Beantwoord

Website onbbereikbaar

Hallo,

Ik kan op mijn laptop elke website bezoeken, alleen één website werkt niet. Ik heb de router/modem (hoe noem je dat) al gereset, helaas hielp dat niets.

Ik krijg de volgende informatie:

De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op *website verwijderd wegens reclame* doet er te lang over om te antwoorden.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
    over enkele ogenblikken opnieuw.
  Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
  Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
    computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos,

Quote.

icon

Beste antwoord door Quote 7 augustus 2013, 09:09

Het probleem is inmiddels opgelost, geen idee hoe.

Bekijk origineel

11 reacties

BUMP!

Reputatie 4
Badge +4
Om welke website gaat het precies? Gebruik je een virusscanner of firewall die de site wellicht tegenhoudt? 

AV/FW blocken niets.

www.retronet.nl

Op mijn mobiel, zelfde WiFi netwerk kan ik er wel op!

"Op mijn mobiel, zelfde WiFi netwerk kan ik er wel op!"

Dan ligt het toch echt bij je laptop.

Zoals gshumway het al aangaf ff je vs ,fw of pb controleren.

En het proberen van een andere browser zou ook nog kunnen.

Ligt niet aan me AV/FW want op me andere laptop kom ik er ook niet op. Heb ook al andere browsers geprobeerd, ook niets.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Quote,

Opmerkelijk probleem. Ik heb nog niet direct een oplossing, ik wil je vragen een aantal testen uit te voeren zodat we hopelijk duidelijk kunnen krijgen waar het mis gaat.

Kun je eerst een opdrachtprompt starten door in het startmenu 'cmd' (zonder aanhalingstekens) te typen?

Eerst gaan we kijken of het domeinnaam te pingen is. Daarvoor kun je intypen: ping retronet.nl
Als je hier 4 pakketten terugkrijgt zit er geen probleem tussen de site en jouw aansluiting. Dan zal de oplossing in de richting van virusscanner/firewall te vinden zijn. Uit je andere berichten begrijp ik dat dit niet waarschijnlijk is.

Als je bij de vorige test een timeout of een andere foutmelding kreeg kun je de volgende test uitvoeren: ping 159.253.0.110

Als dit wel werkt zit het probleem in de DNS. Voor de zekerheid kun je eerst het modem een fabrieksreset geven. Als het daarna niet werkt kun je als test dan handmatig de DNS van Google (8.8.8.8) of OpenDNS (208.67.222.222) gebruiken en controleren of het dan wel werkt.

Verder kan een 'traceroute' meer informatie geven over de locatie van de fout. Daarvoor kun je tracert retronet.nl invoeren. Ik wil je vragen die resultaten in een reactie te plakken (rechtermuisknop > markeren).

Mocht dit alles niet werken zijn er nog 2 mogelijke verklaringen; je hebt een IP ban op de website, of er gaat iets mis in de routering van KPN. Niet zeer waarschijnlijk, maar wel mogelijk.

Ik ben benieuwd en hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Joran

Hoi Joran,

Bedankt voor je reactie. Hier de uitslag van de traceroute:

http://prntscr.com/1jhr9c

De website is nog niet bereikbaar.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +27
Dag Quote,

Nou wordt het iets vreemder, je hebt in principe wel contact met de site. Ik gaf hierboven overigens het verkeerde IP-adres, 149.210.134.159 is inderdaad correct.

Ik miste overigens het stukje "Op mijn mobiel, zelfde WiFi netwerk kan ik er wel op!". Dat betekent dat je in ieder geval geen IP-ban hebt. Voor de zekerheid kun je het modem alsnog een fabrieksreset geven, mocht er iets verkeerd staan in de instellingen.

Met vriendelijke groet,

Joran

Hallo,

Het modem resetten hielp ook niets helaas.

Wat kan het probleem dan zijn? Kan ik anders geen ander IP ontvangen, want op me VPN gaat het wel.

Het probleem is inmiddels opgelost, geen idee hoe.

Reageer