Beantwoord

Wat is er met mijn VDSL verbinding aan de hand ?

  • 19 April 2019
  • 33 reacties
  • 1903 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Afgelopen weken heb ik continu 50Mbits kunnen halen zonder enig probleem tot eind vorige week spontaan naar 30 Mbits.
Mijn DSL snelheid is gezakt tot 30Mbits en wilt ook niet meer hoger herstarten van de modem helpt niet.
Inmiddels zijn er al 2/3 monteurs geweest en het probleem is nog niet verholpen.
Als iemand nog ideeën heeft laat het dan even weten.

Dit is wat ik te zien krijg in de experiabox v10
http://prntscr.com/nebq9l

Met vriendelijke groeten,
Brian
icon

Beste antwoord door Joran 22 May 2019, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hey Brian, welkom! Vreemd dat het zo zakt en dat de monteurs nog geen oplossing hebben kunnen vinden. Ik kijk graag mee om te zien of we dat alsnog kunnen gaan doen. Ik zag dat je de postcode al had ingevuld in je profiel. Wil je het huisnummer ook nog invullen en dat hier even laten weten? Dan duik ik er in.
Reputatie 3
Badge +2
Toegevoegd zoals gevraagd @Erik_
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Brian. Ik ben er ingedoken en ik zie inderdaad dat de bandbreedte te laag is. Daarom is eind vorige week een poortwissel uitgevoerd. Daarbij is jouw aansluiting overgezet op een andere poort in de centrale. Dat is op de 19e voltooid. Ik zie echter, als ik je verbinding doormeet, dat er nog steeds maar ongeveer 32 Mbit bij je binnenkomt. De technische melding staat nog open, dus heb ik daar een notitie aan toegevoegd dat de snelheid nog steeds niet in orde is. De technische dienst gaat hier verder naar kijken of ze dit op afstand verder kunnen oplossen. Of dat er toch nog weer iemand op pad moet, naar jou, de centrale, of beide. Er wordt deze week opnieuw contact met je opgenomen.
Reputatie 3
Badge +2
Dat is helemaal prima.
Ik hoop dat dit snel word opgelost.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Brian, in afwezigheid van Erik was ik even benieuwd hoe dit ervoor staat. Hoewel het jammer is dat de storing al zo lang loopt ben ik blij dat de technische dienst er bovenop zit. De oorzaak van de storing is gevonden en morgenvroeg wordt er in de straatkast laswerk verricht. Ik ga ervan uit dat het daarna is opgelost, er wordt nog contact met je opgenomen ter controle.
Reputatie 3
Badge +2
Gisteren was er een monteur die heeft een aantal dingen getests.
Het schijnt dat er iemand anders zijn dsl lijn over die van ons huis heen loopt of iets in die vergelijking waardoor onze vdsl wat problemen heeft.
Reputatie 3
Badge +2
Ik zie nog geen progressie met de snelheid nog steeds een sombere 30 Mbit.
Vond het eigenlijk ook wel vreemd dat er niemand bij ons is geweest vandaag om de snelheid op te meten.
Reputatie 3
Badge +2
Actual rate (Up/Down) 10791/31685 kbps
Attainable rate (Up/Down)10991/33723 kbps

Ik denk dat ik die 50 Mbit onderhand wel mag gaan vergeten dit duurt nu al 3 weken
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb wat te vroeg gejuicht inderdaad. Ik begrijp dat er inmiddels contact met je is opgenomen, maandag wordt een specialist aangestuurd om dit verder te onderzoeken. Als ik ondertussen iets voor je kan betekenen, laat het vooral weten. Ik hoor graag hoe het maandag is gegaan!
Reputatie 4
Badge +3
Wat geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl aan dat er bij jou haalbaar is. Is dit dat MDF of SDF. Is er veel verschil wanneer je dit vergelijkt met je directe buren.

Een specifieke verklaring kan zijn dat jou straatkast van MDF naar SDF gegaan is. De VVDSL verbindingen die dan daar doorheen lopen (100mb lijnen) drukken jou zwakkere VDSL verbinding weg. Dan zou de oplossing zijn om jou ook op VVDSL te zetten.

Maar ik weet niet of dit ook de situatie is bij jou, maar een mogelijkheid
Reputatie 3
Badge +2
@Soeradj
51 Mbit
Het gaat hier om SDF

Bij mijn indirecte buren die ook bij kpn zitten word gewoon de correcte snelheid gehaald van +- 50 Mbit.
Reputatie 3
Badge +2
Ik zou graag een status update willen krijgen.
Reputatie 7
Badge +28
Wat een langlopend probleem dit Brian. Sorry dat de reactie even duurde, ik was een paar dagen vrij.

In de storingsmelding staan weinig nieuwe details, het ondergrondse team is aangestuurd om de storing verder te onderzoeken. Morgenmiddag staat een nieuwe afspraak ingepland met een monteur. Ik controleer daarna de status opnieuw zodat ik je hopelijk wat nieuwe informatie kan geven.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan door een storing de status niet checken 😞 Is er al contact met je opgenomen Brian? Anders hoor je morgen van me.

-edit- De storing in de system is net opgelost. Maar ik lees slecht nieuws bij jouw storingsmelding. Het probleem kan niet worden opgelost. Dat is een verrassende en zeer teleurstellende uitkomst. Er wordt nog contact opgenomen over de vervolgstappen.
Reputatie 3
Badge +2
Ehm ik weet niet wat voor spoken er hier zijn bij KPN maar dit probleem heeft zich spontaan verholpen.

Reputatie 7
Badge +28
Dat is een hele aangename verrassing! 🙂 Het heeft niets met de storingsmelding te maken maar er is deze week wel onderhoud uitgevoerd op de straatkast waarop je zit aangesloten. Blijkbaar is het probleem in de onderhoudswerkzaamheden meegenomen. Ik ga ervan uit dat de snelheid nu niet meer omlaag gaat. Goed nieuws!
Reputatie 3
Badge +2

We zijn inmiddels een jaar verder.
Heb geen experiabox meer maar een fritzbox 7590
Heb inmiddels het modem verplaatst naar de meterkast als test met een kortere dsl kabel.

 

Reputatie 3
Badge +2

Graag zou ik een bedankje willen sturen naar de monteur die bij ons langs kwam op donderdag voor een kleine reparatie

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Brian Duister, welkom terug! Leuk om te lezen dat de verbinding nu zo goed is. Ik heb de monteur die bij je geweest is kunnen achterhalen en hem je dank doorgegeven :)

Reputatie 3
Badge +2

dit is best wel bizar

Reputatie 7
Badge +30

Wel een beetje gek, inderdaad. Is dit nu nog zo, Brian?

Reputatie 3
Badge +2

Wel een beetje gek, inderdaad. Is dit nu nog zo, Brian?

Sorry voor een hele late reactie maar ja dit soort dingen komen nog steeds voor

Ik heb al maanden niets meer gedaan aan de router kant enkel accesspoints lopen testen

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, @Brian Duister :)

Ik heb je verbinding doorgemeten en zie daar wel wat waardes die ik wat twijfelachtig vindt. Ervaar je ook in het dagelijks gebruik issues? Uitval van je internet, storing op tv, dat soort dingen?

Reputatie 3
Badge +2

Geen probleem, @Brian Duister :)

Ik heb je verbinding doorgemeten en zie daar wel wat waardes die ik wat twijfelachtig vindt. Ervaar je ook in het dagelijks gebruik issues? Uitval van je internet, storing op tv, dat soort dingen?

Mijn familie gebruikt het internet via de KPN ik zelf gebruik de meerheid van tijd tegenwoordig starlink omdat die crashes op de meest rare momenten voorkomen. Als starlink er uitligt dan wissel ik even om naar KPN
Gisteren/eergisteren zat ik in de woonkamer tv zit te kijken via KPN en het beeld stopte spontaan om vervolgens te zien in de fritzbox dat er de zoveelste DSL sync is geweest.

Voor de KPN aansluiting gebruik ik wel een zelfgemaakte RJ12>RJ45 kabel aangezien ik de fritzbox nog gebruik en geen officiële kabels meer heb liggen.
 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je voor de zekerheid een nieuw setje aansluitmateriaal gestuurd, @Brian Duister. Als het goed is zit daar de juiste kabel in. Kijk even of het daarmee beter wordt. Als dat niet zo is, dan raad ik je aan om, tijdens of zo snel mogelijk erna, even telefonisch contact op te nemen. Je zal dan sowieso doorverbonden worden met de Service Plus Desk (want dat zit in het abonnement). Als je daar dan aangeeft dat je last hebt van uitval, en verwijst naar dit forumtopic, dan kunnen zij met je meekijken voor de vervolgstappen. Want dan denk ik dat een monteur wel eens handig kon zijn.