Beantwoord

Wat is Cloudeen en klopt het dat zij de glasvezel aansluiten?

  • 24 November 2021
  • 11 reacties
  • 608 keer bekeken

wat is cloudeen en klopt het dat zij de glasvezel aansluiten?

 

icon

Beste antwoord door wjb 24 November 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Bedoel je deze Cloudéén?

Ik denk het wel 

wordt telefonisch door hen benaderd🤔 

 

Reputatie 7

Wordt je zakelijk door hen benaderd?

Dat weet ik niet zeker, zou wel kunnen.

Reputatie 7

Dat weet ik niet zeker, zou wel kunnen.

Als alles nu naar behoren werkt dan is dat toch prima zo.

Zelf zal ik nooit ingaan op dergelijke telefoontjes.

Reputatie 1

KPN is bij ons in de wijk ook bezig met het aanleggen van glasvezel en het wachten is nog op de aansluiting van het laatste stukje van stoep naar aansluitpunt in mijn huis.

Vandaag net gebeld door Cloud-één. Blijkbaar (schijnbaar?) had ik een brief ontvangen met een unieke code. Doordat ik deze niet had, kreeg ik deze van Cloud-één om op mijn Cloud-één pagina te komen. Op die pagina staan inderdaad mijn adresgegevens.

Op die pagina moet ik een keuze maken welk bandbreedte en TV pakket ik wil hebben. Vervolgens moest ik op Bevestigen klikken.

 

Nou, gelukkig niet gedaan. Ik vond het namelijk vreemd om een bandbreedte en TV-pakket gekozen moeten worden, terwijl ik al een KPN abonnement heb.

Volgens mij is Cloud-één een achterbakse partij die KPN klanten een nieuw abonnement pakket wil aansmeren die ook nog 15-25% duurder is dan mijn huidige KPN abonnement.

Van KPN had ik begrepen dat ik horizontaal over zou gaan van ADSL naar glasvezel.

Daar zal ik nog even op wachten.

 

Eigenlijk snap ik niet waarom KPN niet op deze thread reageert.

Keurt KPN het dan goed dat Cloud-één bestaande KPN klanten benadert voor de verkoop van hun abonnementen?

KPN is bij ons in de wijk ook bezig met het aanleggen van glasvezel en het wachten is nog op de aansluiting van het laatste stukje van stoep naar aansluitpunt in mijn huis.

Vandaag net gebeld door Cloud-één. Blijkbaar (schijnbaar?) had ik een brief ontvangen met een unieke code. Doordat ik deze niet had, kreeg ik deze van Cloud-één om op mijn Cloud-één pagina te komen. Op die pagina staan inderdaad mijn adresgegevens.

Op die pagina moet ik een keuze maken welk bandbreedte en TV pakket ik wil hebben. Vervolgens moest ik op Bevestigen klikken.

 

Nou, gelukkig niet gedaan. Ik vond het namelijk vreemd om een bandbreedte en TV-pakket gekozen moeten worden, terwijl ik al een KPN abonnement heb.

Volgens mij is Cloud-één een achterbakse partij die KPN klanten een nieuw abonnement pakket wil aansmeren die ook nog 15-25% duurder is dan mijn huidige KPN abonnement.

Van KPN had ik begrepen dat ik horizontaal over zou gaan van ADSL naar glasvezel.

Daar zal ik nog even op wachten.

 

Eigenlijk snap ik niet waarom KPN niet op deze thread reageert.

Keurt KPN het dan goed dat Cloud-één bestaande KPN klanten benadert voor de verkoop van hun abonnementen?

cloud-een is een partij die met KPN samenwerkt voor zakelijke aansluitingen.

Als je al KPN-klant bent, niet op ingaan en gewoon de automatische omzetting van koper naar glas door KPN afwachten.

 

Reputatie 7
Badge +10

Cloud ÉÉN is een businesspartner van KPN Zakelijk. Dat maakt dit eigenlijk al het verkeerde forum want dit kan niet met consumentenabonnementen voorkomen…

Het is wel normaal dat KPN ÉÉN (een zakelijk pakket voor MKB) wordt verkocht via een businesspartner.

 

Maar ik denk dat dit eigenlijk in het KPN Zakelijk Forum thuishoort? https://zakelijkforum.kpn.com/

KPn Webcare medewerkers die daar reageren hebben toegang tot KPN Één gegevens. De mensen die op dit consumenten forum zitten kunnen dat niet.

Hallo @Ward_ , bij @HolyMoly , ben ik er van uitgegaan dat het een particulier is, vandaar mijn reactie op die wijze.

Als @HolyMoly inderdaad een zakelijke klant is, ben ik het volledig eens met je antwoord.

 

Reputatie 1

Bij mijn weten ben een particuliere klant. Mogelijk was Cloud-één in de veronderstelling dat ik een zakelijke klant ben, doordat het woord "bedrijven” in mijn mailadres voorkomt. In mijn pakket heb ik namelijk alleen particuliere pakketten met dito kortingen.

Maar de Cloud-één medewerker had ook niet iets opgemerkt over zakelijke klant.

Dus mogelijk zijn mijn contactgegevens bij Cloud-één ten onrechte als zakelijk klant gezien.

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de heldere uitleg @Ward_!

Hoe ze er bij komen dat je een zakelijke gebruiker zou zijn is mij een raadsel @HolyMoly, kan inderdaad zijn dat ze op het verkeerde been zijn gezet door je mailadres :wink: