Beantwoord

Wanneer wordt mijn sneller internet actief?

  • 13 July 2019
  • 13 reacties
  • 239 keer bekeken

Goedemiddag,

volgens KPN netwerk bedrijf zouden we in ons postcode gebied, 6711HT, nu een snellere verbinding moeten hebben, kaartje in de bus zou dit bevestigen en ook volgens de site moeten we hier nu een combinatie van glas en koper moeten hebben,
ik vermoed dat de marketing sneller is dan de engineers, want op het modem zijn de maximale snelheden up en down hetzelfde gebleven. Max 20/1 Mb
Heeft er iemand een planning voor de uitrol?
KPN zelf doet hier geen uitspraak over, en op de ingeschreven nieuwsbrief bij KPN Netwerk nog geen mailing ontvangen.
Beetje tegenstrijdig allemaal.

mvg,

Evert

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Evert Vonk 13 August 2019, 10:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Evert, als ik deze postcode opzoek in Fourstack lijkt er overal 60Mb mogelijk te zijn. Ik vermoed dat jouw verbinding nog moet worden omgezet naar VDSL, daar kan ik mogelijk bij helpen.

Kun je jouw profiel aanvullen met je postcode, huisnummer en klantnummer? En een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan zoek ik uit of we de snelheid nu eindelijk kunnen verhogen.
Dag Joran,

bedankt voor je reactie,
ik heb mijn profiel aangepast met postcode, huisnummer en klantnummer.
Reputatie 7
Badge +28
Top! Ik kan het direct omzetten. De reden dat dit niet eerder is gebeurd is omdat je een nieuwe Experia Box nodig hebt. We doen dat graag in bulk voor alle klanten met een niet geschikte Experia Box. De V9 die je nu hebt doet het wel met vectoring (een techniek om VDSL lijnen nog sneller te maken) maar niet optimaal. Je krijgt deze week, of begin volgende week een nieuwe Experia Box. Ik kan je aanraden deze direct aan te sluiten. Op 25-7 vindt de omzetting naar VDSL plaats en wordt de verbinding een stuk sneller.

Als je nog vragen hebt, laat het weten!
Duidelijk, ik heb inderdaad vandaag een mail gekregen over de omruiling, ik zie het wel komen.
Bij de vorige omruiling had ik eigenlijk al een V10 moeten krijgen, maar was toen niet op voorraad,
komt alsnog goed.
Thanks.
Dag Joran,
het nieuwe modem is geplaatst afgelopen week, zou de omzetting naar vdsl al gedaan moeten zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Evert, dat was wel de bedoeling! Ik zie nu dat er vertraging is opgetreden, ik weet alleen niet of jij daar van op de hoogte bent gesteld. We verwachten dat de verbinding op 3-8 omgezet kan worden, ik ga ervan uit dat het die maandag daarop gereed is. Uitstel, geen afstel. Wel balen dat het donderdag niet is gelukt, sorry daarvoor!
Hoi Joran, komt niet op een week, wachten pas 3 jaar😉
Dag Joran,
nog steeds een adsl verbinding volgens het modem,
ik zie wel dat het modem vannacht is herstart, poging 2 ook niet geslaagd?
Link status Up
Showtime 10 h 37 min 39 s
Modulation type ADSL_2plus
Actual rate (Up/Down) 1029/19646 kbps
Attainable rate (Up/Down) 1331/21028 kbps
Noise margin (Up/Down) 9.9/6.4 dB
Line attenuation (Up/Down) 5.7/9.5 dB
Output power (Up/Down) 12.1/12.6 dBm
Reputatie 7
Badge +30
Hey Evert, Joran is nu met vakantie. Hij heeft me gevraagd dit over te nemen. Ik heb zojuist gekeken naar je verbinding en die zit inderdaad nog op ADSL2+. Helaas is de omzetting nog een keer uitgesteld. Dit omdat er in de wijkcentrale aanpassing gedaan moet worden door KPN de netwerkbeheerder (dat is een andere partij dan KPN de dienstenprovider). Helaas kan dat niet op hele korte termijn plaatsvinden. Waardoor we op dit moment verwachten dat omzetting op 29 augustus voltooid zal zijn.

Sorry dat ik geen beter nieuws heb, Evert. Ik hou dit voor je in de gaten. Als er verder iets verandert laat ik het je weten.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb zojuist nog even weer gekeken, @Evert Vonk, en ik zie dat de omzetting nu gepland staat voor morgen, 13- augustus. Dat is toch al weer heel wat beter dan de 29e 🙂 Ik controleer het morgen voor je of het ook inderdaad is omgezet.
Hoi Erik,

had idd ook al een mail van kpn gekregen met deze datum,
we wachten het weer af.
Hoi Erik,

het is gelukt, we hebben vdsl nu.
speedtesten geven 60/13, prima resultaat voor ons,
Kunnen we eindelijk genieten van sneller internet.
Bedankt voor jouw support, en ook Joran natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Super, goed om te horen. En wat een mooi resultaat ook 🙂 Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.