Beantwoord

Website openen gaat erg traag

  • 28 March 2019
  • 5 reacties
  • 184 keer bekeken

Sinds kort hebben wij glasvezel van kpn. Via de speedtesten halen wij via de wifi gewoon 100MB. Daar is dus niets mis mee. Alleen als ik een website op mijn telefoon open blijft hij op 1/4 hangen en duurt het een minuut voordat hij de webpagina verder opent.
Als ik dezelfde pagina via de 4G opent vliegt hij er over heen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
icon

Beste antwoord door Bart_ 4 April 2019, 11:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ha @Dennissss Goed om te horen dat je glasvezel hebt! Nu vraag ik me af: alleen met je telefoon ondervind je problemen met wifi? En die keurige snelheid van 100MB, haal je die verder op elk apparaat met wifi? Of is dat toch een snelheid die je bekabelt haalt? Zou je eens een screenshot willen plaatsen van de snelheid die via je telefoon haalt en van een ander apparaat, om te vergelijken?

En zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Dennissss Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag.
Goedemorgen Bart,

Ik heb de gegevens ingevuld.
Bijgaand een screenshot van de speedtest met wifi en 4G
Ik zal vanavond nog een ander apparaat toevoegen


Hoi Bart,

Hierbij een printscreen van de speedtest vanaf mijn laptop verbonden met de wifi

Reputatie 7
Badge +20
Dank je voor de screenshots! Er blijkt in elk geval uit dat je echt een uitstekende snelheid haalt. Het 4G-signaal (via de concullega) gaat heel mooi en uit de screenshots van de snelheden die je wifi haalt zie ik ook niets geks. Sterker nog: het is echt dik orde. Dat betekent dat we het toch echt in je telefoon moeten zoeken.

Er zijn een paar mogelijke verklaringen die ik kan bedenken:
1. Het heeft te maken met omgevingsfactoren: andere apparaten of netwerken werken verstorend. Wellicht heb je een iets ouder model telefoon, dat iets meer moeite heeft om het signaal te 'filteren'.
2. Je telefoon is sowieso wat trager. Het speelt niet alleen met wifi, maar eigenlijk met alles op je telefoon. Zou dat een optie zijn?
3. Soms is er een 'conflict' tussen de verschillende apparaten op het netwerk. Probeer dit eens: je telefoon én wifi volledig uitschakelen. Daarna je telefoon opnieuw opstarten en de wifi weer inschakelen. Hiermee wordt de verbinding ververst.

Reageer