Beantwoord

Wat zijn de kosten als ik overstap van een 500/500 Mbit/s naar een 1 Gbit/s abonnement?

  • 25 January 2023
  • 44 reacties
  • 555 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, Mijn glasvezelinternetsnelheid 500/500 schijnt als ‘nieuw’ niet meer verkocht te worden. Dat zou dan gaan naar 1 Gbit/1 Gbit. Dat is ook de snelheid die te halen valt op mijn adres, zegt ‘MijnKPN’. Nu ben ik benieuwd wat de kosten zijn ten opzichte van mijn huidige abonnement. Ik kan wel kiezen voor 200/200. Dat is ‘terug’ en dat wil ik niet. Echter, ik kan niet kiezen voor 1 Gbit/1 Gbit terwijl die mogelijkheid wél wordt aangegeven. Ik wil dus slechts weten hoe 't zit en wat de kosten zijn. 

icon

Beste antwoord door wjb 27 January 2023, 21:53

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hi @ElbersHJ! Je kan hiervoor het beste telefonisch contact opnemen (0800-0402) om te kijken wat je zou gaan betalen met een 1Gbit/s abonnement, inclusief eventuele extra diensten die je actief hebt staan. 😊

Reputatie 7

Ik kan wel kiezen voor 200/200. Dat is ‘terug’ en dat wil ik niet.

Toch zou ik je adviseren om die "terug"gang serieus te overwegen, ik ben er vrij zeker van dat je daar (vrijwel) niets van zult merken.

Nu is het verschil in prijs voor een 1Gbps abonnement per maand maar €2,50 t.o.v. die voor 200Mbps dus dat maakt ansich niet zoveel uit.

 

Heb je jouw huidige abonnement al een keer samengesteld via de shop van KPN?

Reputatie 3
Badge +1

Dank. € 2,50 van 200 naar 1 gb is idd niks. Maar zoals ik schreef heb ik 500. Ik schat in dat het verschil dan nóg kleiner is. Ik ga kpn contacten. Kijken hoe mijn contract in elkaar steekt. Natuurlijk weet ik dat wel maar het kan maar zo zijn dat ik iets over het hoofd zie 😄. Dank allemaal. 

Reputatie 7

Als je gewoon jouw huidige abonnement samenstelt in die site die ik je noemde, dan weet je vanavond nog de kosten, zo moeilijk is dat allemaal niet.

Reputatie 3
Badge +1

Nou, dat is het probleem juist, want als ik daar ben aangeland (was ik afgelopen week ook al eens), dan zie ik mijn huidige snelheid, de mogelijkheid tot terug naar 200 (- €12,99) én de 1 Gb snelheid. Toch, als ik erop klik (1 Gb) gebeurt er niks. Dus er wordt niets getoond. Geen prijs en ik kan 'm ook niet kiezen. Je zou kunnen denken dat die snelheid dan niet beschikbaar is, maar dat klopt niet. Meerdere bewoners in mijn straat hebben kpn 1 Gb. Dus dat snap ik dan ff niet. Uitzoekklusje.

Reputatie 7

Plaats hier eens een screenshot van het kostenoverzicht op de tweede pagina van jouw factuur. Wel even privégegevens wegpoetsen.

Ben je een producent van content (software, video’s, podcast) of ben je een hele serieuze online gamer. Maak je er dan druk om. Ben je alleen een gebruiker, dan is 200/200 meer dan voldoende. De meeste websites leveren hun data langzamer aan. 1Gb is natuurlijk met de snelheid van de huidige aanleveraars bijzonder confortabel. 

Kosten, ja je kan natuurlijk elke maand een potje minder pindakaas kopen om een level hoger t

te gaan. 

Reputatie 3
Badge +1

Dank. Je hebt gelijk. Ik ben alleen aan 't onderzoeken. Ik wil 't weten, da's al voor nu

Reputatie 7

Waarschijnlijk kies jij in het onderstaande blokje voor Internet (en TV).

Doe dat niet maar kies voor "Mobiel" als je ook een mobiel abonnement van KPN hebt en anders voor "Nee".

Nu zou het een fluitje van een cent moeten zijn om de kosten voor het door jou gewenste abonnement te bepalen.

Reputatie 3
Badge +1

wjb: ik wil wel screenshot bijvoegen maar mag ik weten voor welk doel? Wat zou je dan bevestigd willen zien?

Reputatie 3
Badge +1

Ja, ik zie de prijs van 200 en 1 Gb. Maar in mijn screenshot kun je de prijs van mijn 500 niet zien. Of, zie ik dubbel...moet ik anders kijken? Schrik niet van het aantal abonnementen....ik heb 6 tv's....

 

Reputatie 7

Wow, zes TV ontvangers.

Je bent dief van jouw eigen portemonnee.

Vergeet overigens die Philips Smart TV, die is alleen voor nieuwe abonnees.

Daarnaast bestaan er geen 500Mbps abonnementen meer.

Reputatie 3
Badge +1

Zo hé. Dat scheelt inderdaad veel. Ik ga morgen naar de KPN. Even live praten. Heel hartelijk dank. Ik geef feedback zodra ik 't weet. 

Reputatie 7

Realiseer je wel dat je dan ook de nieuwe TV+ Boxen zult krijgen.

Dat zijn gloednieuwe TV ontvangers die op Android draaien en die hebben helaas nog wel een paar kinderziektes. Ik verwacht dat die op korte termijn grotendeels wel gladgestreken zullen worden. Wel zal je moeten wennen aan de andere bediening.

Reputatie 3
Badge +1

….Ik kan geen 7e TV meer kwijt, dus dat komt goed uit. TV+ Boxen. Las ik al. Weet niet of dat iets voor me is; ook qua ‘andere bediening’. Ik kijk op mijn ‘main’ TV van 75” middels de laatste (toen) 4K-TV-decoder (model sigarenblikje) welke ook ietwat moeilijkheden had in het begin. Nu probleemloos. Verder is mijn modem Box 12 (die zwarte). Ik weet niet of dit hier of anderzijds mee te maken heeft. Tot zover voor nu. Wederom bedankt. Later meer….

Reputatie 1

Ik zou adviseren  om u vraag bij kpnnetwerk.com  te stellen omdat de site en klantenservice hier soms toeten nog blazen van weten. De site geeft vaak ook hoger aan dat werkelijk haalbaar is op het adres was nl ook zo zodat mensen de hogere snelheid gaan nemen en betalen. Ik had mijn contract geüpgread van 50mb naar 200 mb zou dat volgens mij kpn en de klantenservice moeten kunnen betaalde inderdaad  daar iets meer voor dus ben ik accoord gegaan maar zag niet veel verschil terwijl het 4 x maal sneller zou zijn. Uiteindelijk  is een ondergrondse  monteur langs geweest bleek dat om mijn adres niet meer 50mb mogelijk was en dit heeft kpn pas naar ruim een jaar op de later aangepast op de site. Kpnnetwerk.com is echt veel nauwkeuriger en sneller in het accuraat  van een passende  oplossing en antwoorden  op vragen. De klantenservice beschik ook over veel  minder info dan kpnnetwerk.com

Hallo @asrah het is www.kpnnetwerk.nl en niet kpnnetwerk.com, die laatste bestaat niet.

 

Reputatie 1

Sorry  een tik fout https://www.kpnnetwerk.nl/

Reputatie 3
Badge +1

Met mijn het verhaal, plus laatste factuur én de uitdraai van wjb stond ik vanochtend al vóór 10 uur in de KPN-winkel. Daar werd ik écht deskundig geholpen. Mijn vraag was simpel: “Ik heb het idee dat mijn abonnement uit de pas loopt”. Dat werd qua mijn internetsnelheid beaamd. Ik liet dus het voorbeeld van wjb zien en binnen één seconde stond datzelfde verhaal op de monitor van medewerker.  Mijn abonnement kán goedkoper en gáát goedkoper worden omdat ik gebruik heb gemaakt dit nieuwe voorstel. Zo zie je, ik moet vaker mijn abonnement checken. Wat mij in eerste instantie tegenhield zijn de nieuwe TV+boxen. Zie ik niet direct zitten. Met streamingdiensten heb ik niets (heb géén enkel abonnement), dus dat was een dingetje. Maar ‘normaal’ TV kijken kan met deze TV+ boxen ook. Mij werd verteld.  Deze nieuwe boxen (of decoders) worden afgestuurd vanwege het feit dat deze deel uit maken van het pakket, maar dat ik deze NIET per se hoef te gebruiken. Het kàn, maar hoeft dus niet. Daarmee ging ik overstag, want voorlopig wil ik mijn huidige decoders blijven gebruiken welke nu probleemloos werken (ook bugs in het begin) Maar zeker ook met de wetenschap dat de nieuwe TV+boxen bugs bevatten. KPN-medewerkers bevestigde dat. Ik maak die doos wél open maar laat de boxen voorlopig erin zitten. Later dit jaar ga ik misschien deze boxen aansluiten. Ik neem aan dat de 'bugs’ dan zijn verdreven. Resumé: internetsnelheid gaat van 500 naar 1 Gbit. Mijn abonnementsgeld zakt niet met ongeveer € 25 per maand. Het pluspakket van € 6,99 is in deze optie niet gratis (huh?) en het entertainmentvoorstel van € 5 als in het voorbeeld van wjb is ook niet toegepast. Vraag me af of dit correct is.

Reputatie 7

Wat mij in eerste instantie tegenhield zijn de nieuwe TV+boxen. Zie ik niet direct zitten. Met streamingdiensten heb ik niets (heb géén enkel abonnement), dus dat was een dingetje. Maar ‘normaal’ TV kijken kan met deze TV+ boxen ook. Mij werd verteld.  Deze nieuwe boxen (of decoders) worden afgestuurd vanwege het feit dat deze deel uit maken van het pakket, maar dat ik deze NIET per se hoef te gebruiken. Het kàn, maar hoeft dus niet. Daarmee ging ik overstag, want voorlopig wil ik mijn huidige decoders blijven gebruiken welke nu probleemloos werken (ook bugs in het begin) 

Ik ben bang dat dit niet correct is. Je zult de huidige TV ontvangers moeten retourneren. Er is zelfs al een topic op dit forum waar iemand bij de overgang een nieuw abonnementsnummer heeft gekregen en daarmee ook zijn opnames kwijt is geraakt.

Reputatie 3
Badge +1

Dat ik mijn opnamen kwijt ga zijn is geen punt. Nieuw klantnummer: inderdaad, viel me op. Ga maandag weer naar kpn om navraag te doen v.w.b. terugsturen oude tv ontvangers. Tevens navraag over pluspakket en entertainment pakket in jouw overzicht. 

Reputatie 7

Nieuw klantnummer: inderdaad, viel me op. Ga maandag weer naar kpn om navraag te doen v.w.b. terugsturen oude tv ontvangers.

Jouw oude TV ontvangers staan geregistreerd op jouw oude abonnementsnummer en zullen echt stoppen met functioneren. Ook wel logisch want anders zou je "gratis" extra TV ontvangers mogen houden.

 

Het gratis pluspakket en die €5,- entertainmentkorting komen pas weer als jouw nieuwe abonnement met jouw mobiele abonnement gekoppeld is.

Reputatie 3
Badge +1

OK wjb. Klinkt ook logisch. Koppeling abonnement met mijn mobiel. Neem aan dat dat 'vanzelf' gaat. Vraag ik na. Ik leer nogal wat hier! 

Reputatie 7
Badge +12

OK wjb. Klinkt ook logisch. Koppeling abonnement met mijn mobiel. Neem aan dat dat 'vanzelf' gaat. Vraag ik na. Ik leer nogal wat hier! 

Mocht dat niet automatisch gaan kan je altijd hier een bericht achter laten, dan zorgt een moderator voor de juiste koppeling.

Ik hou me ten aanzien van KPN TV+ toch even op de uitspraak van @Erik_  ten aanzien van bestaande klanten: (We zijn nog niet klaar met alles omzetten). Ik ben het in detail niet altijd eens met hem. Maar in grote lijn heb ik hem nog nooit op een onjuiste uitspraak kunnen betrappen. Dus we wachten maar even rustig af.  

Reageer