Beantwoord

wederom experia box resetten

• 5 september 2018
  • 5 reacties
  • 389 keer bekeken

Gemiddeld drie keer per week moet ik de experiabox v9 resetten omdat de wifi verbinding geen internet verbinding meer heeft. Begint knap lastig en vervelend te worden. Het bereik van de wifi is voldoende in het hele huis en tuin, maar als je verbonden bent heb je geen internet (terwijl je wel verbonden bent met het wifi netwerk en een ip adres hebt gekregen). De vaste aansluitingen hebben wel gewoon internet en de tv en radio (ook via kpn) doen het wel gewoon. Nadat ik de experia box heb gereset is er weer internet over de wifi, dit is dan meestal voor een dag of 2, 3. Hebben jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door Erik_ 13 september 2018, 17:38

Het stappenplan is in eerste instantie wat tegenstrijdig met de problemen die je beschrijft, dat klopt. Ik zie aan deze kant geen netwerkproblemen. Dat wijst erop dat het issue hem zit in de wifi in de Experia Box. Echter, voor wifiproblemen kan ik geen storingsmonteur aansturen of apparatuurwissel uitvoeren. Daarom verwijs ik je door naar het wifi stappenplan. Die richt zich inderdaad in eerste instantie op bereik. Als het stappenplan ook problemen ziet, dan is er mogelijkheid voor het sturen van een Experia Wifi. Deze kan dan aangesloten worden op de Experia Box. Als je dan die wifi gebruikt en de wifi op de Experia Box uitzet, verwacht ik zeker een verbetering.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Dennis, welkom! Super irritant om dit steeds te moeten doen. Ik wil graag met je meekijken. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Kun je verder ook vertellen hoe je thuisnetwerk in elkaar zit: welke apparaten zijn er in huis, hoe is alles met elkaar verbonden?
Het probleem doet zich alleen voor op de WiFi alle vast aangesloten apperaten hebben geen last en houden gewoon hun verbinding met het internet. Ik heb het idee dat de apperaten die via WiFi verbonden zijn hun lease verliezen. Als je op een apperaat de verbinding verwijdert en op nieuw verbinding maakt is het weer goed. Alleen is het een hoop werk om de apperaten allemaal 1 voor 1 te resetten vandaar de modem dan maar.
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Dennis. Ik heb metingen uitgevoerd op je verbinding (waarbij het systeem het nodig vond om op afstand je Experia te herstarten en je wifi kanaal te wijzigen) maar daar komen geen opvallende zaken uit. Wat betekent dat ik niet direct een pasklare oplossing voor je heb. Wel hebben we hier een nieuw wifi stappenplan voor. Zou je die eens willen doorlopen?
Dit is toch niet te geloven, ik geef toch duidelijk aan dat het bereik geen probleem is en de verbinding naar buiten ook niet? En wat krijg ik dan? Een stappen plan of mijn WiFi bereik in huis goed is. Zit al echtpaar zolang als ik een mobieltje heb bij KPN maar het gaat echt berg afwaarts daar en snel ook. Als je nou geen idee hebt wat ik bedoel of wat het probleem is, zeg het dan gewoon maar ga geen onzin zitten verklaren. Denk dat het misschien tijd wordt om toch maar eens te kijken om over te stappen. Kan hier zo woedend over raken.
Reputatie 7
Badge +28
Het stappenplan is in eerste instantie wat tegenstrijdig met de problemen die je beschrijft, dat klopt. Ik zie aan deze kant geen netwerkproblemen. Dat wijst erop dat het issue hem zit in de wifi in de Experia Box. Echter, voor wifiproblemen kan ik geen storingsmonteur aansturen of apparatuurwissel uitvoeren. Daarom verwijs ik je door naar het wifi stappenplan. Die richt zich inderdaad in eerste instantie op bereik. Als het stappenplan ook problemen ziet, dan is er mogelijkheid voor het sturen van een Experia Wifi. Deze kan dan aangesloten worden op de Experia Box. Als je dan die wifi gebruikt en de wifi op de Experia Box uitzet, verwacht ik zeker een verbetering.

Reageer