Beantwoord

Wat doet de monteur allemaal?

  • 4 December 2019
  • 13 reacties
  • 1754 keer bekeken

Hi, ik heb via de klantenservice van kpn geprobeerd te weten te komen of de gratis monteur ook een gat in de vloer van de meterkast boort, en in de huiskamer achter de tv kast, om zo de ethernet kabel van het modem naar de tv te krijgen. Het antwoord was dat de hij 1 tv aansluit en de kabels netjes weg werkt? Hoe hij dat doet wist men niet. Ik wilde de kabel natuurlijk niet over de vloer van de hal hebben...dan zo zij men zouden er extra kosten bij komen. Hoeveel kon ze niet zeggen. Ik vroeg toen, als ik dus nu internet en tv en vast bellen van KPN neem dan weet ik pas wat de extra kosten van het GRATIS aansluiten van een tv kost als de monteur voor de deur staat. Met het risico dat als hij niet wil boren ik met een probleem zit. Ik zit nu dus al vast want kan niet beslissen.

 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 5 December 2019, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Bij mij is ook een gang in de kruipruimte nodig, ik zelf als hartpatient kan dat niet. Ik had de hoop dat ik bij kpn ook zo iets als antwoord zou krijgen. Maar nee!

Reputatie 4
Badge +3

Een monteur mag ervoor kiezen of hij boort en in de kruipruimte gaat of niet.

want ja ze mogen dat wel doen. het zijn vakmensen. en vast wel met vca diploma dus ze weten de veiligheidsregels.

ja ze mogen er ook voor kiezen om dat niet te doen.

ja ze mogen er kosten voor rekenen.

nee ze zijn dat niet verplicht van kpn.

 

ik zie namelijk nergens op de website staan.

gratis boren

of gratis door de kruipruimte gaan.

desondanks dat ze gratis monteur zijn :)

op de website staat dat meerwerk 15,- per kwartier is. dus alle overige werk dat niet gratis is is meerwerk denk ik

 

ligt eraan wat voor monteur je treft natuurlijk en of je ervoor wilt betalen. 

 

Ik begrijp wat je bedoeld met wat er niet...op de site staat..maar er staat wel op de site dat ze 1tv, ipad, laptop e.d aansluiten. Mijn bel naar de klantenservice was om te vragen hoe...ze dat doen, en dat kon men mij niet zeggen. Als ik dus de reacties goed snap, hangt het van de monteur af...en zeker wil ik daar wat voor betalen. Echter nu weet ik nog niets.

Hoi @Gratis monteur . Welkom op het forum.

Ik snap dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. De enige garantie die we geven heb ik hieronder geplakt.

Een monteur mag officieel niet boren en ze gaan, doorgaans, in hun eentje niet een kruipruimte in. Maar monteurs zijn mensen en mensen willen nog wel eens een uitzondering maken. Garanties zijn er echter NIET. Mijn advies aan jou is om de monteur te ontvangen en de zaak eerst door te spreken. In overleg is vaak veel mogelijk maar de enige garantie staat hieronder beschreven. 

Wat netjes wegwerken betreft moet je denken aan de kabel straks langs plintjes leggen. 

 

Mocht je helemaal zeker van je zaak willen zijn kun je kennissen of een ander bedrijfje vragen om alvast het voorwerk te doen. 

 

 

Wat installeert de KPN installatiemonteur?

Ben je een nieuwe klant of ga je verhuizen? Dan kun je gebruik maken van de KPN monteur. De monteur zorgt er voor dat je verbindingen werken en sluit maximaal 1 computer, laptop of tablet, 1 televisie en 1 vaste telefoon voor je aan. Uiteraard legt hij uit hoe je de nieuwe KPN producten kunt gebruiken. Daarnaast voert de monteur een wifi optimalisatie uit door het hele huis om te kijken hoe het bereik is. Zo weet je zeker dat je overal in huis optimaal kan genieten van wifi.

Extra apparatuur aansluiten

Indien nodig worden er in overleg gratis extra internetkabels getrokken en /of vervangen (niet weggewerkt) tot maximaal 15 meter per apparaat t.b.v. het optimaal aansluiten van de Experia Box en/of de Experia Wifi. Een geplaatste Experia Wifi wordt jouw eigendom.

Let op: Voor meer of langere kabels of een hogere afwerking betaal je extra.

 

Admin: lees hier alles over wat de installatiemonteur precies doet en kan.

Dank voor je uitleg...we houden het maar op onze huidige situatie, misschien vind ik nog eens iemand die me kan helpen. Of een provider die tegen betaling wel wat meer doet en de kosten daarvan ook van te voren kan inschatten.

Ik begrijp het.  Uiteraard is de keuze volledig aan jou. Mocht je andere vragen hebben of toch besluiten bij ons te komen, wil ik je graag helpen. 

Beste Erwin, nu begrijp ik het niet meer...als ik toch besluit bij kpn te komen wil je me helpen? Je kent mijn probleem, en verlangt van mij dat ik een abb. bij kpn aanga waarvan ik de kosten keurig kan zien maar als het op installeren aankomt ben ik afhankelijk van een goedwillende monteur die niet mag boren. Hoe hij de kabel dan uit mijn meterkast krijgt is ook weer een vraag. Snap je wat ik bedoel, er zijn vele duizenden huizen zoals de onze dus kpn moet deze problemen toch kennen. Maar heeft niet echt een oplossing.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor je uitleg...we houden het maar op onze huidige situatie, misschien vind ik nog eens iemand die me kan helpen. Of een provider die tegen betaling wel wat meer doet en de kosten daarvan ook van te voren kan inschatten.

Je kan ook gewoon een installateur bellen. Dan regelt die het voor je.

Klopt, ik kan ook een nieuw huis kopen waarin overal bedraad internet is, maar dat gaat wel wat ver om kpn van dienst te zijn.

Waar het om gaat is dat ik alleen wil weten wat een gratis monteur dan doet om tv, ipad, laptop en telefoon aan te sluiten? Op die vraag krijg ik dus van kpn en van Erwin niet echt een sluitend antwoord op. Dus minder goede service van kpn.

Ik ben bang dat ik het niet veel concreter kan maken. Ik had dat graag gewild. Sorry dat ik het misschien, nodeloos ingewikkelder maak.

Een sluitend antwoord heb ik niet op je vraag. Mijn advies is: Bespreek je wensen met de monteur. Als je er dan niet uitkomt kun je afzien van het abonnement. Ik weet dat dit omslachtig klinkt en ik snap dat je zekerheid wilt maar… die heb ik niet. De reden daarvoor is hierboven al uitgelegd. Boren en kruipruimtes zijn zaken die altijd in overleg moeten met als risico dat de monteur zegt: Daar begin ik niet aan. 

 

Wel fijn dat je hier eerlijk over bent, maar Kpn nemen voor alles en mijn huidige providers opzeggen is nogal een stap. Wat als ik kpn weer opzeg en mogelijk aansluitkosten heb bij de oude providers. Dus helaas moet ik zelf zoeken naar een oplossing als ik perse kpn wil. Als het binnen jouw functie past zou ik mijn superieuren zeker wijzen op deze onduidelijkheid in (gratis monteur) persoonlijk zou ik vermelden dat het om uitsluitend softwarematige aansluiting gaat en kleine werkzaamheden aan kabels. En mogelijk tel. contact om mogelijke werkzaamheden en prijzen te bespreken. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ga er maar gewoon vanuit: een KPN monteur gaat bij u de kruipruimte niet in. Hij zou gek wezen. 

Reputatie 7
Badge +24

Klopt, ik kan ook een nieuw huis kopen waarin overal bedraad internet is, maar dat gaat wel wat ver om kpn van dienst te zijn.

Huh? Wat bedoelt u daarmee? Je doet het voor je eigen, niet voor KPN...