog niemand dat. Als ik de reviews op diverse sites van andere providers mag geloven. En ja, bij KPN loopt ook niet alles altijd zo goed. Maar voor KPN geeft dat niet. Voor andere providers wel.

Ik denk dat KPN qua TV niet zo bang hoeft te zijn voor andere providers. Meer voor bijvoorbeeld Netflix of Google ofzo. Stel dat zo'n bedrijf goedwerkende live tv aan gaat bieden, inclusief terug kijken en opnemen op gelijkwaardige manier als dat KPN dat doet. Naarmate de de tijd verstrijkt word dat steeds realistischer. We hebben straks allemaal een gigabit glasvezel verbinding en een smart tv, waarvan de hardware steeds krachtiger word, waar steeds meer mee mogelijk word. Dan is KPN (en andere providers) snel klaar met tv. Een provider uitkiezen puur op prijs is dan een logisch gevolg. Want stabiel internet aanbieden kunnen ze allemaal wel.

KPN zit nu ook op redelijk, na de introductie van het nieuwe menu, en denk dat als je de berichten mag geloven T-Mobile steeds groter word en KPN en Ziggo kleiner, gaat niet hard omdat er van beide word afgesnoept maar T-Mobile groeit best hard.

En inderdaad, lineair TV kijken word steeds minder, opnemen en terugkijken steeds belangrijker, als daar eens een goede inspringt zal het wel snel verschuiven.

Maar stabiel internet word ook steeds moeilijker, die nieuwe PON techniek is ook niet vlekkeloos, en als iedereen druk gaat trekken er aan stort de snelheid voor iedereen in die op dezelfde lijn zit.