Beantwoord

Website doet het niet, op andere lokatie. wel; hoe los je dit op?

• 5 oktober 2016
  • 59 reacties
  • 1108 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Ik probeer een website te benaderen, maar krijg constant de melding 'Probleem bij het laden van de pagina' in Firefox maar ook in Safari op mijn Mac. Ook krijg ik de melding: De verbinding werd geherinitialiseerd. Als ik bij mijn ouders, die ook KPN hebben doet de bewuste website het gewoon wel. Hoe kan dit? Het gaat om deze website: websdr.ewi.utwente.nl: 8901
Nu heb ik een andere Experiabox gekregen de V10 en voorheen een V9. Misschien dat het daar mee te maken heeft. Want mijn ouders hebben (nog) een V9.

Admin: webadres spatie toegevoegd zodat het geen smiley wordt
icon

Beste antwoord door erwin969 10 oktober 2016, 00:07

Terugkoppeling gehad van Utwente; Mijn IP-adres was automatisch geblokkeerd geraakt wegens wanstaltig taalgebruik in de chatbox, maar gezien de toon van mijn mail naar hun was ik dat 'zeer waarschijnlijk niet' . 'Kan gebeuren met dynamische IP-adressen', zeiden ze.
Dat was ik dus zeker niet, aangezien ik nooit van die chatbox gebruik maak. Hopelijk komt het niet meer voor nu. Maar ik dacht dat ik altijd een vast IP adres had? Zo nee? Wanneer veranderd dit dan?
Bekijk origineel

59 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +28
Is het probleem dan ontstaan sinds het vervangen van de Experiabox? Kun je het volgende stappenplan eens volgen? Hopelijk helpt dat!

Ga naar websdr.ewi.utwente.nl. Zie je hier de tekst "File not available."?
  • Zo ja zit er een probleem op de website waardoor jouw verbinding wordt geweigerd
  • Zo nee, ga verder

Open een opdrachtprompt (windowstoets + R, type daar "cmd" gevolg door een enter). Typ in: ping websdr.ewi.utwente.nl
  • Als je 4x een antwoord ziet is er geen probleem met het bereiken van de server, maar wordt jouw verbinding door de server van utwente geweigerd
  • Als je een foutmelding ziet "Ping-aanvraag kan host websdr.ewi.utwente.nl niet vinden", ga verder

Typ in de opdrachtprompt: ping 130.89.192.8
  • Krijg je wel 4x antwoord? Dan is er een probleem in de DNS. Typ in ipconfig /flushdns en probeer het daarna opnieuw. Test eventueel een andere DNS-server
  • Krijg je een time-out? Dan is er een probleem met de routering. Typ in tracert websdr.ewi.utwente.nl en deel de resultaten in een reactie. Dan zoeken we dat verder uit!
Reputatie 7
Het heeft in ieder geval niet met de V10 te maken immers dan had ik daar ook last van moeten hebben.

Vergeet ook de opmerking over de melding "File not available" want die betekent gewoon dat er een bestand mist op de webserver op poort 80 terwijl de site waar jij naartoe wilt op poort 8901 draait. Ook ik krijg die melding...

...maar zoals je ziet kan ik gewoon die site benaderen.
Ik heb het vermoeden dat de dns cache op jouw Mac de boosdoener is en dat deze leeggemaakt moet worden. Hoe dat op een Mac (ja Joran een Mac en geen Windows :8) gaat weet ik niet, maar dat moet vast te googlen zijn.
Reputatie 2
Badge +3
Nou, DNS leeg maken op Mac? Op mijn iphone heb ik er ook last van als ik via WiFi de site probeer te benaderen. Dus het is misschien toch iets anders?
Reputatie 7
Badge +28
Ach stom, ik las er helemaal overheen dat je een Mac gebruikt.

Die foutpagina is wel een bewuste test, dan weten we of de webserver op http://websdr.ewi.utwente.nl/ wel benaderbaar is. Als die het wel doet zit er iets op de pagina http://websdr.ewi.utwente.nl:8901 wat de verbinding blokkeert. Kleine kans, maar ook kleine moeite om te testen :)

In plaats van een opdrachtprompt open je de Terminal. Een ping stopt niet vanzelf op de Mac, maar onderbreek je met Control+C. De flushdns voer je ook in de terminal uit met sudo dscacheutil -flushcache.

Als het op de mobiel ook niet werkt kun je dat gedeelte overslaan. Kun je eens traceroute websdr.ewi.utwente.nl in de Terminal invoeren en het resultaat hier plaatsen?
Reputatie 2
Badge +3
1 mijnmodem.kpn.home (XXX.XXX.X.XXX) 1.505 ms 0.752 ms 0.765 ms
2 static.kpn.net (XXX.XXX.XXX.XXX) 2.660 ms 3.240 ms 2.644 ms
3 nl-zl-dc2-git-cr01.kpn.net (213.75.64.235) 9.174 ms 10.873 ms 8.071 ms
4 nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net (213.75.64.234) 10.585 ms 8.077 ms 7.885 ms
5 surfnet.telecity2.nl-ix.net (193.239.117.149) 9.549 ms 8.931 ms 9.887 ms
6 utwente-router.customer.surf.net (145.145.4.46) 21.650 ms 152.780 ms 62.120 ms
7 snowy-sylvester.routing.utwente.nl (130.89.254.33) 13.411 ms 13.027 ms 13.097 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *
11 *

Als ik http://websdr.ewi.utwente.nl/ benader krijg ik 'file not available'

DNS flush helpt niet echt, ik krijg dan de melding dat ik mijn password moet invullen, dat doe ik, maar krijg dan geen melding dat de flush gelukt is of iets dergelijks.
Reputatie 7

Apart hoor, 100% hetzelfde pad tot aan utwente.nl en toch een andere uitkomst.
Reputatie 2
Badge +3
Bij mij stopt hij bij 8.
Reputatie 7
Bij mij stopt hij bij 8.Nee hoor, hij stopt niet, je krijgt alleen geen response van de hops na hop 7. Bij hop 7 wordt bij jou dus blijkbaar een andere "afslag" genomen.
Reputatie 2
Badge +3
Snap er niets van!
Reputatie 7
Snap er niets van!Ik ook niet. :$
Reputatie 2
Badge +3
Wie wel? Want het is duidelijk een probleem bij KPN.
Reputatie 7
Wie wel? Want het is duidelijk een probleem bij KPN.Nee, dit lijkt eerder een probleem bij universiteit Twente.
Reputatie 2
Badge +3
Dat denk ik niet want de website is gewoon online. Alleen hier niet te benaderen en bij mijn ouders wel.. en ik heb het sinds ik de v10 heb.
Reputatie 7
Dat denk ik niet want de website is gewoon online. Alleen hier niet te benaderen en bij mijn ouders wel.. en ik heb het sinds ik de v10 heb.Ik weet het zeker van wel, zoals je hebt gezien kan ik ook gewoon op die site komen en ik zit ook bij KPN. Het is toch echt de snowy-sylvester.routing.utwente.nl die jou de verkeerde kant op stuurt en die server is toch echt van de universiteit Twente.
Reputatie 2
Badge +3
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Zoals ik al eerder beschreef. Ik wacht het antwoord van Joran af.
Reputatie 7
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Zoals ik al eerder beschreef. Ik wacht het antwoord van Joran af.Ik ben bang dat ik dit niet verkeerd zie.

Ik zou toch maar contact opnemen met de universiteit Twente, het zou maar zo kunnen dat jouw IP adres "blacklisted" is.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry Erwin, maar ik moet me ook aansluiten bij wjb. Dit is geen DNS-probleem, anders had je deze pagina niet kunnen benaderen. Het is ook geen routeringsprobleem binnen het KPN netwerk. Dat betekent dat wij niet voor een oplossing kunnen zorgen :(

Het lijkt me het beste om bij het systeembeheer uit te komen van universiteit Twente of de beheerder van deze website!
Badge +3
Probeer eens bij je netwerkinstellingen een andere DNS in te stellen. Bijvoorbeeld die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

https://support.apple.com/kb/PH6373?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL
Reputatie 2
Badge +3
Ik denk dat je het verkeerd ziet. Zoals ik al eerder beschreef. Ik wacht het antwoord van Joran af.Ik ben bang dat ik dit niet verkeerd zie.

Ik zou toch maar contact opnemen met de universiteit Twente, het zou maar zo kunnen dat jouw IP adres "blacklisted" is.

Blacklisted? Kan niet, want ik kom er ook niet door met een VPN adres of andere proxyserver. Dus dat lijkt me uitgesloten in deze....En verder heb ik ze gemailed met het emailadres op hun site, maar ze reageren niet terug!
Reputatie 7
Dan zou je ook kunnen gaan naar:
http://130.89.192.8: 8901 (IPv4) of http://[2001:67c:2564:532:250:daff:fe6e:c945]: 8901 (IPv6)
Wel even de spatie tussen de : en 8901 verwijderen. Die moest ik er wel tussen zetten om te voorkomen dat de : 8 een :8 wordt.

Kan jij op basis van het IPv4 adres wel op de site komen?
Reputatie 2
Badge +3
Op het normale IP adres met poortnummer krijg ik net als het normale adres "De verbinding werd geherinitialiseerd"

Op het IPv4 adres krijg ik 'Kan geen verbinding maken'.
Reputatie 7
Dan is het voor mij nu 100% duidelijk dat het geen component van KPN kan zijn die roet in het eten gooit en dat het ook geen dns probleem betreft.

Welke browser gebruik je?
Heb je de cache/geschiedenis en de cookies al een keer verwijderd?
Reputatie 2
Badge +3
FireFox. cookies en cache heb ik al eens gewist.

Probeer eens bij je netwerkinstellingen een andere DNS in te stellen. Bijvoorbeeld die van Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4

https://support.apple.com/kb/PH6373?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Doet het niet 8.8.8.8
Reputatie 7
Kan jij eens een traceroute naar 130.89.192.8 uitvoeren?
Is het resultaat hetzelfde als bij die traceroute naar websdr.ewi.utwente.nl?

Reageer