Beantwoord

Webserver

• 27 september 2017
  • 18 reacties
  • 535 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb een vraag. Ik wil een Webserver opzetten maar voor nameservers heb je een 2e IP nodig
Ik las al eerder dat je geen 2e IP krijgt maar hoe kan ik dan een nameserver opzetten?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 27 september 2017, 21:48

Om heel eerlijk te zijn snap ik totaal niet wat je van plan bent, en wjb volgensmij ook niet helemaal.

Als je graag websites wilt hosten kan je dat het best op een VPS doen (relatief goedkoop @ €5,-/maand), die domeinnamen zal je hoe dan ook moeten betalen dus dat kan je het beste door iemand anders laten doen.
Eventueel kan je die websites thuis hosten maar eigenlijk is dat niet helemaal de bedoeling op een consumenten aansluiting, echter wordt dat niet actief geblokkeerd en zeker niet als t weinig verkeer is.

Clouldflare kent een gratis DNS management dienst waar ook websites door heen kunnen proxiën, maar daar schiet je weinig mee op qua prijs omdat je alsnog die webserver ergens moet draaien en die domeinnaam ergens moet registeren.

Robin
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Waarom wil je een nameserver opzetten?
Die heb je toch niet nodig om een webserver op jouw netwerk te draaien?
Ik wil een webserver hebben zodat je domeinen kan toevoegen zoals bij een hosting.
Reputatie 7
En waarom wil je dat, wat wil je bereiken?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als je zelf die domeinen wil toevoegen ben je meestal beter uit om die nameservers op een VPS te draaien of nog beter, gewoon bij een andere partij te doen. Qua prijs maakt het zo goed als niets uit om die nameserver zelf te draaien, de registratie kost het meeste geld.
Vervolgens kan je dan eventueel het A en AAAA record naar je thuis IP verwijzen als je thuis graag een website wilt draaien.

Robin
Ik zat ook aan een A, AAAA te denken en dan cloudflare maar ik heb niet zo'n breed budget dus een reseller/webhosting is best duur voor mij en elke keer die downtimes is ook niet prettig

Bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 7
Badge +30
Om heel eerlijk te zijn snap ik totaal niet wat je van plan bent, en wjb volgensmij ook niet helemaal.

Als je graag websites wilt hosten kan je dat het best op een VPS doen (relatief goedkoop @ €5,-/maand), die domeinnamen zal je hoe dan ook moeten betalen dus dat kan je het beste door iemand anders laten doen.
Eventueel kan je die websites thuis hosten maar eigenlijk is dat niet helemaal de bedoeling op een consumenten aansluiting, echter wordt dat niet actief geblokkeerd en zeker niet als t weinig verkeer is.

Clouldflare kent een gratis DNS management dienst waar ook websites door heen kunnen proxiën, maar daar schiet je weinig mee op qua prijs omdat je alsnog die webserver ergens moet draaien en die domeinnaam ergens moet registeren.

Robin
Ik wou het gewoon als proef doen maar als dat niet te bedoeling is op een consumenten aansluitng dan ga ik dat uiteraard ook niet doen.
Reputatie 7
Ook ik heb een webservertje thuis staan waar wat sites van mijn vrouw op draaien. Traffic is laag en het dataverbruik t.o.v. Interactieve TV is verwaarloosbaar. (Weet dat wij 's avonds per uur zo'n 11GigaByte aan data binnenhalen om op twee televisies TV te kijken.)

De benodigde .nl domeinen hebben wij bij Strato geregistreerd.
Daar kunnen wij zelf de DNS entries beheren.
Eerste jaar €0,60 en daarna €4,80 per jaar per domein.
Hoeveel GB (of TB) Dataverkeer heb je standaard? en hvl IP Ranges heb je (intern)
Reputatie 7
Badge +30
Op je KPN aansluiting is t onbeperkt maar als jij op den duur constant die 500Mbit/s ofzo vol trekt gaat dat op lange termijn wel opvallen.

IP ranges? 1, dat is redelijk normaal voor een thuisnetwerk. Eventueel kan je met een eigen router nog meer ranges maken.

Robin
500Mbit/s ga ik sowizo niet redden wij hebben rond de 25Mbit/s als wij een goede dag hebben zoals vandaag (http://beta.speedtest.net/nl/result/6660893651) maar als we een slechte dag hebben dan heeft kpn weer gezeik omdat we dan rond de 2-4 Mbit/s zitten op een of andere manier.
Oeps internet buggte... (EDIT)
Reputatie 7
Badge +30
Dan zou ik dat sowieso eerst op.lossen door even te kijken hoe de Experiabox intraint.
Bedoel je die 2-4Mbit/s? dat is gewoon random op een dag dat dat gebeurd na 2 dagen is dat weer over en dan hebben we na 1 week weer het zelfde... Ik weet niet hoe dat komt 😕
Reputatie 7
En als je dan thuis een webserver draait, dan wordt de uploaden snelheid juist belangrijk en die is bij jou zelfs maar 4,5Mbps. Reden te meer om een eventuele webserver op een VPS te plaatsen.
Wij hebben een 500/500Mbps glasvezel verbinding en dan zet je dus zonder probleem een webservertje thuis neer.
Ja bij ons hebben we geen Glasverzel dus wij zitten nog aan ASDL vroeger zat hier een PTT Kasje aan de muur die alles regelde.
Reputatie 7
Badge +30
Ik denk overigens eerder dat dit een VDSL aansluiting is, maar je kan in zo'n geval veel beter een goedkope VPS nemen.
Zal ik doen! Bedankt voor jullie hulp! #Slotje

Reageer