Beantwoord

website onbereikbaar

  • 13 November 2020
  • 12 reacties
  • 221 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

onze website is niet bereikbaar via enkel de KPN verbinding..

wel opde en via proxy websites en wel via onze mobiele telefoons

niet via de gewone wifi of LAN..

www.firstclass-music.com

icon

Beste antwoord door Babylonia 13 November 2020, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Probeer eens een andere DNS-server in te stellen in de modem/router.
(Met een Experia Box V10A model gaat dat helaas niet meer).

1.1.1.1   en  1.0.0.1   =  DNS-servers van Cloudflare
8.8.8.8   en  8.8.4.4   =  DNS-servers van Google

Me rot gezocht.. Ik kan niks aanpassen in het menu van de router..

Dus denk dat het tijd is voor diepere ondersteuning.. En nu? 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @fcm, welkom op ons forum!

Ik heb gelijk even voor je getest, maar ik kan jouw website wel benaderen vanaf mijn KPN verbinding. Speelt het op een enkel apparaat? Probeer dan eens om alternatieve DNS-server per apparaat in te stellen. Speelt het probleem op alle apparaten? Dan kan het helpen om een alternatieve DNS-server in te stellen op het modem. Dit kan door in te loggen op het modem via http://192.168.2.254. Bij de eerste keer inloggen hoef je geen wachtwoord in te stellen (hierna stel je zelf een wachtwoord in). Ga vervolgens naar ‘Instellingen’ > ‘DHCP'. Hier kan je de primaire en secundaire DNS aanpassen naar één van de IP-adressen in het bericht van @Babylonia. Druk vervolgens op toepassen.

 

alle DNS aanpass gedaan… geen effect!   secundair is niet in beeld dus niet aanpasbaar. website nog steeds onbereikbaar

Reputatie 7
Badge +10

Cache leegmaken van webbrowsers.
Kijk eens bij mogelijke blok instellingen van virusscanner / firewall e.d.

Test eens met meerdere PC's.

Als je overal hetzelfde probleem hebt, mogelijk een IP-blok van je thuis WAN IP-adres??
Neem eens contact op met de service-provider waar de website is ondergebracht.
(Ik kan de website hier gewoon benaderen).

ik kom er niet met geen enkel apparaat op vanaf mijn wifi .. ook niet met mobiele apparaten…

hoe kom ik erachter of mijn WAN IP adres is geblokt?

 

 

heb zojuist bericht gekrtegen van mijn website hoster, die zeggen geen block te hebben of kunnen vinden..
Kunt u wellicht testen of het veranderen van mij WAN IP helpt?

ik kan anders dus zo helemaal niet verder en zal dan verder overwegen om over te stappen naar een andere iSP indien u niets voor mij kunt doen.

Reputatie 7
Badge +10

Voor de goede orde, ik ben geen medewerker van KPN hoor, alleen een actieve forum-schrijver.
Dus ik heb geen mogelijkheden voor je een ander WAN IP-adres te regelen.

De website hoster, zit die als bedrijf mogelijk vlak bij je in de buurt?
In het verleden heb ik wel eens berichten voorbij zien komen van mensen die binnen dezelfde wijk, met woon-adres en bedrijfsruimte vlak bij elkaar, geen connectie konden hebben in een NAS-server op een van die adressen, vanuit het andere adres.

Daarbuiten en vanuit andere providers was het geen probleem.

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis ABD en @Raymondt: Is dit iets waar jullie misschien iets mee kunnen?

probleem op gelost.. probleem lag niet aan de kpn verbinding.. maar lag bij de website host service provider.

super bedankt iedereen
ip stond bij hun gewoon dus geblokkeerd…

 

slot!

Reputatie 7
Badge +10

Mooi, opgelost dus.  :thumbsup: