Vraag

Wegvallen verbinding thuis

Bij ons thuis valt om de zoveel tijd de verbinding weg/uit. (dit speelt nu een maand of 3/4) Netflix via kpn kastje als zowel via smart tv blijft bufferen( beide bedraad aangesloten) wifi op telefoons/tablet etc valt uit. (kan geen verbinding maken met internet wordt er dan gemeld)
Via klantenservice al een versterker gehad, meerdere malen monteur geweest, xperiabox vervangen en nog ellende.

Klantenservice zal er wel een keer klaar mee zijn, en anders ik wel! Backoffice schijnt niet te kunnen lezen (bellen na 17.00 en nog presteren om overdag te bellen)

Iemand de gouden tip?

20 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hi Gert83,

Even een paar controle vragen:
Wat voor een verbinding heb je?
Is de experiabox standaard of heb je zelf instellingen gewijzigd (DHCP settings?)
Als het internet uitvalt op de telefoon/tablet is dat dan ook op de TV of andersom?
Is de Kabel tussen het ISRApunt of NTU al keer vervangen?

Hoor het wel.
Verbinding bedoel je de snelheid? Ik dacht zo 80mb? glasvezel.
Zelf niks veranderd aan de instellingen, laaste monteur heeft vaste kanalen ingesteld.
We merken het vaak aan de wifi dat het weg valt (kijken niet vaak Netflix oid) rare is dat als de verbinding wegvalt, de 'normale' zenders zoals rtl4 bv, het wel gewoon doen.

De kabel tussen de meterkast (daar staat de experiabox) naar de versterker (ongeveer 4 meter) is ondertussen ook gewisseld voor een andere.
Reputatie 3
Badge +2
De verbinding (snelheid) is voldoende dus dat lijkt me niet het probleem. Over de wegvallende wifi verbinding (daar is wat gedoe mee geweest op de experiabox vanaf december), en er is inmiddels een oplossing door de laatste firmware update. (https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-opgelost-442731)

Gezien het televisie signaal wel functioneert en je dus verbinding hebt, denk ik dat je eerst eens naar je firmware van de Experiabox moet kijken of deze de laatste versie heeft. Normaliter zou je deze firmware vanzelf moeten krijgen van KPN maar een extra check kan geen kwaad.
Software is als het goed is de laatste versie : V. 1.01.00T03.4
Gisteravond gebeurde het weer, Netflix gaat bufferen en ik pak mn telefoon om te kijken en jahoor ook geen wifi (geen verbinding met internet) op dat moment. Gelijk naar rtl4 gezet en dat werkt wel normaal.

Ene keer wacht je 5 minuten, andere keer 10 minuten en dan werkt het weer.
En daar gaan we weer...
Reputatie 7
Badge +27
Hallo Gert, welkom op het forum! Het feit dat je zowel bekabeld als draadloos problemen ervaart wijst toch op issues in de verbinding an sich. Dat regulier tv wel goed blijft werken op moment van verstoring bij de rest kan. Dit omdat het tv-signaal voorrang krijgt op regulier internet.

Ik zie dat er een technische melding nog openstaat. Daarin wordt aangegeven dat ze inmiddels bij jou in huis de NT van je glaskastje hebben vervangen omdat de demping op de lijn te laag is. Als dit het probleem niet oplost is er wellicht onderzoek in de wijkcentrale nodig. Ze hebben op 4 april hierover een belpoging naar je gedaan. Dat is niet gelukt. Ze zullen nog proberen je te bereiken. Ik stel dan ook voor dit af te wachten. De melding is bij de juiste afdeling, dus ik kan daar op dit moment niet echt iets aan toevoegen.
Geen idee wanneer ze de NT? vervangen hebben maar iig niet toen ik thuis was. Bij mijn weten is alleen het modem incl adapter vervangen. Ik wacht nog op het belletje idd omdat ze na 17.00 zouden bellen ivm werktijden. Maar ben verscheidene keren onder werktijd gebeld en ik kan niet altijd opnemen.
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie dat er nu inmiddels 3 belpogingen zijn geweest waarbij het niet gelukt is je te bereiken. Maar dat is dan, gezien wat je al aangaf over bereikbaarheid, niet handig. Ik heb nogmaals aangegeven dat ze je na 17:00 moeten bellen.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Gert,

Ik zie dat KPN er al mee bezig is. Je zou, als het zich weer voordoet, eens moeten kijken naar je experiabox of het internetlampje ook rood is. Als dit het geval is, dan is het zeker je lijn (verbinding).

Succes in ieder geval en hopen dat KPN de oorzaak kan vinden.
Ik heb contact gehad en ze hebben een monteur ingepland voor aankomende vrijdag.
Hopen dat er nu wat gevonden word. ☺
Reputatie 3
Badge +2
Mooi, als dat niet helpt kan ik ook nog proberen mee te denken. 😉
Reputatie 7
Badge +27
Goed om te horen dat het ze gelukt is om contact met je te krijgen. Ik hoop dat de monteur vrijdag dit dan kan oplossen. Laat je weten wat er uit komt?
Vandaag de vrouw vrij zodat er iemand thuis zou zijn voor de monteur die tussen 13.00 en 15.00 zou aanvangen met de werkzaamheden. 15.40 maar eens de klantenservice gebeld of er nog iemand zou komen,
Dame aan de lijn zegt '1 moment, ik ga even de monteur bellen.'
Na dat "1 moment" wachten heb ik de hoorn er maar opgelegd na 17.10 minuten in de wacht te hebben gestaan.

Wie heeft er de oplossing want anders mag er een grote retourdoos deze kant op. Ik ben er nu echt klaar mee.
Schijnbaar loopt het een beetje langs mekaar. Tijdens het 2e telefoontje naar de klantenservice (rond 17.00u) kreeg ik een SMS met een nummer dat ik kon bellen en een case nummer.
Daarheen maar heen gebeld en bleek dat de monteur wel bezig is geweest maar alleen in de centrale. Waar dus ook het probleem schijnt te zitten. Nu doorgezet naar netwerkbeheerder (nokia?) en wordt vervolgd.

Blijf het raar vinden dat het niet gecommuniceerd word naar de klant die blijft zitten wachten op een monteur. Misschien een foutje en/of verbeterpuntje.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is inderdaad, qua communicatie, niet heel handig gegaan, Gert. Kan zijn dat, na het plannen maar voor het werk, besloten is dat bezoek bij jou thuis niet nodig was. Dat de centrale voldoende was voor nu. Normaliter wordt je daar dan van op de hoogte gesteld. Sorry dat dit er door is geslipt. Wel goed om te zien dat het verder doorgezet is. Wijst er wel op dat het probleem dieper bij ons in het netwerk zit.
Reputatie 7
Badge +27
Is er al weer opnieuw contact met je opgenomen, Gert? Ik zie hier een belpoging gisteren. De technische mensen hebben sinds de 15e geen uitval meer gezien op je lijn. De melding blijft sowieso nog een paar dagen openstaan, dus mochten ze je nog niet bereikt hebben, dan zullen ze opnieuw een belpoging doen. Mocht je zelf nog uitval ervaren in de komende dagen, dan kun je bellen met het nummer en de code uit de sms die je op de 13e hebt gekregen.
Ik drukte ergens verkeerd merk ik haha. Ooeps.

Maar ik had gister rond de middag inderdaad een gemiste oproep. Als ze nou eens na 17.00u bellen.. Maar goed, dat is al een aantal keren aangegeven.

Voor zover ik weet is dat begin van de week weggevallen en volgens mijn vrouw gisteravond (dacht rond 22.00u) ook weer.

Dus het is nog niet helemaal in orde.
Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat het nog niet verholpen is. Gert. Ik zie hier dat ze opnieuw een monteur naar je thuis willen sturen om daar nog wat dingen na te kijken en eventueel vervangen. Het lijkt er verder op dat twee stukjes systeem elkaar tegenspreken waarin de ene zegt geen storing te zien aan de centralekant terwijl de andere wel problemen merkt. Al met al is het duidelijk een complexer probleem 😞
En we gaan weer verder. Vandaag zou er een monteur van kpn komen bij ons thuis aangezien er de laatste keer alleen in de centrale gekeken is. (geen melding gehad dat de beste man niet bij ons kwam)

Vervolgens zou het in de centrale zitten dus werd het doorgestuurd naar de netwerkbeheerder. Tijdje niks gehoord dus zelf maar weer gebeld. Niks te vinden in de centrale dus moet toch hier in huis zitten.
Dus monteur gepland voor vandaag ( vanmorgen nog herinnering SMS gekregen) tussen 10 en 12.

Geen monteur gezien en net voor 12en word ik gebeld door reggefiber?? dat er morgen een monteur komt.. Die zal wss voor een dichte deur staan want ik blijf geen vrije tijd opnemen voor Jan feestneus.

Wie wat waar loopt alles door mekaar?

Want ik snap er niks meer van.
Reputatie 7
Badge +16
Oef. Ik ben er voor je ingedoken, Gert.
Dit is een heel uitgebreid ticket. Waarin er zo te zien een hoop is onderzocht. De storing zit, zoals het nu lijkt toch écht in de wijkcentrale.
Ik zie dat er contact met je gezocht is. Dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Dit verdient allemaal geen schoonheidsprijs en ik betreur de gebrekkige communicatie! Ik hoop dat dit heel snel verholpen is!

Reageer