Beantwoord

Wegvallen internet in Leiden ?

  • 8 March 2019
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

Reputatie 2
De laatste dagen erg veel last van haperend en zeer traag internet via de bekabelde route vanuit de V10 ExperiaBox via Devolo kastjes, maar ook als ik een Cat-kabel rechtstreeks op een pc aansluit.
Vaak meer dan uur geen contact.

Het gekke is dat de wifi contacten met tablet en mobiel wel goed blijven gaan, hierbij geen problemen ontdekt.
Uiteraard al een paar keer de V10 Box opnieuw laten opstarten..........

Is er wat aan de hand ergens??????

Admin: titel aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door kareldussel 15 March 2019, 18:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 2
Net gemeten met
https://kpn-itns.speedtestcustom.com

Download sneldheid nu 5,4 Mpbs
Upload: 14,1 Mpbs

Lijkt me niet goed.....
Reputatie 2
Wat ik ook probeer....
alle devolo kastjes verwisselt, opnieuw gekoppeld,.... Cat-kabel op andere poort gezet... switch er tussen uit.... andere stopcontacten geprobeerd.....

Soms gaat het even goed met korte tijd ca 50 Mbps , maar na paar minuten stokt de hele verbinding weer.
en valt erg terug.
Probleemoplosser van W10 geeft dan vaak aan de melding: "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie"

Nu weer even verbinding, maar GEEN VERBETERING
download snelheid : 3,3 Mbps
upload: 13,7 Mbps

Moet ik het in een van de drie devolo kastjes zoeken??
Reputatie 7
Badge +30
Dat is wel heel wisselend, inderdaad, Karel. Begrijp ik goed, uit je eerste bericht, dat je dit ook hebt als je de pc met een kabel rechtstreeks op de Experia Box aansluit? Zonder devolo en switch enzo ertussen? Want als dat ook zo is, dan ligt het niet aan de Devolo's. Als je het wel alleen hebt op het moment dat de Devolo's er tussen zitten, dan is de kans groot dat het daar in zit.

Ik zie niet direct een probleem in je verbinding. Wel zie ik de afgelopen dagen een paar verbrekingen, maar dat wordt verklaard door het herstarten van de Experia Box wat je aangeeft dat je gedaan hebt.

Hoeveel Devolo's gebruik je in totaal? En welk type is het?
Reputatie 2
Hallo Erik,
Je hebt gelijk, toen ik een aparte laptop beneden even via cat-kabel aansloot direct op de Experia Box was de communicatie WEL goed.

Na vele combinaties van de DRIE Devolo's en diverse stopcontacten in huis te hebben uitgetest heb ik gisteravond een goed werkende combinatie gekregen via een lange Cat-kabel met één Devolo in een stopcontact in gang beneden en een tweede Devolo boven bij de PC.
Toen dat werkte vandaag even pauze genomen.(steeds trap op trap af lopen..... enz)

Morgen maar eens kijken of eerstgenoemde Devolo weer dichter bij Experia Box geplaatst kan worden. (dan kan ik weer de E-box even van het net halen zonder boze TV-kijkende gezinsleden.)

Ik vermoed dus dat de nu ongebruikte Devolo defect is. (Type: HomePlug 200 AV Plus)

Ik zal resultaat hier melden.
Bedankt voor reactie.
Reputatie 2
ONBEGRIJPELIJK........

Via een lange Cat-kabel dwars door de woonkamer (waar ook de ExperiaBox vlakbij TV staat) naar stopcontact met Devolo in de gang (begane grond) geeft op bovenverdieping een goede internetverbinding met ca 35 Mbps down/25 Mbps up. Op beide Devolo's branden de drie lampjes groen.

Maar als ik dan de kabel+Devolo in een van de stopcontacten in woonkamer steek, dan branden wel de twee buitenste groene lampjes, de middelste (het huisje) gaat en blijft rood knipperen. Ook na de cat-kabel in een andere gele poort van de ExperiaBox te hebben gestoken.-
Andere stopcontacten in de woonkamer..... idem. ONBEGRIJPELIJK...
Het resultaat boven bij PC is een zeer traag internet 1 a 3 Mbps, en regelmatig wegvallen........
En dat nadat systeem zo jaren goed gewerkt heeft......

Dus terug naar de gang, boel in stopcontact en alles werkt weer naar tevredenheid..... (Maarja de W.A.F. is uiteraard minimaal)

Wel is het zo dat vorige week de devolo boven uit bedrijf is geweest vanwege behangen van de werkkamer boven; nieuwe armaturen met led-lampen zijn gemonteerd..... maarja...... aan elektra is verder niks veranderd.....

Ik kan me niet voorstellen dat het onderscheid in diverse zekeringsgroepen (beneden-boven) in het electriciteitsnet dit verschijnsel veroorzaakt.

Wie heeft er tips?
Reputatie 7
Badge +30
Verschillende groepen kan over het algemeen prima, maar zelfde groep is aan te raden. Maar, je noemt ledlampen. Die zijn bekende storingsbronnen voor draadloze adapters. Ik vermoed dat het daar dan toch z'n oorsprong vindt. Heb je mogelijkheid om toch permanent een kabel te trekken? Dat zou ik dan in dit geval aanraden.

Eventueel kun je het nog proberen met een nieuwere set draadloze adapters. Mocht je dat willen proberen, je zou via onze webshop een setje van de 1200-serie kunnen aanschaffen. Mochten die nou niet werken kun je ze binnen 14 dagen ook weer retourneren.
Reputatie 2
Erik,
Bedankt voor reactie.
Inmiddels ga ik ook geloven dat de diverse led-lampen/armaturen, die recent in mijn huis op diverse plaatsen zijn aangebracht, een grote rol spelen.
Ik ga met hulp van schoonzoons zorgen voor een vaste kabel verbinding naar boven. Weer net als vroeger met die coaxkabels voor tv boven langs de verwarmingsbuizen, dus nu cat-kabels.

Bedankt voor meedenken.
Reputatie 7
Badge +30
Mooi dat het op die manier kan, Karel. Sowieso zijn op die manier door je huis getrokken CAT5/6 kabels een goed idee. Op die manier heb je overal een goede internetverbinding met de mogelijkheid om, als je zou willen, meer apparaten op verschillende plekken in je huis aan te sluiten.