Vraag

wegvallend en traag wifi met slecht bereik op zolder

  • 15 August 2020
  • 8 reacties
  • 588 keer bekeken

Wij hebben al lang kpn internet thuis maar onze kinderen hebben al die tijd niet op hun kamer op zolder gebruik kunnen maken van internet. Het bereik is te slecht en wifi wordt traag en valt weg.

Daarnaast valt het wifi heeeel vaak weg als we thuis werken. Mijn man is steeds door zijn mobiel internet bundel heen. Nu alweer, halverwege de maand. 10G!

We hebben meerdere malen wifi manager doorlopen, frequentie gewijzigd, opnieuw opgestart en gebeld. We zijn door de opties heen en overwegen nu toch echt over te stappen als hier geen oplossing voor is. 

Graag tips of trucs.

 

Gr Elke 


8 reacties

Badge +19

Ook bij een andere provider zult u dit probleem hebben. Of je nou Wi-Fi van provider a of b hebt maakt niet uit. Doe de Wi-Fi manager nog een keer en neem er de tijd voor en zorg dat u de verbinding niet verliest.  Als u op de 1ste verdieping 10Mbr/s haalt heeft het natuurlijk geen zin om naar de 2de etage te gaan.  Op het moment dat u onder de 20Mbt zit blijf je staan en wachten. Een paar minuten. Onder de 20 krijg je 2 experia wifi's gratis.  Die moeten overigens wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.

@Joep1965 dat is natuurlijk niet helemaal correct, kijk waar (oa kpn) providers reclame mee maken: "super snel wifi in heel je huis". Ik wil eigenlijk geen kabels door mijn huis te laten trekken omdat deze belofte niet waar kan worden gemaakt.

Badge +19

U krijgt gratis de Wi-Fi versterkers die u overal prima Wi-Fi bieden. Ook bij de concurrentie krijgt u die maar wel de bekabelde uitvoering. En dat is ook de beste manier. Kortom zet op iedere etage een wifi versterker neer die met een kabel aangesloten op de experiabox en u hoort niemand meer klagen. Anno 2020 is Wi-Fi met alleen een modem niet meer mogelijk.  Er is teveel Wi-Fi in de lucht. 

@Joep1965 bedankt voor uw bericht, ik wacht nog even af of ook kpn vind dat ik het maar zelf moet oplossen.

Badge +19

Prima. Kijk even rond hier op het forum. Er zijn diverse soortgelijke topics te vinden. Overigens is de wachttijd opgelopen tot meer dan 5 dagen.

@Joep1965 ik ben al een half jaar bezig, kunnen die 5 dagen er ook nog wel bij 😅. De topics had ik bekeken, maar bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +24

Met thuiswerken is het natuurlijk het beste om gewoon voor bekabeld netwerk op je werkplek te zorgen. Dat werkt tenminste altijd en je hebt de volle snelheid. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Elke82 Welkom hier en goed dat je dit aankaart, natuurlijk. Fijn ook om te zien dat je al de nodige uitleg van Joep en Nick hebt gekregen. Wil je de best mogelijke verbinding hebben dan is bekabeld aansluiten de beste optie. Wifi is superhandig, maar wel afhankelijk van veel factoren in en om je huis. Je hebt dit topic over wifi vast al gelezen: er staat veel uitleg en toelichting in. 

Het uitvoeren van de wifi manager, zoals Joep aangeeft, is wel een echte aanrader. De Experia Wifi's komen vaak als oplossing naar voren uit zo'n meting en als je deze goed aansluit krijgt je wifi een flinke boost. We laten je het dus zeker niet zelf oplossen. 

Reageer