Beantwoord

Wat is het verschil tussen KPN WiFi en Fon?

  • 12 July 2019
  • 12 reacties
  • 1984 keer bekeken

Wat is het verschil tussen KPN Wi-Fi en Fon?
Ik heb beide apps en een fonaccount. Alleen de fon app moet ik tickets kopen, en bij Wi-Fi app alleen hotspots. Bij beide succesvol ingelogd met mijn @kpn-fon.nl adres.

Maar zit naast een fon adres en tever van Wi-Fi punt. Maar fon doet het niet iets met benodigde tickets. Doe ik iets verkeerd?

 

Update: door grotere mobiele databundels die je ook in heel de EU kunt gebruiken, is het gebruik van Fon sterk afgenomen. Daarom biedt KPN vanaf 1 augustus 2020 deze dienst niet meer aan. Je kunt nog wel gebruik blijven maken van de overige HotSpots. 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Tycha 14 July 2019, 15:56

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Perkoss, Goede vraag! Wanneer je een mobiel abonnement hebt, kun je gebruik maken van KPN WiFi Hotspot. Hiermee kun je verbinding maken met verschillende HotSpots. Heb je een internet abonnement bij KPN dan stel je op je huis adres een beetje WiFi beschikbaar voor anderen en dan krijgt er tot meer dan 20 miljoen Fon HotSpots wereldwijd voor terug. Hoe je dit doet kun je lezen op deze pagina

Met welk abonnement gebruik jij KPN Hotspots? Zou je daarnaast je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Het gaat om FON, die wilde niet opstarten. Het verschil tussen die 2 is me nu duidelijk. Als k inlog bij Wi-Fi met KPN ID geeft hij aan dat hij aanstaat (op mn fon account) maar wachtwoord wijzigen past hij ook niet aan.

Heb mijn gegevens aangepast.
Reputatie 7
Badge +19
@Perkoss, Je hebt je wachtwoord gewijzigd via wifi.kpn.com, maar uiteindelijk is het wachtwoord wijzigen niet gelukt? Ik neem de stappen nog eens met je door, om alles te controleren
  1. Klik op de aansluiting van je account. Op deze pagina zie je je gebruikersnaam en kun je een nieuw wachtwoord aanmaken met de knop [Wijzig wachtwoord]
  2. Klik bij 'wachtwoord' op [Wachtwoord wijzigen]
  3. Vul je nieuwe wachtwoord in, bevestig deze en klik op [Wijzig wachtwoord]
  4. Je wachtwoord voor KPN wifi met Fon is nu gewijzigd.
Deze stappen heb je doorlopen?
Ja dat heb jij gedaan. Alleen blijft bij de sterretjes het oude ww staan.

Maar waarom wil de fon app niet verbinden? Hij zeurt over tickets o.i.d.
Reputatie 7
Badge +11
@Perkoss

Hoe maak ik verbinding met een Fonnetwerk?


De mobiele app voor Fon is op het moment niet beschikbaar. Je kunt echter verbinding maken met een Fonnetwerk op dezelfde manier als dat je verbinding maakt met een regulier wifinetwerk.
Owk... niet beschikbaar maar wel te downloaden haha
Reputatie 7
Badge +19
@Perkoss, De app kun je wel weer verwijderen. Er is ook geen sprake dat de app weer gaat werken. Is het je wel gelukt om via verbinding te maken via het reguliere wifinetwerk?
Dat lijkt goed te werken. hapert soms met inloggen
Reputatie 7
Badge +19
@Perkoss, Hapert het lang tijdens het inloggen of wel te overzien? Hopelijk gaat het wel goed zodra je verbinding hebt.
Ik "beweeg" veel tijdens werk dus ik wissel nogal eens van locatie. Dan is opnieuw verbinden vaak probleem. En als ik naar inlogscherm moet krijg kan hij pagina niet genereren, Wi-Fi geeft melding mogelijk geen internet....
Reputatie 7
Badge +19
@Perkoss Als je verbinding maakt met een Fon Spot gebruik je eigenlijk een beetje internet van een andere klant. Daarom is de verbinding sowieso al gelimiteerd tot 2 Mbit. Daarnaast kunnen er ook maar 3 mensen tegelijk verbinding maken. Als je op een drukkere locatie bent kan het zijn dat je daarom langer moet wachten voor je weer opnieuw verbinding kunt maken of het zijn dat als je verbinding verbreekt. Mocht je gebruik willen maken van een stabielere internetverbinding onderweg, dan kun je ook een dongel overwegen met een mobiel internet abonnement. Mocht je hier meer informatie over willen hebben, laat het vooral weten.
Reputatie 7
Badge +19
@Perkoss, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer