Ik lees verschillende topics hier met vergelijkbare situaties, maar om die topics niet te ‘kapen’ maak ik maar even een eigen topic aan.
Ik ben namelijk al meer dan een jaar aan het ruziën met de Experia Wifi’s hier in huis. Begin dit jaar is er nog een aantal keer een monteur langs geweest en toen leek het ook weer even te werken, maar de laatste maanden is het weer huilen met de pet op. Het probleem is dat de data over wifi en ethernet telkens wegvalt. Er is dan nog wel verbinding, maar er gaat geen data meer overheen (op onze telefoons komt er dan een uitroeptekentje naast het wifi-logo te staan). Het enige wat dan nog wel werkt, is de Interactieve TV. Ook alle monitoring van alarm, zonnepanelen etc. werkt dan niet meer.
Dit probleem is vervolgens alleen op te lossen door de Experia Box even uit en aan te zetten, en zelfs dan werkt het nog niet altijd omdat het service lampje soms pas minuten later aan gaat (en daarvoor werkt het wifi dus niet). Zoals gezegd is er begin dit jaar een monteur langs geweest en hij heeft onder andere een nieuwe switch geïnstalleerd, maar daardoor is het maar tijdelijk beter geworden. Na telefonisch overleg met zijn collega wist hij ons te melden dat het aan de Sonos lag, maar het kan toch niet zo zijn dat je als KPN-klant geen Sonos kan gebruiken als je stabiel wifi wil?
Ik had ook nog hoop dat de nieuwe update een hoop zou verhelpen, maar voorlopig is dat nog niet het geval. Vandaag bijvoorbeeld, Eerste Kerstdag, is het wifi al zeker drie keer eruit gevallen. Ik heb KPN gebeld, gechat, gemaild (met de monteur) en contact gehad via social media, maar niets mocht helpen. Daarom probeer ik het nu nog een keer via dit forum.
Alvast bedankt voor de hulp en fijne feestdagen toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Jordi