Beantwoord

wegvallen wifi

  • 20 August 2019
  • 11 reacties
  • 798 keer bekeken

Reputatie 2
Wifi valt steeds weg zowel op de laptop als mobile in de thuis situatie.
Wanneer de een op de laptop bezig is en een ander bijvoorbeeld de mobile gebruikt valt deze ook weg.
De pagina's worden langzaam gevuld en soms worden de plaatjes niet gevuld.
Heb de Wi-Fi turner gebruikt, en alles uitgezet en weer opgestart, maar helaas niets is er verbeterd.
icon

Beste antwoord door Jackie01 2 November 2019, 17:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom terug @Jackie01! Dat klinkt niet al te best.

Is dit een nieuwe storing of heeft het nooit goed gewerkt? Zijn er bekabeld ook problemen met internet, of alleen draadloos? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Daarmee kan ik de verbinding nakijken.
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor je bericht @Jackie01! Ik heb de lijn bekeken en daar kan ik verrassend weinig uithalen. De verbinding tussen de Experia Box en de buitenwereld is in ieder geval uitstekend.

Kun je de twee vragen uit mijn vorige bericht nog beantwoorden? Daarmee probeer ik een beetje te lokaliseren waar het probleem zit.
Reputatie 2
Vooralsnog draadloos, en het is waarschijnlijk 2 weken geleden begonnen, daarvoor was dit niet, zowel bij windows als Android, is beide stagnatie, wegvallen wifi en de pagina openen, en als een bezig is op laptop en ik kom erbij met mobile of ook een laptop dan stagneert het, heel vreemd.
Heb dus de Wi-Fi controle gedaan, en deze gaf aan op een andere kanaal, en ook de experia box
gereset.Maar helaas even loopt het en daarna niet meer.
Reputatie 7
Badge +28

Duidelijk! Ergens zit een bottleneck. Er komt ruim 100Mb/s binnen op jouw adres, meer dan genoeg snelheid voor meerdere gebruikers. Is er nog andere netwerkapparatuur aanwezig, zoals een router of accesspoint?

Ik zie dat je een onderscheid hebt gemaakt in de netwerknamen voor 2,4Ghz en 5Ghz. Helpt het om met het andere netwerk verbinding te maken? 5Ghz is over het algemeen sneller, maar reikt minder ver. 2,4Ghz is langzamer maar reikt een stuk verder. In een groot huis (zonder extra versterkers) werkt de laatste waarschijnlijk beter.

Reputatie 2
Op 1 laptop gebruikt ik de 2.4 en 1 laptop en mobile de 5., heb geen verdere netwerkapparatuur,
Moet ik dan alleen de 2.4 gebruiken?
Reputatie 2
Om het uit te proberen of is er een andere manier
Reputatie 7
Badge +28
Ja als test lijkt me het goed om beide op 2,4Ghz te laten werken. Of juist beide op 5Ghz. Ik kan op afstand niet inschatten wat bij jou beter werkt. Vervolgens even de verbinding belasten, bijvoorbeeld door op een apparaat een YouTube filmpje aan te zetten en dan op de andere te testen of internet nog fatsoenlijk werkt.
Reputatie 2
Ik ga dit vanavond doen, heb alles al op 2.4 gezet,
Je hoort nog van mij, na volgende week, alvast bedankt voor de snelle reactie
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal goed, ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +28
@Jackie01: Heb je de wijziging al kunnen proberen? Ik hoop dat het effect heeft gehad en hoor graag van je.
Reputatie 2

Tot nu toe gaat het weer, laten we hopen dat het zo blijft

Reageer