Wegvallend internet

  • 8 May 2021
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

Badge

Goedenavond,

Sinds het installeren van 2 extra experia wifi punten i.v.m. slechte wifi in huis valt 1 tot meerdere malen per dag het internet weg zowel de wifi als bedraad. Vooral vervelend als je net middenin een film, sportwedstrijd en/of game zit. 

Enkele malen handmatig de modem gereset alsook een reset via kpn.com.

Toch blijft het probleem bestaan en valt het internet dus meerdere malen per dag geheel weg.  Het lijkt voor de hand te liggen dat het probleem is ontstaan door het toevoegen van de wifi punten maar wat de werkelijke oorzaak is kan ik niet zeggen. 

Graag zou ik willen weten welke stappen ik nog kan ondernemen om dit probleem op te lossen ?!

 

Vr. Gr.

Marvin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

ik weet niet of dit het probleem is maar als je de wifi punt/en bedraad hebt zal ik even bellen met kpn.

 

heb je er 1 alleen op stroom dan pakt hij je antenne weg bij je modem en word het een repeater met de helft van je snelheid waar je voor betaald ,

 

dit kan een oorzaak zijn van uitvallen door dat er te vee apparaten aangesloten zijn

Badge

Het zijn 2 experia wifi punten die middels een utp kabel direct op de modem zijn aangesloten. De experia v8 gaf te slecht wifi signaal. Er staat dus ook 1 wifi punt direct bij de modem en een wifi punt op zolder. Beiden doen het goed en de snelheid was beduidend beter in het gehele huis !

 

Als het goed is vervangen die wifi punten ook de wifi van de experia box / modem, dus ik vermoed dat er toch iets anders aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +11

Het klopt inderdaad dat de wifi op de V8 uit gaat en de Experia-wifi's deze taak overnemen. Dat ze ervoor zorgen dat het hele internet uitvalt heb ik nog niet eerder gehoord.

 

Als het internet wegvalt, gaat er dan ook een lampje uit of rood branden op het modem? Kan immers puur toeval zijn en dat er meer aan de hand is.

 

Aangezien het een V8 betreft gok ik dat het een DSL-verbinding over koper betreft. Kun jje dit voor mij bevestigen?

 

Sowieso handig om je profiel volledig in te vullen, dan kan een moderator gelijk meekijken.

Badge

Bedankt voor je reactie en tip !

Ik heb inmiddels mijn profiel bijgewerkt.

Ik zie idd. dat het een DSL verbinding is, of dit over koper gaat durf ik niet te zeggen ? Kan ik dit ergens aanzien of aflezen ?

Ik zal een volgende keer dat het internet wegvalt nog even goed kijken wat de lampjes op de modem aangeven en kom daar dan ook z.s.m. op terug.

Reputatie 7
Badge +11

Ik zie idd. dat het een DSL verbinding is, of dit over koper gaat durf ik niet te zeggen ? Kan ik dit ergens aanzien of aflezen ?

Een xDSL-verbinding gaat altijd over koper. Hiermee bedoelen we het ‘oude’ telefoonnetwerk omdat de draden in de kabels gemaakt zijn van koper. Dat hoeft dus niet ergens uitgelezen te worden 😁

 

Nu nog even afwachten tot een moderator de lijn kan doormeten. Het kan soms een paar dagen duren voor een moderator dit topic ziet en de lijn kan doormeten.

 

Badge

Zojuist even gekeken bij het modem toen het internet weer wegviel maar alle lampjes op het modem blijven branden. 

Wat mij dit keer wel opviel is bij wifi verbindingen op mijn telefoon dat er bij de verbinding stond “kan IP-adres niet ophalen"

 

Reputatie 3

Zojuist even gekeken bij het modem toen het internet weer wegviel maar alle lampjes op het modem blijven branden. 

Wat mij dit keer wel opviel is bij wifi verbindingen op mijn telefoon dat er bij de verbinding stond “kan IP-adres niet ophalen"

 

Even kortgezegd: dan ligt het nier aan de verbinding van KPN. Maar aan uw eigen netwerk. Stap 1 zou zijn om de ExperiaWifis eens te resetten en weer te koppelen. 
Er lijkt namelijk een IP-conflict op te treden.

Reputatie 7
Badge +21

Nu nog even afwachten tot een moderator de lijn kan doormeten. Het kan soms een paar dagen duren voor een moderator dit topic ziet en de lijn kan doormeten.

Hoi @MarvinQ. Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding doorgemeten. Er zijn vandaag geen verbrekende verbindingen geconstateerd door onze systemen. Maar eigenlijk geef je dat hierboven al zelf aan. 

Zojuist even gekeken bij het modem toen het internet weer wegviel maar alle lampjes op het modem blijven branden. 

Heb je inmiddels al een reset uitgevoerd?

Badge

Ik heb gisteren (maandag) de experia wifi’s gereset, dat leek het probleem opgelost te hebben echter viel het internet zojuist weer volledig weg i.c.m. met dezelfde melding over het niet kunnen ophalen van ip adres. Morgen nog maar eens de experia wifi's resetten incl. het modem, hopen dat het iets uithaalt/oplost.