Wanneer wordt glasvezel hier beschikbaar

  • 4 January 2020
  • 25 reacties
  • 243 keer bekeken

Wanneer komt er glasvezel op mijn adres ****** of een snellere adsl

 

Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel en titel aangevuld i.v.m. volledigheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Woudewm , dat kun je via onderstaande websites zelf in de gaten houden:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

geef hier je postcode/huisnummer in en je kunt zien wat er op jouw adres (binnenkort) mogelijk is.

Zie ook onderstaande website voor meer info, tevens kun je hier een gratis nieuwsbrief aanvragen, daarmee word je op de hoogte gehouden van de a.s. updates in jouw wijk:

https://www.kpnnetwerk.nl/

Succes

Op jouw adres is 58 Mb/s bonded mogelijk. Als je nu een 50 Mb/s abo hebt en je hebt maar net 30 Mb/s (single line) dan hoop ik voor je dat een KPN moderator bonding in gang kan zetten.

Want bovendien zijn er geen lagere abo's dan 50… En dat moet je dus zeker kunnen hebben.

Officiëel 50/5, in de praktijk vaak ca. 50/25

Vanmiddag 39 mbps downloads 4 mbps upload

Badge +19

Meet je bekabeld?

waarom bekabeld ?

als @Woudewm een experiabox v10 heeft kan dit draadloos makkelijk gehaald worden

@Joep1965 waarom : Ik blijf het zeggen; de echte internetter en tv kijker doet het bekabeld!!

ik zou wel geen echte internetter zijn maar haal echt wel meer als jij bekabeld

ik via de wifi haal echt wel meer

 

 

Hallo @peter-keetfm , de algemene richtlijn bij alle providers is de netto haalbare snelheid bekabeld te meten op 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit. Nog beter is met korte tussenpozen 3x achter elkaar te meten en dan het gemiddelde te nemen.

Draadloze metingen worden niet geaccepteerd.

Een bekabelde verbinding is ook het meest stabiel en veiligst.

 

 

Ik meet WiFi Quick draadloos dus

Hallo @peter-keetfm , de algemene richtlijn bij alle providers is de netto haalbare snelheid bekabeld te meten op 1 pc en alle overige (draadloze) apparatuur uit. Nog beter is met korte tussenpozen 3x achter elkaar te meten en dan het gemiddelde te nemen.

Draadloze metingen worden niet geaccepteerd.

Een bekabelde verbinding is ook het meest stabiel en veiligst.

 

 


ik heb nog wel veel bekabeld maar voor de meeste mensen gaat dat niet op

de meeste huishoudens doen alles via de wifi smartphone tablet enz.

en dat een provider er van uit gaat dat je bekabeld meet is voor mij een onzin punt

als provider lever je een goed product en dat gaat met de meeste apparatuur echt draadloos

en zelfs kpn maakt er reclame over wifi in alle hoeken en gaten

en waarom is een wifi verbinding minder veiliger dan bekabeld leg uit ?

en waarom is een wifi verbinding minder veiliger dan bekabeld leg uit ?

Hallo @peter-keetfm , als iemand je dat nog uit moet leggen moet je nog een boel leren.

en waarom is een wifi verbinding minder veiliger dan bekabeld leg uit ?

Hallo @peter-keetfm , als iemand je dat nog uit moet leggen moet je nog een boel leren.


geen antwoord als je niks nuttig heb te zeggen hou je dan stil

ik ben gewoon benieuwd alles gaat via wifi

en als je je wachtwoorden en beveiliging op orde hebt

wat is er dan gevaarlijker aan als bekabeld internet

Reputatie 7
Badge +24

https://www.consumentenbond.nl/veilig-internetten/wpa2-wifi-lek-hoe-gevaarlijk-is-het-en-wat-moet-je-doen

Reputatie 7
Badge +24

Hier ook bijna alles bekabeld. WiFi snelheid en betrouwbaarheid is van veel factoren afhankelijk. Ook veel factoren waar de provider helemaal niets aan kan doen. Daarom snelheid altijd bekabeld meten.

bedankt

als je het maar update maar ja dat is met je bekabelde pc ook

windows 7 stop straks ook dus wifi is niks gevaarlijke als bekabeld

Er is geen reden tot paniek in dat artikel

Reputatie 7
Badge +24

bedankt

als je het maar update maar ja dat is met je bekabelde pc ook

windows 7 stop straks ook dus wifi is niks gevaarlijke als bekabeld

Er is geen reden tot paniek in dat artikel

Voor pc en mobiel worden wel updates uitgegeven ja. Maar wat te denken van een bewakingscamera? Of printer?

 

bewakingscamera

die axis wat ik heb hangen kun je gewoon firmware updates in schieten

printer ook trouwens

maar windows 7 vanaf dacht ik 14 januari niet meer

moet ik overal 10 op knallen

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een Canon printer. Een goed en degelijk merk zou je zeggen. Ik heb hem zowat al 10 jaar ofzo, en er is nog nooit een firmware update voor uitgebracht.

Reputatie 7
Badge +24

bewakingscamera

die axis wat ik heb hangen kun je gewoon firmware updates in schieten

Dat het kan wil nog niet zeggen dat de fabrikant ook daadwerkelijk de afgelopen jaren een eventueel wifi beveiligings issue opgelost heeft.

als mijn router maar uptodate  is en daar gaat het mij om

en mijn synology vind ik ook belangrijk

printer zou mij een worst wezen

beetje off topic ik pass nu

 

Reputatie 7

Het gaat inderdaad aardig offtopic zo, laten we het centraal houden bij de vraag van @Woudewm, zodat we het voor hem/haar duidelijk houden en ook voor anderen die meelezen.

 

Glasvezel staat op dit moment nog niet op de planning voor jouw adres, als je naar de website van KPN NetwerkNL (de netwerkbeheerder) gaat kan je je aanmelden voor een nieuwsbrief. Als er iets veranderd gaat worden voor jouw verbinding zal je er een bericht over krijgen.

Ik heb jouw huidige verbinding ook nagekeken, zo te zien maak je al gebruik van de pairbonding die Peter noemde. De meting heb je draadloos gedaan begrijp ik, zou je het bij wijze van test ook eens met een kabel kunnen testen? Het draadloze signaal gaat door de lucht, daardoor is het gevoeliger voor omgevingsfactoren. Via een kabel gaat het door een afgeschermde omgeving waardoor het niet van buitenaf kan worden beïnvloed. Ik hoor het resultaat graag van je.

heb zojuist met via een kabel gemeten download 55,7 Mbps    upload 6,4 Mbps

 

Hartelijke groet Willem

Reputatie 7

Dat klinkt al een stuk beter, de snelheid via de kabel is dicht bij de mogelijk haalbare snelheid. Dat je via WiFi een lagere snelheid haalt, ligt dus niet aan het signaal naar jouw huis maar aan het WiFi netwerk zelf. Heb je de WiFi Tuner al eens gedaan? Daarmee wordt jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk ingesteld. Ik hoor de uitkomst graag van je.

heb inmiddels de WIFI Tuner gedaan het eind resultaat dat de verbinding nog slechter is, 34 Mbps, dan het was.

 

Moet nu ook betalen voor een monteur om het weer te verbeteren?????

 

Reputatie 7

Het is niet de bedoeling dat het daar minder mee wordt natuurlijk! Als je de Tuner nog eens doet, geeft dat nog een verandering? Als dat niet het geval is kan je het kanaal ook handmatig aanpassen om te kijken met welke je de beste verbinding hebt. Op de Telfort site staat uitgelegd hoe je dat handmatig kunt doen, zou je die stappen kunnen volgen en kijken of het daarmee verbeterd?

Er is gister een monteur langs geweest die kon er weinig aan verbeteren.

Helaas, toch maar over op ziggo?

Reputatie 7

Dat de monteur het niet kon verbeteren is ook jammer, heeft hij het kanaal daarbij ook gewijzigd of heeft hij wat anders gedaan?
WiFi is een internationale standaard die door alle leveranciers wordt gebruikt. Het signaal moet daarbij ook door dezelfde lucht, grote kans dat het bij een andere provider net zo is.