Beantwoord

We krijgen glasvezel

  • 9 April 2019
  • 7 reacties
  • 106 keer bekeken

Reputatie 2
Bericht gekregen dat we glasvezel krijgen ( als we maar betalen natuurlijk).
Al wat folders en brieven gehad van de KPN met een heleboel borstklopperij voor eigen parochie.
Er moet een wereld voor mij open gaan als ik de folders moet geloven, dat ik de afgelopen jaren nog doorgekomen ben zonder glasvezel mag een godswonder wezen.
maar de vragen die ik heb daar heb ik nog geen antwoord op: te weten
Krijg ik een ander modem?
Heb een kastje waar ik iptv op kijk gaat het mac adres veranderen als ik een ander modem krijg?
Wat wordt de snelheid straks dan met glasvezel? heb nu max 22 mbit haal het wel nooit maar dat zeggen ze dan he( adsl)
Heb alleen internet van kpn dus straks max 50 mbit? (wifi)
Heb nu een versterker in de kamer staan dat ding van de kpn en dat werkt best wel goed.(iptv)
Kortom ik twijfel nog.
icon

Beste antwoord door wjb 9 April 2019, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @toinek51,

Wat fijn dat je glasvezel krijgt. Staat er ook in welke download en upload je daarbij krijgt?
Welke Internet + TV abonnement hebben je nu?
Reputatie 7
Geen seconde over twijfelen, direct overstappen, het zal een verademing voor je zijn.
Ik heb al jaren een glasvezelaansluiting en als er iets stabiel is, dan is het die verbinding wel.
Als je wilt, dan kan je een abonnement van 500Mbps afsluiten en dat is dan ook een gegarandeerde snelheid. Wij zijn als gezin een behoorlijke grootverbuiker, maar toch is 200Mbps voor ons voldoende en dat zal zeer zeker ook voor jullie het geval zijn.
Je publieke IP adres zal één keer wijzigen en op jouw lokale netwerk verandert er niets.
Ja, je krijgt wellicht een nieuwe Experia Box, maar verder ...
Als je al KPN klant bent veranderd er niet eens heel veel.
Het IPTV bedoel je daarmee een TV ontvanger van KPN?

De snelheid is wat je zelf kiest van 50 tot 500Mb wat je via WiFi haalt ligt aan diverse factoren.

Als je nu een Experiabox hebt sluit je deze aan op een zogeheten NT dus je krijgt er een stroomverbruiker bij in je meterkast.

Als die 22Mbit via DSL genoeg is zal je in het dagelijks gebruik weinig verschil merken.
Reputatie 7
Badge +22
Als die 22Mbit via DSL genoeg is zal je in het dagelijks gebruik weinig verschil merken.
Ik heb zelfs 200 Mbit/s via BVDSL: Mijn Speedtest

Als ze hier met glasvezel komen, dan denk ik dat ik "nee" zeg, moet er weer van alles in huis veranderd worden.
Nee, ik vind het goed zo. Maar voor @toinek51 kan ik wel begrijpen als hij/zij wilt overstappen. 22 Mbit/s is niet veel.
Reputatie 2
verschillende antwoorden maakt het ook niet makkelijker, wat ik nu heb werkt en met glasvezel is het maar weer afwachten.
twijfel nu nog meer.
Reputatie 7
verschillende antwoorden maakt het ook niet makkelijker, wat ik nu heb werkt en met glasvezel is het maar weer afwachten.
twijfel nu nog meer.

Er is geen enkele reden om te twijfelen, geloof me, glasvezel is by far de beste, snelste en meest stabiele aansluiting die je maar kunt krijgen.
En je betaalt er geen stuiver meer voor.
Nogmaals mijn oprechte advies ... direct overstappen, je zult er absoluut geen spijt van krijgen.
Reputatie 2
ok ik ga het proberen ben benieuwd