Beantwoord

Wat is het KPN beleid t.a.v. upgrade straatkasten en hoe wordt bepaald welke straatkast wordt geupgraded?

  • 4 May 2019
  • 1 reactie
  • 418 keer bekeken

Aangezien ik 3.252 meter van de wijkkast afwoon, is dsl-internet voor mij nog geen optie met 7mbit max.
Echter woon ik 200 meter van de straatkast af (buitengebied) en vanwege mindere alternatieven op de glasvezel van Cogas zit ik eraan te denken om weer terug te gaan naar het koperlijntje.

Mijn vraag aan KPN is: hoe bepalen jullie welke straatkasten worden geüpgraded en gaat KPN nu minder straatkasten upgraden nu de aanleg van het FTTH-gebeuren weer is opgepakt, naar verluid.

Mvg,

Henri Busger
icon

Beste antwoord door Joran 5 May 2019, 15:13

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Henri! Het is misschien een idee deze vraag aan KPN NetwerkNL voor te leggen. Op dit forum zijn we actief als provider en hebben we weinig te maken met de uitrol. KPN NetwerkNL is de nieuwe naam van het netwerkbeheer, zij gaan over de uitrol van glas en koper. Hoe de keuze wordt gemaakt welke straatkast wanneer wordt geüpgraded durf ik zo niet beantwoorden.

De VDSL upgrades liggen zeker niet stil. Los van de miljoen huishoudens die in de komende drie jaar van glasvezel worden voorzien, worden ook een half miljoen huishoudens geüpgraded naar (V)VDSL. @RobinFlikkema heeft een handige site gemaakt waarop de upgrades worden weergegeven Overzicht - VVDSL.robinflikkema.nl. Het is mogelijk je in te schrijven op de nieuwsbrief van KPN NetwerkNL, dan word je op de hoogte gehouden wanneer er werkzaamheden plaatsvinden in de buurt: KPN NetwerkNL - Inschrijven

Reageer