Beantwoord

website bewerken met SFTP

  • 4 December 2019
  • 8 reacties
  • 239 keer bekeken

Badge

Ik heb inloggegevens gekregen om een website te kunnen bewerken. De leverancier maakt gebruik van SFTP.

Het lukt mij echter niet om verbinding te krijgen, terwijl een ander teamlid met dezelfde software en instellingen wel verbinding kan krijgen.

Wordt er ergens in mijn Experiabox v10a iets geblokkeerd? Of is er iets anders aan de hand?

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 December 2019, 18:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. SFTP werkt gewoon. Heeft die collega ook KPN? Welke foutmelding krijg je? Welk programma gebruik je?

Badge

Nee, het andere teamlid gebruikt geen KPN.

Status:    Verbinden met website.nl...
Antwoord:    fzSftp started, protocol_version=8
Opdracht:    open "ftp-user@website.nl" 22
Fout:    Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout:    Kan niet verbinden met server
Status:    Wachten om opnieuw te proberen....
Status:    Verbinden met website.nl...
Antwoord:    fzSftp started, protocol_version=8
Opdracht:    open "ftp-user@website.nl" 22
Fout:    Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout:    Kan niet verbinden met server

(geanonimiseerd)

Ik gebruik FileZilla, maar mijn voorkeur gaat uit naar Total Commander of naar WinSCP. Met geen van deze programma's lukt het.

 

Vriendelijke groet,

Guido

Reputatie 7
Badge +24

Weet je wel zeker dat SFTP ondersteund word? Want hij krijgt gewoon geen antwoord op poort 22. Probeer het eens met FTP. Ik ga er vanuit dat de adres goed is?

Hoi @GuidovanHarten . Welkom op het forum.

We blokkeren geen poorten. Dat mag ook niet. Werk je met een laptop? Kun je (tijdelijk) proberen om via een hotspot (4g) te verbinden? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je andere vragen hebben, stel ze gerust!

Badge

Hoi @GuidovanHarten . Welkom op het forum.

We blokkeren geen poorten. Dat mag ook niet. Werk je met een laptop? Kun je (tijdelijk) proberen om via een hotspot (4g) te verbinden? 

Nee, ik werk met een PC die bedraad is aangesloten.

Dat is in ieder geval een goede basis. Ik vrees dat ik geen directe oplossing voor dit issue heb. Wellicht wordt er ergens op de pc iets geblokkeerd? Of dient er iets aangepast te worden in de software? Ik kan daar helaas geen ondersteuning bij geven. Wat ik met zekerheid kan zeggen is dat we geen poorten blokkeren. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het al met FTP geprobeerd ipv SFTP?Â