Beantwoord

Website niet bereikbaar via vaste aansluiting, maar wel via 4G

• 27 mei 2018
  • 18 reacties
  • 5245 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik kan niet bij de site https://lwf.support komen. Ik beheer deze site en kan nu niet inloggen via de wordpress login pagina. Als ik op mijn mobiel connect met wifi kan het daar ook niet, maar wel op 4G.

Ook op mijn vaste PC (bedraad) kan ik niet de site openen:

Ik heb via het admin panel de router herstart, maar dat mocht ook niet baten. Graag hulp.

Met vriendelijke groet,
Nick
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 28 mei 2018, 10:12

Zegt je SSH client iets meer dan netwerk error? Dat geeft o.a. putty namelijk voor ALLE fouten die ook maar iets met netwerk te maken hebben.

Kan t zijn dat je eigen IP door iets van fail2ban geblokt is?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Kan je in cmd/opdrachtprompt eens "ping lwf.support" doen?

@wjb, kan jij deze site wel openen (IPv6)?

Robin
Goedemorgen,

Ik weet niet waarom, maar sinds vanochtend kan ik weer bij de site komen... Zou het wellicht aan de storm van gisteren hebben kunnen liggen?

Ben in ieder geval blij dat het na een nachtje slapen de site het weer doet 🙂 Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Groeten,
Nick
Ik dacht dat dit er mee te maken had, maar blijkbaar niet, want de front end van de site doet het nu wel goed.

Ik probeer te verbinden met SSH naar 188.226.174.98, maar dat lukt niet vanaf een apparaat dat is verbonden met mijn router. Niet met mijn laptop en niet met mijn PC. Ik krijg de melding dat er een netwerk error is.

Ik probeer het op mijn mobiel en het lukt ook niet, maar zodra ik overschakel naar 4G lukt het wel. Als ik "ping 188.226.174.98" doe in cmd dan gaat alles goed:

"C:\Users\N>ping 188.226.174.98

Pinging 188.226.174.98 with 32 bytes of data:
Reply from 188.226.174.98: bytes=32 time=11ms TTL=58
Reply from 188.226.174.98: bytes=32 time=10ms TTL=58
Reply from 188.226.174.98: bytes=32 time=38ms TTL=58
Reply from 188.226.174.98: bytes=32 time=12ms TTL=58

Ping statistics for 188.226.174.98:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 38ms, Average = 17ms"

Enig idee waar dat aan kan liggen?
Reputatie 7
Badge +30
Zegt je SSH client iets meer dan netwerk error? Dat geeft o.a. putty namelijk voor ALLE fouten die ook maar iets met netwerk te maken hebben.

Hoi Robin,

Ik heb de fail2ban bekeken, maar er staat dat er currently niks wordt verbannen. De melding die ik krijg met Putty is als volgt:

Vervolgens niks.

Hoi Robin,

Zag dat je dit als antwoord had geselecteerd. Maar hoop dat je me nog wel verder helpt...
Reputatie 7
Badge +30
Zeker! Maar, ik ben eigenlijk nog van mening dat er op de server iets geblokkeerd wordt. Je kan wel pingen en volgensmij inmiddels ook de site bereiken dus de verbinding is goed.
Vanaf meerdere locaties kan ik zowel SSH als de website bereiken.

Je kan eventueel vanaf een andere machine (of met een terminal) SSH openen en met tcpdump de SSH packets captureren dan kan je zien dat er daadwerkelijk pakketten binnen komen maar dat die op de server geblokt worden.

Heb je fail2ban gechecked via "fail2ban-client status ssh"? Eventueel kan je iptables nog checken of er een reject in zit voor jouw IP

Robin
Hartelijk dank voor je hulp! Ik heb geen idee waarom, maar nu opeens kan ik er in zonder gedoe. Ik had de fail2ban wel gechecked, maar misschien toch iets over het hoofd gezien... had het nu gewoon helemaal uit gezet.

Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag NLatuny,

Goed om te lezen dat het weer werkt. Mocht je later nog vragen hebben horen we dat graag 🙂
Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem met de website Solarwatt.nl . De Duitse versie .de werkt wel. Ik heb het bedrijf al eens gebeld maar deze (niet gehinderd door enige...) geven aan dat het aan mijn PC zou liggen. Wanneer ik dezelfde site echter via een pc van mijn werk benader ontstaat exact dezelfde melding.

Indien ik een verbinding maak via 4G van mijn telefoon (KPN) gaat het goed.

Is het denkbaar dat dit toch aan een computer instelling ligt?

Reputatie 7
Probeer hem ook eens op tablet of telefoon via jouw wifi.
Hier werkt die site ook via de KPN aansluiting.

@wjb, maakt niet uit, iPhone, iPad of PC, altijd dezelfde Apache foutmelding van deze site, behalve wanneer ik de verbinding maak via een hotspot en 4G van mijn Iphone. Dan is de site op alle toestellen bereikbaar. Let wel, op mijn werk (groot ziekenhuis) werkt de site ook niet (KPN zakelijke lijn).
Reputatie 7
Hier ook een KPN aansluiting en, zoals ik al zei, hier werkt die site dus wel.
Mijn 4G is van KPN, maar mijn vaste lijn is van Ziggo, op mijn werk (waar de site het dus ook niet doet) is het een zakelijke KPN lijn.
Reputatie 7
En krijg je dan via jouw vaste lijn thuis die site ook niet geopend?
Reputatie 4
Badge +6
Goedemiddag,

Ik kan niet bij de site https://lwf.support komen. Ik beheer deze site en kan nu niet inloggen via de wordpress login pagina. Als ik op mijn mobiel connect met wifi kan het daar ook niet, maar wel op 4G.

Ook op mijn vaste PC (bedraad) kan ik niet de site openen:

Ik heb via het admin panel de router herstart, maar dat mocht ook niet baten. Graag hulp.

Met vriendelijke groet,
Nick

Zojuist https://lwf.support bezocht en een melding van Database Error, ligt dus niet aan je KPN verbinding.

En krijg je dan via jouw vaste lijn thuis die site ook niet geopend?
Neen, zowel op mijn werk (KPN zakelijk, ziekenhuis, als thuis via Ziggo) krijg ik boven genoemde fout te zien. Zodra ik de sites van dit merk van een ander land bezoek werkt het wel...
Reputatie 7
En krijg je dan via jouw vaste lijn thuis die site ook niet geopend?Neen, zowel op mijn werk (KPN zakelijk, ziekenhuis, als thuis via Ziggo) krijg ik boven genoemde fout te zien. Zodra ik de sites van dit merk van een ander land bezoek werkt het wel...
Dan kunnen we het probleem in ieder geval niet aan KPN toewijzen.
Overigens heb ik ook nog even in Edge op een Windows 10 machine de site benaderd en die doet het ook.

Reageer