Beantwoord

Wegvallen 4G buitengebied. Sagecom springt niet meer bij

  • 21 October 2021
  • 6 reacties
  • 119 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Beste...ik heb een vraag over een niet meer werkende 4G buitengebied verbinding. Tot voor kort werkte onze setup, een experiabox + Sagem 4g buitengebied modem, prima in harmonie samen. Sinds enkele weken springt het sagem 4g modem niet meer bij. IP adressen kloppen - experia:254 sagem 252...dus ze kunnen elkaar vinden-  alle lampjes zijn blauw - er is een goede 4G verbinding - en dat is ook in de webinterfaces van zowel de experiabox (V10) en het sagem 4g modem te zien. De snelheid komt echter niet boven 10mbit/s.

Het probleem is ontstaan na een kabelbreuk in de DSL verbinding door graafwerkzaamheden in de buurt. Die verbinding is hersteld maar bij de afhandeling van de klacht werd duidelijk dat onze DSL aansluiting in de centrale niet goed geregistreerd stond. Dat is aangepast maar sindsdien dus een probleem met 4G. Kan het zijn dat de Multipath TCP verbinding nu niet meer goed geregistreerd staat? Het verkeer over beide poten moet m.i. ergens worden gebundeld en dat moet administratief kloppen. Bellen met de helpdesk helpt me niet verder dan de gebruikelijke reset procedure (al verschillende keren uitgevoerd). Misschien hier iemand die me verder kan helpen? Dank alvast.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 25 October 2021, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DHC! Gezien je in dit geval alle gebruikelijke stappen al hebt uitgevoerd zou ik je willen vragen je profiel in te vullen en hier te laten weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik voor je kijken of er vanuit de techniek iets mis gaat. 

Hi @Bram_ dankje voor je reactie. Zojuist heb ik het profiel aangevuld.

Reputatie 7
Badge +17

@DHC ik heb vanuit onze kant de dingen nagekeken en alles lijkt inderdaad verder in orde. Om die reden lijkt het me verstandig dit door te zetten naar de technische dienst. Om dit te kunnen doen zal ik eenmalig je modem moeten resetten. Zou je aan kunnen geven of er een moment is waarop dit goed uit komt? Verder zou ik nog willen vragen of bij het contact met de telefonische helpdesk nog is gevraagd om te kijken of je bij het inbrengen van de simkaart een duidelijke klik hebt gehoord. Ik weet niet of deze er op enig moment is uitgehaald maar het moet geen kwaad kunnen dit toch nog een keer te bevestigen. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +17

@DHC ik heb nog niet van je terug gehoord. Zou je nog kunnen laten weten of ik rekening moet houden met bepaalde tijden met betrekking tot het resetten van het modem?

Beste @Bram_ ,

Excuses voor de late reactie, ik was een tijdje offline. Ik heb je suggestie met de klik van de simkaart nog even geprobeerd. Dat lijkt allemaal okay. 

Wat is precies de impact van de reset van het modem (de experiabox neem ik aan)? Er zijn wat apparaten die een vast IP adres moeten hebben en ik heb port forwarding geconfigureerd. Zijn die na de reset weg? Als dat zo is, moeten we idd even een geschikt moment kiezen.

   

Reputatie 7
Badge +17

@DHC op het moment dat je het modem helemaal reset wordt deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Alle instellingen die je zelf later hebt toegevoegd zijn dan inderdaad weg. Wat ik wel kan aanraden is een screenshot maken van de huidige instellingen zodat je die eventueel makkelijker terug kan zetten.Â