WD MyCloud snelheid op Experiabox V8

• 17 mei 2015
  • 6 reacties
  • 660 keer bekeken

Beste forum lezers/schrijvers,

Graag zou ik jullie willen vragen of jullie mij kunnen helpen bij het volgende probleem.

Ik heb sinds een maand of 4 een WD MyCloud 6TB, deze bevalt na veel instellen super.

Alleen de snelheid is verschrikkelijk, ik heb al geprobeerd voor de meterkast met zowel de laptop als de WDMyCloud op kabels van 1,5m maar de snelheid blijft tussen de 4 en 8 mbps zitten. Als ik 100mb kopieer duurt dat soms meer dan een minuut.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik zag hier: http://forum.kpn.com/t5/Internet/NAS/td-p/313011 dat een losse gigabit switch de oplossing biedt, is dit de oplossing?

Ik heb de ExperiaBox V8 Runtime Code Version:  02.00.132v4 (22.08.2014-11:27:44) Hardware Version:  R02

Groeten, G. Duiven

6 reacties

Overigens heb ik alleen CAT5e kabels gebruikt.

Badge
Hallo , 

Uw Mycloud is dus met een kabel aangesloten op uw experiabox ? 

En uw laptop (tijdens het testen) ook. 

Volgendsmij zou een switch tussen de WD Mycoud en uw computer plaatsen moeten helpen. 

U kunt proberen uw experiabox 20 sec. zonder stroom te laten, of een volledige reset doen.

Welke kleur brand het ethernet lampje op de WD Mycloud ? 

Mvg. Thibauld

Beste Thibauld,

Beide zijn aangesloten met een netwerkkabel op de experiabox. Dit wilde ik eens proberen om wat grote bestanden te kopieren van mijn laptop naar de MyCloud, en dacht altijd dat het kwam door de WiFi...

Ik heb alles al herstart, gisteren zelfs de experiabox helemaal gereset met een paperclip... Maar helaas...

Beide lampjes op de NAS branden groen. Dus je zou zeggen dat je een gigabit verbinding hebt?

Mvg, G. Duiven

Reputatie 7
De LAN poorten van de V8 zijn Gigabit poorten en dus zou het niet uit mogen maken of de WD rechtstreeks op de V8 aangesloten is of op een Gigabit switch achter de V8.

Het fenomeen wat je hier beschrijft kan ik helaas niet verklaren. :(

Ik heb zelf een WB My Book Live achter mijn V9 staan die zorg draagt voor de backup van alle PC's in ons netwerk en ik ondervind hierbij geen problemen. Ook het backuppen van de WD op mijn Synology NAS (herstelpunt) levert geen problemen op met overdrachtsnelheden.

Badge
hallo, 

Weet u toevallig wat de maximale internetsnelheid van uw laptop is? 

Mvg. Thibauld

Beste Thibauld,

Het is een acer aspire vn7 nitro. Dus met gigabit.

Groeten, G. Duiven

Reageer