Beantwoord

Wegvallend en langzaam bedraad internet en wifi met de experiabox V10a

  • 14 June 2020
  • 25 reacties
  • 643 keer bekeken

Ons internet valt steeds voor korte tijd weg we hebben de v10a het ligt denk ik aan de box wifi ontvangst is overal goed maar elke paar minuten komt er gewoon geen signaal meer binnen en moet ik op de telefoon en talets wifi uit en aan doen om weer verbinding te maken. bedraad valt het ook weg op de laptop pc ps4.Met de speedtestkom ik ook niet verder als z'n 40 mb. een bekend probleem als ik zo op het forum wat zoek op de v10a. iemand hier een blijvende oplossing voor? alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 July 2020, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo Matthieu, wij hebben precies hetzelfde, in Beverwijk! Als de verbinding er is, werkt het 100% goed, maar het punt is dat af en toe ALLES tijdelijk wegvalt, Wifi, Internet via de Kabel, etc. Na een minuutje oid komt het weer op en dan werkt het weer normaal.

Intussen vraagt tijdens een vergadering iedereen zich wel af waar je mee bezig bent, dit is eigenlijk niet werktbaar en als het zo blijft, overweeg ik een andere provider. Voorheen, voor glasvezel, met ADSL van KPN, had ik nooit problemen. Het heeft dus niks met Wifi te maken, maar puur de internet connectie an sich ….

 

Grt, Richard

Toevoeging op mijn vorige reactie, we hebben nog de oudere Experia Box, maar daar heeft het niks mee te maken volgens mij (ook nieuwe Experia Boxen hebben dit).

Grt, Richard

Ja wij hebben de v10a wifi ontvangst is ook goed het ligt gewoon aan de binnenkomende verbinding die valt weg en dan doet niks het meer binnenkort maar is bellen al due service tools halen ook niks uit

Badge +19

En hebben jullie allebei het glasvezelkastje al een paar minuten van de stroom gehaald?

Hallo, Joep, bedankt voor de reactie, ik heb alles gereset, stroom eraf, etc, maar nog niet het glasvezel modem zelf, dat ga ik nu meteen doen. Bedankt voor de tip, wordt vervolgd..

Grt Richard

 

Voor de goede orde: ik heb TV van Ziggo en Internet van KPN, al heel lang en het enige wat bij mij telt,

is beschikbaarheid, snelheid is voor mij veel minder van belang, als het internet maar wel beschikbaar is.  Met KPN ADSL heb ik nooit, 10 jaar lang, nooit problemen gehad, maar ADSL wordt helaas afgebouwd door KPN.

Badge +19

@Richard_Beverwijk beter dan glasvezel is er niet. Jij betaald voor een goed werkende verbinding en die ga je ook krijgen. Er kan altijd ergens iets fout zitten. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is heel druk. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Ik weet zeker dat het goed komt.

Hallo, ik heb nu het glasvezel modem 5 minuten van de stroom gehad, nu gaan we de komende dagen aanzien of het in de lucht blijft.

 

Grt Richard

Badge +19

Ok. Hou ons op de hoogte. 

@Matthieu1985 , mocht je een oplossing hebben gevonden, dan hou ik mij uiteraard graag aanbevolen! Mocht ik zelf iets vinden, dan zal ik het hier ook zeker posten.

 

Grt, Richard

@Joep1965 Mijn (adres) gegevens zijn in mijn profiel opgeslagen en ik heb aangevinkt dat KPN mijn gegevens mag analyseren etc.

 

Alvast bedankt voor zover,

Grt, Richard

Nee ik heb hier nog steeds dezelfde problemen alles van de stroom af gehad maar niks helpt

Vraag: is de Experia Box V9 nog wel van deze tijd en kan dit acces point goed overweg met 3 via de kabel verbonden computers rechtstreeks op de Experia Box aangesloten?

Het lijkt erop dat met de kabel de verbinding niet stabieler is, terwijl je dat wel zou verwachten.

Van mijn kant sluit ik hierbij deze conversatie af, omdat het de laatste dagen weer stabiel genoeg lijkt te zijn. Even afkloppen ……………….

Ok dat is mooi hier nog niet goed als ik bekabeld rechtstreeks op de experiabox de speedtest van kpn doe zit ik op max 40 met een abbonement van 200

Matthieu, ik heb een basis glasvezel abonnement van 50 Mb en dat wordt zowel met als zonder kabel gehaald, dus wel opvallend dat je met een 200 Mb abonnement niet boven de 40 Mb uitkomt. Misschien is er toch iets met de Experia Box aan de hand.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Matthieu1985 en @Richard_Beverwijk, wat goed om te lezen dat jullie elkaar al zo aan het helpen zijn! Fijn dat het voor jou al opgelost lijkt, Richard. 

 

Voor @Matthieu1985 verwacht ik dat ik een monteur in moet plannen. Ik begrijp namelijk dat jij jouw NTU al eens 2 minuten stroomloos hebt gemaakt, maar dat dit ook geen soelaas bood. Hiervoor moet ik wel jouw Experia Box eenmalig terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Kan dit op elk willekeurig moment? Anders kan je het beste even bellen met 0800-0402 op een moment dat het jou uitkomt. Wanneer zou jij een monteur kunnen ontvangen? En zou je nog een contacttelefoonnummer in je profiel willen zetten?

Reputatie 7
Badge +30

Heb je inmiddels contact gehad voor een monteur, @Matthieu1985? Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag. 

Sorry beetje late reactie nee nog niks gedaan probleem doet zich nog steeds voor

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem hoor! Wil je dat ik een monteur aanvraag voor je? Kan ik je modem gewoon op elk willekeurig moment resetten (i.v.m. thuiswerken etc.?)? Anders kan je het beste even bellen met 0800-0402 wanneer het jou uitkomt. Laat maar weten als ik iets voor je moet doen. 

Ja mag op elk moment gedaan worden en een monteur mag ook ingepland wirden alvast bedankt! Gr

Reputatie 7
Badge +30

Top. Ik heb 'm ingepland voor aankomende maandag 6 juli, tussen 17 en 19 uur. Ik heb 'm voor volgende week er in gezet, zodat we nog ruim tijd hebben om te annuleren/herplannen als het dan niet uitkomt. De monteur neemt in ieder geval van tevoren contact met je op. Mocht het niet uitkomen, laat je het me weten? Ook belangrijk: ben ik vergeten te benoemen. Een storingsmonteur is in principe gratis. Tenzij het probleem bij de klant ligt. Denk hierbij aan iets simpels, zoals de stekker zit er niet in tot aan, je hebt een eigen modem in gebruik en die is defect. Als het probleem aan onze kant ligt, dan is dit gewoon gratis. Mocht je daar nog vragen over hebben, laat het gerust weten. 

Nee is prima en duidelijk maandag is goed dank je gr

Reputatie 7

Hi @Matthieu1985, ik zie dat de monteur gisteren is geweest en dat de verbinding nu weer stabiel aankomt op de Experia Box. Werkt het nu voor jou ook weer goed?

Goedemorgen de monteur is geweest en heeft de xperia box v10a vervangen door een v10 tot nu toe nog alles stabiel. De v10a zou nog wat kinderziektes hebben en hier zou de instabiele verbinding aan te wijten zijn dus kijken als het nu stabiel blijft

Reputatie 7

Dat klinkt goed inderdaad, de verbinding lijkt nu een stuk beter dus. Dat is fijn. Als het toch weer terugkeert of als je andere vragen voor ons hebt weet je ons te vinden :slight_smile: