Beantwoord

Wanneer wordt pairbonding aangesloten?

  • 22 April 2022
  • 21 reacties
  • 398 keer bekeken

Sinds 6 april heb ik 100mbit hussel over vdsl. Ik heb toen meteen aangegeven dat ik 200mbit wilde, maar om snel op internet aangesloten te worden kon ik beter eerst 100mbit kiezen en daarna pairbonding aanvragen.

Zo gezegd, zo gedaan. Echter zou ik vorige week al teruggebeld worden voor een monteursafspraak. Echter dit is niet gebeurd. Dus toen heb ik zelf maar gebeld en zou ik deze week wat te horen krijgen. Het is nu vrijdg 12.00 en ik verwacht niet dat ik vandaag nog wat hoor. Hoop het natuurlijk wel.

 

Waarom moet dit zo lang duren? Als ik mijn postcode invul staat er dat er 200mbit gehaald kan worden. Ik kan mijn abonnement echter niet online aanpassen naar 200mbit.

 

De eerste monteur heeft wel het v10 modem geplaatst en alvast een y-splitter. Dus het enige wat nog moet gebeuren is volgens mij in de wijkkast. En misschien nog een kabeltje samenvoegen in mijn meterkast. 

 

Ik hoor graag wanneer dit nu wordt aangesloten!

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 14 May 2022, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld en heb je gegevens er bij gepakt. Wat jij ziet kom ik ook tegen, het zou aan te zetten moeten zijn, maar dat lukt op dit moment niet. 

Ik ga uitzoeken hoe dit zit en moet hiervoor contact zoeken met mijn collega's. Zodra ik terugkoppeling heb zal ik het hier laten weten! 

 

@Rutger_ al een update?

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Ik heb helaas nog geen update mogen ontvangen. 

Ik heb een herinnering naar mijn collega's gestuurd, bij reactie van hen zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 

@Rutger_ ok dankjewel. Ik hoop dat er snel antwoord komt.

Daarnaast ontvang ik geen emails als je me tagt in een forumbericht of iets. Alle notificaties staan wel aan. Komt ook niet bij de spam terecht. Misschien een beetje off topic, maar het is wel handig dat dat ook werkt :-)

 

 

@Rutger_ nog steeds geen update? Dit loopt nu al 5 weken….

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Ik heb inderdaad een update, en het zou nu moeten lukken om pairbonding aan te zetten. 

Voor ik dit kan doen, zou je in je forumprofiel nog het juiste klantnummer, en de laatste 3 cijfers van het daarbij horende rekeningnummer (onder persoonlijke opmerkingen) kunnen invullen? 

Dan kan ik uitzoeken of ik de order inderdaad kan doen en een monteur kan inplannen! 

@behtjes Ik heb inderdaad een update, en het zou nu moeten lukken om pairbonding aan te zetten. 

Voor ik dit kan doen, zou je in je forumprofiel nog het juiste klantnummer, en de laatste 3 cijfers van het daarbij horende rekeningnummer (onder persoonlijke opmerkingen) kunnen invullen? 

Dan kan ik uitzoeken of ik de order inderdaad kan doen en een monteur kan inplannen! 

Gefixt! @Rutger_ 

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb het proces in gang gezet, het is een beetje vreemd maar wat ik heb moeten doen is een verhuizing naar hetzelfde adres. 

Dit was nodig omdat anders de "pairbonding aansluiting" niet herkend werd. Voor zover ik kan zien is het monteursbezoek nu gepland voor 27-05. 

Je zal ook via het bij ons bekende e-mailadres op de hoogte gehouden worden. :)

@Rutger_ sinds vandaag heb ik een nieuw ip adres gekregen en op 30 mei zou een monteur komen. Nu is deze automatisch geannuleerd omdat ik ‘het modem  zelf al heb aangesloten’ volgens de email.

Ik snap dat dit een automatisch bericht is, maar gaat dit nu nog wel goed en komt de monteur voor pairbonding nog wel om in de wijkkast het een en ander om te leggen?

Zou je dit nog kunnen checken? Ik kan mijn abonnement bijv. ook nog niet omzetten in mijn account.

@Rutger_ vandaag een email gekregen dat m'n bestelling is voltooid. Echter nog steeds kan ik niet 200mbit selecteren bij het abonnement wijzigen, en er is ook geen monteur geweest voor de pairbonding aan te sluiten.

 

Kun je hier nog even achteraan gaan?

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Zoals je zelf inderdaad al opgemerkt hebt gaat dit niet zoals het zou moeten gaan. 

De verhuizing die is gedaan heeft alleen voor een nieuw ip adres gezorgd, verder is de aansluit technologie hetzelfde gebleven. 

Ik ben op dit moment aan het uitzoeken hoe dit kan en hoe we er alsnog voor kunnen zorgen dat er pairbonding aangesloten wordt. 

Ik moet hiervoor in overleg met mijn collega's, zodra ik terugkoppeling van hen heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 

@Rutger_ we zijn weer 4 dagen verder. Het begint wel heel lang te duren. Inmiddels al bijna 2 maanden aangesloten en nog steeds geen pairbonding aangesloten. Heb je al een update? Wat gaat hier nou eigenlijk mis?

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Ik ben met je eens dat het lang duurt, uiteraard probeer ik het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Er lijken op het adres 2 ISRA punten te zijn, tenminste dat geven de systemen aan.

1 ISRA punt wordt bij aangegeven dat het gaat om een oud pand, van dit ISRA punt is het onzeker of deze daadwerkelijk bestaat. 

Kun je zelf wellicht zien of dit ISRA punt daadwerkelijk bestaat? Het zou namelijk kunnen dat dit punt "afgelast is"

@Rutger_ dat was zo'n 3 jaar geleden ook al een probleem. Het oude isra punt bestaat niet meer en is nooit afgemeld (fout van de aannemer dacht ik). Het oude pand is tegen de vlakte gegaan en er staan 2 nieuwbouw huizen op. Er is toen een nieuw isra punt gemaakt omdat de oude ergens onder de fundering ligt 

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Dan is het voor nu even de vraag of pairbonding mogelijk is op het adres. 

Het lijkt er dan namelijk op dat het ISRA punt dat is blijven zitten slechts 1 aderpaar heeft. 

Ik ga proberen uit te zoeken of ik kan achterhalen of dit inderdaad het geval is. Zodra ik meer weet zal ik het hier delen! 

@Rutger_ er is een compleet nieuw isra punt gemaakt / getrokken vanuit de straat in 2019. Volgens de monteur die hier was een paar maanden geleden zei dat het mogelijk was om pair bonding te krijgen, de y splitter had hij er al op gezet. Alleen wat draadjes lassen ofzoiets?

 

Ik neem aan dat nieuwe isra punten toch altijd wel met 2 aderparen worden aangesloten?

Is het sowieso niet handig dat er gewoon een monteur langskomt om de situatie op locatie te checken en indien het kan pairbonding te realiseren? Want de administratie klopt niet echt voor mijn huis in jullie systeem. Dan kan het toch net zo goed even op locatie goed gecheckt worden? @Rutger_ 

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Ik ben met je eens dat dat het handigst zou zijn, alleen moet ik om die monteur aan te sturen wel ook eerst een order voor pairbonding kunnen invoeren. 

Anders is het bezoek van de monteur namelijk zinloos. Ik ben opnieuw met mijn collega's aan het schakelen hoe en of we dit voor elkaar kunnen krijgen. 

Ik probeer zo snel mogelijk met een antwoord te komen! 

@Rutger_ een ‘schouwer’ dan? Voor het aansluiten van het isra punt kwam ook eerst iemand ‘schouwen’. Laat nu iemand komen ‘schouwen’ (van kpn netwerk?) of er pairbonding mogelijk is, laat dat goed in het systeem zetten zodat we vooruit kunnen. We zijn al ruim 2 maanden bezig onderhand….

@Rutger_ er is iemand geweest van kpn, al bijna een maand geleden (22-6). Deze zei dat het als het goed is nu wel goed in het systeem moet staan. Kun je eens kijken of je nu wel pairbonding aan kunt vragen?

Reputatie 7
Badge +15

@behtjes Ik heb met mijn collega's gesproken en die geven inderdaad aan dat er iemand langs is geweest. 

Die heeft er voor gezorgd dat het "niet bestaande ISRA punt" uit onze administratie is gehaald. 

Dit betekent dat er nog 1 ISRA punt over is, en dit ISRA punt heeft slechts 1 aderpaar. Dat betekent vervolgens weer dat pairbonding hierop dus niet mogelijk is. 

Door het tweede "niet bestaande ISRA punt" zijn er dus helaas valse verwachtingen ontstaan.

De enige optie voor pairbonding zou nu een extra aderpaar "inlassen" zijn, maar KPN doet dit niet meer. In dat geval zou het zelf aangevraagd moeten worden en zouden hier kosten aan verbonden zijn. 

Helaas zie ik ook nog geen planning voor glasvezel in de buurt, dus voorlopig is de snelheid die je hebt het maximaal haalbare. 

Excuus voor de verwarring en het teleurstellende nieuws :(