Wat is een realistische internet snelheid?

Ik begrijp dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten :Den daarom de vraag wat een realistisch te verwachte internet snelheid is met het standaard abbo alles -in 1.

Wie kan mij wat Down en Up load gegevens sturen (afstand tot kast is ca. 3 km)

Ik meet momenteel:

Ping 24 ms, Down: 9.5 mbit en Up: 0.8 Mbit

KPN beloofd TOT 40 Mbit maar dat is volgens mij alles tussen 0 - 40 Mbit, wat kan ik verwachten?

OK, wat is er te verwachten in Nederland 🙂 KPN en enkele andere bedrijven hebben een zgn. meldingsovereenkomst die aangeeft wat de realistische snelheid is versus de reklameboodschap.

Zie link hieronder mbt xDSL en de realistische internet snelheid.

https://business.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/20120703GTIfinalboardapproval.pdf

Men beloofd netjes 40 Mbit (reklame) maar dat is nooit haalbaar in Nederland, maximaal 24 Mbit is het snelste en wel met ADSL 2+ (ik vermoed dat dit de communicatie is over 4 draadjes waar je dus een ander modem voor nodig hebt jaja een zgn. V8 modem).

Uit de grafiek in de hierboven gemelde overeenkomst zie je netjes dat je met een standaard ADSL systeem in mijn geval op 2000 meter van de verdeelkast op 5 Mbit zit :-)  

De onderstaande website is heel leuk en geeft je de mogelijkheid om de DSL speed te verkrijgen op basis van je postcode en huisnummer + afstand tot het verdeelpunt/centrale.

http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

In mijn geval is dat het onderstaande:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)

ADSLBBned ATM DSL2-8Mb/512kb
ADSL2+BBned ATM DSL10Mb/1Mb
SDSLBBned ATM DSL2.3Mb/2.3Mb
B-SDSLBBned ATM DSL (IMA/4WIRE)9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+BBned Ethernet DSL12Mb/1Mb
ADSL2+MBBned Ethernet DSL8Mb/2Mb
B-SDSL.bisBBned Ethernet DSL10Mb/10Mb
Met andere woorden, ik betaal teveel voor een trage lijn (KPN standaard alles-in-1 ipv vdsl speed)

Voor mij zijn nu een aantal zaken duidelijk geworden, ben wel benieuwd of er mensen zijn die meer eruit weten te persen ?

2 reacties

Zelfde probleem hier, ook onder de 10 mbit, en rond de 3 kmvan de kast af

Dank voor de info, ben benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbaar resultaat (mogelijk onafhankelijk van postcode gebied). Wat is jouw Upload snelheid ?

Reageer