Beantwoord

Webserver achter een Experia V10

• 3 mei 2018
  • 5 reacties
  • 390 keer bekeken

Wat te doen om mijn webserver, die in mijn LAN staat, vanuit het internet bereikbaar te maken?
Bij mijn provider heb ik een A-record toegevoegd die xyz.mijndomein.nl verwijst naar het IP-adres van mijn router (zoals ik die zie als ik op whatismyipaddress.com kijk).
Op mijn Expedia V10 router heb ik IPV6-portforwarding de ip-V6 van mijn webserver in mijn LAN geforward naar HTTP-server.
Mijn webserver staat aan, in de browser laat localhost de landingspagina zien.

Als ik nu naar mijn site xyz.mijndomein.nl ga krijg ik de melding "ERR_CONNECTION_REFUSED"
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 4 mei 2018, 13:10

Maar, dit is volgensmij wel logisch, en volgensmij verwar je IPv4 en 6 dingen met elkaar.

Je hebt een A-record (IPv4 dus) voor data.jouwdomein.nl die naar je thuis IP linkt. Dat is mooi, maar die werkt alleen als je via IPv4 forward, en dat heb je nu niet gedaan.

Je kan een AAAA-record (IPv6 dus) maken voor dat 2a02::.....a80d-adres zodat die bereikbaar is. Zou je dan kunnen testen of het werkt? Dit werkt (logischerwijs) alleen via IPv6
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Als je REFUSED krijgt wordt de TCP verbinding actief geblokkeerrd.

1. Maar, heb je screenshots van de forwarding? Want je noemt iets over IPv6 en vervolgens maak je een A-record aan dus dat gaat niet helemaal goed.
2. Wat voor webserver is dit?
Robin, thanks. idd. vind ergens actief blokkering plaats. Ik weet nog niet waar.
Ik wil hem als een subdomein forwarden, vandaar dat ik 'data' heb geforward naar mijn IP-adres:

En op de router heb ik mijn pc's mac-adres klaar staan om als http-server te dienen:

En mijn webserver is een Apache van een WAMP.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, dit is volgensmij wel logisch, en volgensmij verwar je IPv4 en 6 dingen met elkaar.

Je hebt een A-record (IPv4 dus) voor data.jouwdomein.nl die naar je thuis IP linkt. Dat is mooi, maar die werkt alleen als je via IPv4 forward, en dat heb je nu niet gedaan.

Je kan een AAAA-record (IPv6 dus) maken voor dat 2a02::.....a80d-adres zodat die bereikbaar is. Zou je dan kunnen testen of het werkt? Dit werkt (logischerwijs) alleen via IPv6
Toegevoegd bij mijn hosting-provider, het mac-adres dat ik op whatismyipaddress.com zie:
datav6 AAAA 2a02:a444:e5f5:1:YYYY:XXXX:5efe:21c1
Maar als ik datav6..nl invoer in mijn browser krijg ik de response: "Het IP-adres van de server van datav6.******.nl kan niet worden gevonden." ERR_NAME_NOT_RESOLVED Wellicht vanwege nameserver-caching, maar aangezien dat bij de provider zelf zit, verwacht ik dat dat niet een probleem is.

Ook geprobeerd met het mac-adres van mijn pc, Et Voila, het werkt! Prachtig. Dank voor je advies Robin!

Admin: domeinnaam verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +30
Psst, dat is geen MAC maar een IPv6.

Verder, dit ligt inderdaad aan DNS caching. Is ook een beetje afhankelijk hoe het direct admin panel is ingericht voor wat betreft de koppeling met de nameservers.

Verder, als het werkt met IPv6-adres zelf dan is het goed. En zal DNS zichzelf oplossen binnen elke uren.

Let wel, dit werkt dus alleen op IPv6 aansluitingen en je site is nu dus onbereikbaar voor IPv4 hosts. Wil je zowel IPv4 als IPv6 accepteren zal je nog een IPv4 forwarding moeten maken en een A-record maken (mocht je die weer verwijderd hebben)

Reageer