Wat is de te verwachten gemiddelde latency van KPN glasvezel?

  • 5 December 2019
  • 16 reacties
  • 4848 keer bekeken

Badge

Bij ons in Hoogezand wordt glasvezel aangelegd , en als we het kunnen gebruiken ben ik benieuwd naar de ervaringen van gebruikers m.b.t. de te verwachten latency.

Bij mij ziet dat er nu zo uit: (Ziggo 500/40)

Pinging google.com [172.217.20.110] with 32 bytes of data:
Reply from 172.217.20.110: bytes=32 time=22ms TTL=55
Reply from 172.217.20.110: bytes=32 time=18ms TTL=55
Reply from 172.217.20.110: bytes=32 time=14ms TTL=55
Reply from 172.217.20.110: bytes=32 time=13ms TTL=55
Reply from 172.217.20.110: bytes=32 time=13ms TTL=55
 

Hoe doet kpn glasvezel dit?

 


16 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Mijn ping naar Google.com is ong 4ms dus ja het is wel iets lager :)

(Reply from ***.***.***.****: bytes=32 time=4ms TTL=57)

Reputatie 3
Badge +2

Lager en stabieler. Denk aan minder dan 6ms ping en een jitter van 1ms ipv de 15ms jitter die je nu hebt.

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Welkom terug op het Forum! 

Als het goed is zit je nu bij Ziggo en maak je gebruik van de glasvezel? Heb je bij hen een abonnement van 500/40-50 over de glasvezel- of coax-verbinding? Bij KPN wordt er geen onderscheid gemaakt tussen download en uploadsnelheid als je geniet van glasvezel met onze nieuwe abonnementen. Bij ons zal je das een 500/500 abonnement krijgen, (of 50/50, 100/100, 200/200). Ik weet verder niet zo goed wat je vraag precies is. Als er al glasvezel ligt en je komt bij KPN, gaan wij normaal gesproken leveren over de glasvezelverbinding die aanwezig is.
Ontvang jij nu 500/40 over glasvezel of coax? Ik hoor graag van je!

Badge

Hallo Lisa ,heb nu 500/40 over coax . Ben alleen maar erg benieuwd of de latency van kpn glasvezel beter is dan Ziggo coax.... Er is een glasvezelaansluiting bij mij geïnstalleerd, maar alleen nog niet bruikbaar.

De manier waarop door KPN e.e.a. aangevlogen wordt boezemt mij nog niet veel vertrouwen in.

Heb inmiddels tot 2x toe een abonnement (500/500)proberen af te sluiten, geen reactie…..

Blijkbaar geen belangstelling...

Het is heel goed mogelijk dat ik het niet ga afnemen hierdoor.

 

 

Reputatie 3
Badge +2

Mijn persoonlijke ervaring met de meeste games is 4-10 ms

pingtest nu net (wanneer het meestal al wat drukker op netwerk is) naar google.com komt uit op 8 ms, en 5 voor google.nl . (met een 100/100 glasvezel lijn, al verwacht ik niet dat er een meetbaar verschil is tussen 100/100 en 500/500 in geval van een pingtest).

 

Ik vind het wel vreemd dat het niet lukt het abbonement af te sluiten, mag ik misschien vragen hoe je dit geprobeerd hebt? Persoonlijk heb ik het online gedaan via www.kpn.com en dat ging zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Bedankt voor je bericht. Lees ik het goed dat je al 2 maal een abonnement hebt proberen af te sluiten zonder een bevestiging gehad te hebben? 
Dit is wel heel gek. Ik wil dit graag even voor je uitzoeken. Hoe heb je het abonnement afgesloten telefonisch, via de chat of online?

Over de ping/latency
Oeh… Ik durf het zo niet te zeggen wat voor ping/latency je gaat halen. Het is afhankelijk van verschillende factoren. Wat ik met name lees is dat de bandbreedte invloed op de hoogte van de ping. Omdat je nu over de coax een lagere uploadbandbreedte hebt van 40 mbps kan dit de oorzaak zijn van de hoge ping. Over glasvezel is de downloadsnelheid gelijk aan de uploadsnelheid. Bij een abonnement van 100/100 zal je dus al een lagere ping moeten hebben omdat je uploadbandbreedte daarmee wordt verdubbeld.
Het maakt ook verschil uit of je draadloos of bedraad verbonden bent. 

Hopelijk ben je hiermee geholpen of is het een klein beetje duidelijker geworden. Bedankt trouwens @Arie_Kanarie , @Lukas_ en @Zeonz  voor het delen van jullie bevindingen/ervaringen. 

 

Badge

@Lisa Afgesloten online via de link naar de vergelijker van kpnnetwerk.nl.

Dat was de 1e keer in juni.

De 2e keer nog een keer gedaan op verzoek van de helpdesk omdat ze wisten dat de 1e melding niet verwerkt was.

Je collega Erik heeft ook al even gekeken, volgens hem gaat het mis omdat mijn aansluiting nog niet actief is.

Dan zou ik zeggen stuur potentiele klanten geen mail om een provider te kiezen als je de gegevens toch niet kunt verwerken.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Aah… Het wordt mij nu duidelijk! Ja klopt, er staat inderdaad een pre-order in aangemaakt via KPNNetwerkNL. 
De gegevens zijn wel verwerkt maar er gebeurt pas wat mee zodra KPNNetwerkNL glasvezel naar je huis heeft geschoten. 
Ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk over wilt op deze verbinding.  

Badge

Nah...dat zal wel, maar ik heb al een aantal weken een aansluiting in mijn kelder hoor.

Alleen de kabels aan elkaar knopen in de wijkcentrale lukt niet erg denk ik.

Ik durf wel een weddenschap af te sluiten dat het dit jaar niet meer lukt.

😉

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Ik heb een verzoek ingediend voor een statusupdate. Het lijkt namelijk allemaal prima opgeleverd. Strijdend voor de winst, met hoop dat het voor 2020 aangesloten kan worden. 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Lisa ,

Ik heb KPN DSL 50/5 Mbit en haal vrijwel altijd een ping van 5 of 6 ms op de dichtstbijzijnde KPN Speedtest server en dat is dan nog gemeten via Wifi. Zo zit ik dus met het laagste DSL abonnement dicht tegen glasvezel aan qua latency en gamen gaat dan ook heel goed. Overwatch wordt hier gewoon probleemloos gespeeld via 5 GHz Wifi direct op de V10a. Jitter is hooguit 1 ms via 5 GHz Wifi, via 2,4 GHz soms iets hoger.

Op de kabel kwam ik nooit onder de 12 ms ping.  Dus ik zou tegen @thooijer willen zeggen: Meteen overstappen en weg met die kabel!

Groet, Folkert

Badge

@Lisa Ben benieuwd…

@fdpg1963  Gamen via wifi zou niet direct mijn voorkeur hebben….maar die ping is geweldig.

Helaas kan ik nu alleen maar afwachten tot er beweging in de molen komt.

:wink:

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Ik ben even achter de pre-order aangegaan. Het ging om een Internet en TV Basis 500/500 Mbit/s in eerste instantie. Deze order is destijds uitgevallen. Daarna heb je een nieuwe pre-order ingelegd. Deze blijft hangen, wordt niet opgepakt of ligt ergens onderaan de stapel.
KPNNetwerkNL heeft de verbinding volledig opgeleverd dus ik ga ervoor zorgen dat er een standaard overstaporder wordt ingelegd. Ik laat een van mijn collega's contact met je opnemen (telefonisch) om de order opnieuw in te leggen en een monteur in te plannen. Dan houden we hem samen in de gaten zodat je zo snel mogelijk aangesloten wordt. Is dit een idee?

Dan regel ik het meteen dat iemand je vandaag nog belt. Wanneer komt het uit om gebeld te worden?
Is het telefoonnummer dat je toegevoegd hebt aan je profiel het nummer waarop we kunnen bellen?  

Badge

Lijkt me goed, ik kan tot 16:45 gebeld worden op dat nummer.

Daarna heb ik een kerstdiner…

 

Reputatie 7
Badge +17

@thooijer Ik zit naast de collega. Zij belt je zo even op om het in te leggen. Eet smakelijk alvast! 

 

Badge

Ok bedankt!

 

Reageer