Wat vinden jullie van radio-ontvangst via DAB+?

  • 11 September 2019
  • 41 reacties
  • 2386 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28
Aan het eind van de jaren 90 werd ontvangst van Digitale TV en Digitale Radio mogelijk via de satelliet.
In 2004 werd in Nederland vervolgens digitale radio via DAB geïntroduceerd. Daarna werd in 2013 de verbeterde versie DAB+ uitgerold.

Zelf was ik in 2004 één van de eerste gebruikers van DAB en ik heb tegenwoordig meerdere DAB+-radio's in gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen met DAB+?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Neem dan een receiver waar dab+ in is geïntegreerd in plaats van een los toestel. Met internetradio is dab+ overbodig dat zijn ook weer twee verschillende dingen. Receivers hebben eerder internetradio ondersteuning dan dab+ is mij opgevallen.

Reputatie 7
Badge +28

en ?

wat is je vraag ?

dat iedereen een Aura iAdapt 320 moet kopen

er zijn veel mooiere producten op de markt

Dat is geen vraag, maar een antwoord. 

Kees vroeg mij gisteren (live, niet in dit topic) naar een goedkope oplossing voor een radio die op een stereoset is aan te sluiten. Natuurlijk zijn er ook andere mooie producten in de markt. Op https://www.radiowinkel.com staan er genoeg. 

Reputatie 7
Badge +28

Neem dan een receiver waar dab+ in is geïntegreerd in plaats van een los toestel. Met internetradio is dab+ overbodig dat zijn ook weer twee verschillende dingen. Receivers hebben eerder internetradio ondersteuning dan dab+ is mij opgevallen.

 

DAB+ is niet overbodig, niet altijd is internet aanwezig. 

Thuis vaak wel natuurlijk, Wil je een tuner van 43 cm breed voor in jouw installatie? Daar is tegenwoordig ook voldoende keus Vaak ook met internetradio.

https://www.radiowinkel.com/c-4407107/hifi-43-cm-radio-tuners/

ja als je duur of terwijl meer wil betalen

moet je bij radiowinkel bestellen

maar goed dit is het kpn forum niet om (web) winkels te noemen

Aandelen bij radio winkel? 

Reputatie 7
Badge +28

ja als je duur of terwijl meer wil betalen

moet je bij radiowinkel bestellen

maar goed dit is het kpn forum niet om (web) winkels te noemen

Wat wil je hiermee zeggen? 

Is dat verboden conform de huisregels of bepaal jij soms de regels in het KPN-forum? 

Neem dan een receiver waar dab+ in is geïntegreerd in plaats van een los toestel. Met internetradio is dab+ overbodig dat zijn ook weer twee verschillende dingen. Receivers hebben eerder internetradio ondersteuning dan dab+ is mij opgevallen.

 

DAB+ is niet overbodig, niet altijd is internet aanwezig. 

Thuis vaak wel natuurlijk, Wil je een tuner van 43 cm breed voor in jouw installatie? Daar is tegenwoordig ook voldoende keus Vaak ook met internetradio.

https://www.radiowinkel.com/c-4407107/hifi-43-cm-radio-tuners/


daarnaast is fm of am ook niet overbodig het is maar aan de gebruiker wat van toepassing is

ik luister veel geheime zenders dat is er nog niet op dab+ maar wel weer op internet radio

wat ik dan weer niet leuk vind

 

ja als je duur of terwijl meer wil betalen

moet je bij radiowinkel bestellen

maar goed dit is het kpn forum niet om (web) winkels te noemen

Wat wil je hiermee zeggen? 

Is dat verboden conform de huisregels of bepaal jij soms de regels in het KPN-forum? 


gewoon een mededeling dat jij web winkels gaat opnoemen

ik vind dat niet kunnen maar goed dat is mijn mening

Reputatie 7
Badge +28


daarnaast is fm of am ook niet overbodig het is maar aan de gebruiker wat van toepassing is

ik luister veel geheime zenders dat is er nog niet op dab+ maar wel weer op internet radio

wat ik dan weer niet leuk vind

 

 

Veel van die tuners hebben ook nog FM. AM komt helaas steeds minder voor op nieuwe radio's. 

Hou er wel rekening mee dat FM over 10 jaar waarschijnlijk niet meer wordt gebruikt in Nederland. In Noorwegen is de FM al compleet uit. In Zwitserland en een paar andere landen zijn ze met de gefaseerde afbouw bezig. 

ga toch weg over 10 jaar is de fm hier echt nog wel

anders zorg ik er zelf wel voor en trek ik mijn eigen zender uit de schuur

 

Reputatie 7
Badge +28

Aandelen bij radio winkel? 

 

Nee, maar zij hebben wel veruit de grootste keus in Nederland. En dan is het handig om je daar te oriënteren wat er allemaal op de markt is. Als je jouw keuze dan elders goedkoper kan halen, zou ik dat zeker adviseren.

 

Aandelen bij radio winkel? 

 

Nee, maar zij hebben wel veruit de grootste keus in Nederland. En dan is het handig om je daar te oriënteren wat er allemaal op de markt is. Als je jouw keuze dan elders goedkoper kan halen, zou ik dat zeker adviseren.

 


geen aandelen maar is zijn eigen website kennelijk

De grens ligt watvde forum regels betreft is het reclame of is het informatief in dit geval een grensgeval echter twee keer kort achter elkaar naar dezelfde winkel linken is in mijn ogen overbodig. Verder heb ik in mijn reactie niet gevraagd naar een tuner voor in een bestaande installatie ik noemde enkel een in mijn ogen betere keuze dan een los component.

Reputatie 7

ga toch weg over 10 jaar is de fm hier echt nog wel

anders zorg ik er zelf wel voor en trek ik mijn eigen zender uit de schuur

Is dat die oude die ooit op 14 november 20?? in Ruinerwold "uit de lucht" is gehaald?

nee klopt wjb Ruinerwold zat een keetfm

maar wij waren de eerste toen keetfm Markelo

Reputatie 7
Badge +28

Deze week is Radio Mi Amigo de hele week te beluisteren via kanaal 7D. Een hele week lang pure nostalgie met de DJ’s van toen, maar dan wel live vanuit Zeebrugge. Compleet met de jingles en de reclames van toen. Geweldig! Hier staat de radio de hele dag nu vastgeklonken op deze zender. 
 

@PeterG  : Iets voor jou ! 
 

https://radiomiamigo.international/nederlands/news.html