Beantwoord

Wat is Bandsteering?

  • 13 October 2019
  • 10 reacties
  • 16005 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal
Ik heb vandaag gezien dat er een update is geweest van de Experiabox V10
Nu is er de functie BANDSTEERING bij gekomen. Wat houd dat precies is?

groetjes
Wilfried

*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 16 October 2019, 12:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
@Wilfried1969 kijk ook eventjes in dit TOPIC op dit forum. Hier lees je gelijk meer over de update en de instellingen voor bandsteering.
Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Wilfried1969. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Band steering zorgt er voor dat er een gelijkmatige belasting is van het draadloze netwerk waardoor alle draadloze netwerkapparaten in het thuisnetwerk een snelle en stabiele verbinding hebben. Normaal gesproken bepalen apparaten die geschikt zijn voor beide frequenties (2,4 en 5 Ghz) zelf met welke frequentie zij een verbinding tot stand brengen. Door band steering kan de Experia Box voor elk apparaat herkennen welke frequentie het meest geschikt is en het apparaat daar automatisch naar laten overschakelen.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik hoop dat dit je verder helpt @Wilfried1969 . Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag van je!

Reputatie 7

Helaas stuurt de bandsteering functionaliteit op de Experia WiFi's alleen apparaten van 2.4GHz naar 5GHz en nooit terug naar 2.4GHz. Zie dit bericht.

Werkt bandsteering ook in combinatie met een accespoint van bv fastcom?

Reputatie 7

Werkt bandsteering ook in combinatie met een accespoint van bv fastcom?

Bandsteering is een functionaliteit van het accesspoint zelf dus zou de vraag moeten zijn of dat accesspoint van fastcom bandsteering ondersteunt.

Ik bedoel kan het samengaan. KPNmodem op Bandsteering  aan in combinatie met een AP zonder Bandsteering

 

Reputatie 7

Ik bedoel kan het samengaan. KPNmodem op Bandsteering  aan in combinatie met een AP zonder Bandsteering

Dat kan, maar als een apparaat dan met dat accesspoint verbonden is dan zal deze dus op de frequentie blijven waarmee deze met dat accesspoint verbonden werd.

Ok dank voor de snelle reactie

Wat is het beste advies Hoeveel -DB (BandSteering Drempel (2.4GHz naar 5GHz))

Staat nu op -71 DB