Als je bij KPN een DSL of glasvezelpakket neemt controleren wij eerst of jij op jouw adres alles zelf kan aan te sluiten.
Soms lukt dit niet omdat er bijvoorbeeld een aansluitpunt ontbreekt of er moeten nog zaken afgemonteerd worden. In dat geval sturen we een installatiemonteur. Het is belangrijk om tijdens het bestellen een bereikbaarheidsnummer op te geven (mobiel). Zo kan de planning je goed bereiken mocht er iets tussen zijn gekomen.
Zelf installeren / Installatiegarantie:
Met onze Installatiegarantie sluit je zelf je internet en tv aan. Bij het aansluiten wijst de KPN Thuis app je de weg. Je kan ook altijd hulp vragen aan onze experts die 7 dagen in de week voor je klaar staan.
Installatiemonteur bestellen:
Wil je niet zelf installeren? Dan kan je er ook voor kiezen om voor € 75,00 een monteur te bestellen.
Werkzaamheden:
Onze monteur helpt je met het aansluiten van je modem, wifi, 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon. Als het nodig is, trekt de monteur gratis en in overleg extra of vervangend maximaal 15 meter internetkabel.
Een extra product aansluiten? Dit kost extra.
Mocht je extra wensen hebben (bijvoorbeeld een extra tv ontvanger of wifiversterker aansluiten, kabels leggen/wegwerken, etc...) dan is het raadzaam dit van tevoren met de monteur te bespreken. Deze zal vervolgens een indicatie geven van de kosten. De totale kosten van dit zogenaamde meerwerk komen vervolgens op de eerste factuur te staan en hoeven dus niet contant te worden afgerekend.
Het bezoek:
De monteur is gemiddeld 2 tot 3 uur bezig met de aansluiting. Hij is beschikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur
Het is belangrijk om bij het bezoek aanwezig te zijn omdat er na de werkzaamheden een handtekening gezet dient te worden. Hiermee geef je aan dat je tevreden bent met de werkzaamheden van de monteur en dat alles naar tevredenheid werkt. Daarom kan het geen kwaad om samen met de monteur de zaak nog even goed na te lopen als deze klaar is. Ook geef je met deze handtekening aan akkoord te zijn met de eventueel in rekening gebrachte meerwerkkosten.
Veelgestelde vragen (FAQ):
Ik heb een afspraak van 15:00 t/m 17:00. Het is nu 15:15 en de monteur is er nog niet. Wat moet ik doen?
De monteur kom binnen de aangegeven tijdspanne. Het zou dus ook kunnen dat hij om 16:45 aanbelt. Dat komt omdat sommige installaties langer duren. Als een monteur een half uur ná de eindtijd van je afspraak nog niet is verschenen raad ik aan om contact te zoeken met de helpdesk.
Mijn IS/RA zit op een lastige plek. Zal een monteur hier altijd aansluiten?
Een monteur kan werkzaamheden in kruipruimtes doen. Ook kan hij gaten boren in reguliere muren. Echter, mocht je een moderne woning hebben met dikke betonnen muren en je wilt hierdoor kabels laten trekken zul je de gaten zelf moeten (laten) boren.
De monteur geeft aan dat het niet mogelijk is om een kabel te trekken. Hij adviseert een draadloze verbindingsset. Ben ik verplicht deze af te nemen?
Uiteraard niet. De monteur maakt de afweging of hij alles met kabels kan aansluiten. In sommige gevallen zal dat niet lukken en zal hij een alternatief aanbieden. Mocht je hier niet voor voelen kun je nee zeggen. De order kan dan geannuleerd worden of je moet zelf een oplossing zoeken om het alsnog aan te sluiten.
Als ik tijdens het monteursbezoek besluit dat ik nog een extra tuner wil, kan dat dan?
Ga er niet automatisch van uit dat de monteur de spullen op voorraad heeft. Tevens zal er contact gezocht moeten worden met de klantenservice om het abonnement aan te passen. Als de monteur de mogelijkheden heeft zal hij dit zeker voor je regelen maar het is niet gegarandeerd. Wel kun je met de monteur afspreken dat hij alvast de verbinding aanlegt en klaarmaakt zodat jij alleen nog maar het kastje hoeft aan te sluiten. Je kunt dan zelf een extra tuner bijbestellen via de klantenservice of via je MijnKPN pagina ( als alle diensten zijn opgeleverd ).
Als je vragen hebt over de (installatie)monteur laat het dan vooral hieronder weten.
Laatste update: 4-2-2020