Beantwoord

Website 'onbereikbaar' maar gewoon in de lucht

• 21 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 151 keer bekeken

Sinds ongeveer 2 weken ontvang ik de melding dat ondergenoemde websites niet bereikbaar zijn. Het duurt te lang voordat "www.wintersfeergeldrop.nl" en www.geldropcentrum.nl" reageert. Ik heb diverse browsers geprobeerd, ook draadloos via de IPhone lukt het niet.
Het resetten van de router (V9) geeft geen goed resultaat.
Via de "cmd" functie 'ping www.wintersfeergeldrop.nl ontvang ik direct "request timed out"
De websites zijn gewoon in de lucht, want het lukt me wel over het 4G netwerk en het lukt ook op andere locaties mbv andere WIFI netwerken.
Hoe kan dit probleem opgelost worden?
icon

Beste antwoord door PPauly 7 november 2018, 17:38

Hallo,
Vandaag ben ik geholpen door de vriendelijke heer W. de Groot van Cognito die inderdaad bevestigde dat mijn IP-adres geblokkeerd was.
Beide websites zijn voor mij weer beschikbaar en ik ben heel blij dat het probleem opgelost is.
Daar ben ik ook jullie van KPN, heel dankbaar voor.

Nogmaals bedankt en succes in jullie verdere carriere.

Met vriendelijke groet,
Patty Pauly
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi PPauly, welkom op het forum. Vanaf hier kan ik die websites ook zonder problemen bereiken. Welke melding krijg je precies te zien als je je website probeert te laden? Zou je eventueel hier een print screen willen plaatsen?
Goedemorgen Alex,
graag hierbij de print-screen in jpg-formaat.
Succes en bedankt alvast voor je hulp.

M.vr.gr.
P. Pauly
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Is het mogelijk om in plaats van "ping" "tracert" te doen? En dan het liefst daar een screenshot / printscreen van plaatsen

Kan namelijk een probleem met de routering zijn maar ook met de webserver zelf te maken hebben die simpelweg IPs geblokkeerd heeft.
Beste Robin,
Ik heb moeite om deze printscreen hier te plaatsen (openbaar te maken). De printscreen laat diverse IP-adressen zien en om deze informatie zomaar op een forum bekend te maken...
Ik overleg het eerst even en kom z.s.m. hierop terug.
M.vr.gr.
PPauly
Reputatie 7
Badge +30
Klopt, als dit een KPN consumenten aansluiting is dan zijn dit allemaal al openbare IPs die iedereen zo kan vinden.
Reputatie 7
Badge +18
Hmm, ik gok dat ik weet waar dit aan ligt. Dit heb ik vaker voorbij zien komen. 99 van de 100 gevallen staat je IP adres op een blacklist bij de hoster die jouw website in de lucht houdt. Dit komt doordat het (te) vaak is bezocht vanaf jouw IP adres thuis, kan me voorstellen dat je dat vaak doet. Dit kan je oplossen door contact op te nemen met je hostingbedrijf en navraag te doen of je IP adres bij hun op een blacklist staat. Ik zie dat dit in jouw geval Superior.nl is. Volg onderstaande stappen:

1. Ga naar Watismijnip vanaf je thuisverbinding (WiFi). Links bovein kun je je IP adres vinden, sla deze op.
2. Mail Superior.nl. Hier de mogelijkheden. Geef daar aan dat je vanaf je thuisverbinding geen contact kunt maken met je website, noteer hierin ook je IP adres en vraag ze of ze dit op een blacklist hebben staan. Het kan haast niet anders dat dit het geval is, wij blokkeren namelijk niets.

Laat je hier even weten als je een antwoord hebt?
Hoi Alex,
Bedankt voor je antwoord.
Misschien een rare vraag: in jouw laatste zin zeg je "wij blokkeren namelijk niets" . Met 'wij' bedoel ja dan de KPN, neem ik aan?
Het is tenslotte een forum, waarin iedereen op mijn vraag kan reageren, toch?
Groetjes,
PPauly
Reputatie 7
Badge +30
Misschien een rare vraag: in jouw laatste zin zeg je "wij blokkeren namelijk niets" . Met 'wij' bedoel ja dan de KPN, neem ik aan?Klopt

Klopt. Iedereen, niet KPN klanten, KPN klanten, KPN medewerkers etc
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Alex,
Bedankt voor je antwoord.
Misschien een rare vraag: in jouw laatste zin zeg je "wij blokkeren namelijk niets" . Met 'wij' bedoel ja dan de KPN, neem ik aan?
Groetjes,
PPauly

Met wij bedoel ik inderdaad KPN. 🙂
Hoi,
dit is het antwoord dat ik van Superior.nl heb ontvangen:
quote:

Beste Patty,
De domeinnamen staan via ons geregistreerd, maar de hosting verloopt niet via ons maar via Cognito. Daar zouden ze een blacklisting kunnen hebben ingesteld. Ik hier heb hier de contactgegevens voor je:
https://www.cognito.nl/contact

unquote.

Nu raad je 't al: wanneer ik die URL aanklik ontvang ik de foutmelding: ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.
(zie bijgevoegde printscreen).
Een radeloze Patty Pauly
Reputatie 7
Badge +18
Dan kan het haast niet anders dat er daar iets niet goed staat. Ze hebben geen e-mailadres zie ik maar wel een telefoonnummer: 040 2549930. Zou je dat willen proberen?
Reputatie 7
Badge +30
Al deze websites zijn exact dezelfde webservers. Dan wordt een blokkade voor jouw IP op die webserver steeds aannemelijker.

Ze hebben bij SIDN (redacted) geregistreerd staan als Technisch Contactpersoon
Hallo,
Vandaag ben ik geholpen door de vriendelijke heer W. de Groot van Cognito die inderdaad bevestigde dat mijn IP-adres geblokkeerd was.
Beide websites zijn voor mij weer beschikbaar en ik ben heel blij dat het probleem opgelost is.
Daar ben ik ook jullie van KPN, heel dankbaar voor.

Nogmaals bedankt en succes in jullie verdere carriere.

Met vriendelijke groet,
Patty Pauly
Reputatie 7
Badge +18
Fijn om te horen Patty, dankjewel ook voor de genomen moeite om dit hier terug te koppelen. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.

Reageer