web-fileserver van experia box gebruiken

• 17 november 2013
  • 3 reacties
  • 5549 keer bekeken

Op de experiabox kan je een USB device koppelen. Hier wordt aangegeven dat hetgeen dat op deze USB staat, extern benaderd kan worden, doormiddel van een http adres.

ik wil graag bestanden beschikbaar stellen op het internet, via http, zonder website. Ik heb zelf wel een FTP server, maar daar kan html5 video niet mee over weg. Dus ik zoek een goedkope oplossing om dit via http te doen. En aangezien je 20GB niet online voor niks krijgt, kan ik het met mijn vdsl verbinding prima thuis hosten.

echter ik krijg het niet voor elkaar. de voorbeelden die de experiabox geeft kloppen van geen kant.. Wie of Wie kan mij helpen..

Ik heb een Experia box V8

Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.124

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hallo smierlo,

Dit valt niet onder de onderstreuningsvoorwaarden, het is echter wel zo dat wij uiteraard graag zo goed mogelijk willen helpen. Ik moet je in deze echter teleurstellen omdat ik het echt niet weet. Als je zoekt op het forum kun je allicht het antwoord vinden.

Met vriendelijke groet,

Jowan

Hallo Jowan,

Telefonisch was ik daar al achter gekomen, dat is ook de reden dat ik hier post. Ik zal kijken of ik via het zoeken hierover wat kan vinden.

Moet wel zeggen, dat het wel tegenvalt van KPN dat ze hiervoor niet zorgen dat ze de kennis hebben. Als je een auto koopt zegt de garage ook niet, ja sorry, ik weet niets van banden, want die kopen we ergens anders in, dus daar moet u zichzelf maar mee redden.

Ik betaal er dacht ik ook genoeg voor 🙂 . Dus doe er wat aan zou ik zeggen, dan ga ik voor nu kijken of er anderen zijn die het evt. weten. Reactie is uiteraard (met oplossing) altijd nog welkom.

#Jowan: voor mij heb je gelijk als het gaat om ondersteuning van onderdelen van de kpn apparatuur. Die usb is een niet onbelangrijke reden om voor kpn te kiezen en dan kun je je als leverancier er niet zo maar vanaf maken.
Inhoudelijk: ALS de usb-schijf herkend wordt en de aansluiting werkt moet je er gewoon van buitenaf mee kunnen communiceren. De toelichting van de Arcadyan geeft dat zelf aan en in de beschrijving van de zakelijke versie is dit expliciet opgenomen.
Bij mij werkte het intern naar tevredenheid en van buitenaf was het nog een kwestie van de juiste poorten openzetten en testen. Totdat er na een stroomstoring een update plaatsvond van de router. Nu zie ik alleen nog maar dat er geen USB-device is aangelsoten. Dat klopt niet maar de router is niet op andere gedachten te brengen.
Op diverse andere draadjes in dit forum kun je ook lezen dat de usb functionaliteit geregeld gewoon wegvalt. De softwarematige stabiliteit van de apparatuur is niet je dat te noemen.
Ik denk dat dat komt omdat kpn zelf allerlei dingen voor de particulier blokkeert. Over het waarom daarvan tasten we in het duister, maar het is duidelijk dat het meer foutsituaties oplevert dan je lief is.
Als je dus een extern benaderbare server wilt moet dat gewoon kunnen volgens de instructies van de router zelf. eitje.
Maar verbaas je niet dat er dat er een onverklaarbare stok tussen de spaken komt.

sterkte.:@

Reageer