Beantwoord

Wat is de laatste firmwareversie van de Experia Box V10A?

  • 22 July 2021
  • 7 reacties
  • 1984 keer bekeken

Wat is het laatste versie nummer is van de firmware van de Experia V10a? Wij hebben sinds eind maart problemen met de zonnepanelen app en de toon app. Kan het te maken hebben met een update die toen is uitgevoerd? We zijn nu al weken aan het testen en 'pielen' en krijgen het niet opgelost. Leveranciers verwijzen naar de router. Onze router heeft nu V5.00.48 build 453. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door RBxx 23 July 2021, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Jana100 Er is ondertussen een nieuwe firmwareversie voor de Experia Box V10A. Probeer de box eens te resetten om deze firmwareversie binnen te halen.

Piet. 

Reset uitgevoerd. Maar nu nog steeds dezelfde firmware?!

Hi KPN, willen jullie svp reageren of met mij contact opnemen? Ik ben niet gerust op versie 00.48 gezien de laatste berichtgevingen! Als de stelling is dat jullie het modem automatisch updaten en het gebeurt niet, hoe kan dan gezorgd worden dat het modem deze update wel krijgt!? De reset van het modem is via mijnkpn uitgevoerd en de tekst was dat het succesvol was. Maar dus zonder update van de firmware!

Reputatie 1

Je zou het nog kunnen proberen door met een paperclip de resetknop ingedrukt te houden (minimaal 10 seconden).

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jana100 , de huidige firmwareversie is idd v5.00.48 build453 maar KPN is bezig met een update. Zie dit topic: Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.49_build487-owl]
Deze update vindt gefaseerd plaats en je kan deze daarom ws. niet forceren met een reset.

Of deze update jouw problemen oplost vraag ik me af. Mogelijk vergroot het ze juist, aangezien gescheiden gebruik van 2.4 en 5GHz nog verder beperkt (of onmogelijk) wordt naast de invoering van ‘mesh’ support.

Beste Piet, Edwin en Ruud,

Dank voor jullie reacties. Updaten is niet gelukt, ook niet via de harde reset. Net met KPN aan de lijn gehangen die ook een reset heeft gedaan, zelfde resultaat dus geen update. Artikel via RBxx geeft ook aan dat je dit dus zelf niet kunt ‘forceren’ - helaas!. KPN collega adviseerde telefonisch om huidig modem te vervangen met V12 modem maar collega die bestelling hiervan heeft gedaan zegt dat ik maar moet afwachten of het de V10, V10a of V12 is. We kijken wat we krijgen en gaan het dan opnieuw proberen.

Ben wel benieuwd wat KPN ondertussen onderneemt in respons op het Security lek wat momenteel op internet wordt gemeld; dat schijnt alleen bij de V10a te spelen. Dus ik duim dat er een V12 in de doos zit morgen ;-).

Jana

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jana100 
Dat laatste staat ook in het door mij genoemde topic in een antwoord van een KPN moderator. 

We hebben inderdaad vernomen dat er zich een kwetsbaarheid in de software van onze ExperiaBox V10A bevindt. In de KPN modem is deze kwetsbaarheid alleen via de eigen LAN toegankelijk. Van buiten af kan dat alleen indien er toegang is tot de Web interface, dit is op de KPN modems niet mogelijk. Dat neemt niet weg dat we deze kwetsbaarheid snel willen herstellen, we zijn met de leverancier in gesprek over een oplossing. Die oplossing ligt er al en we zullen deze in de eerstvolgende software-update meenemen.