Beantwoord

Wegvallend internet WiFi Experia Box v9

  • 7 June 2021
  • 14 reacties
  • 274 keer bekeken

Goedendag,

Al hele lange tijd (ca. jaar) heb ik last van het volgende. Experiabox v9 met goed WiFi signaal (36mbps door hele huis). Op alle via WiFi aangesloten apparaten (MacBook, pc, iPad, iPhone) valt regelmatig (zo elk uur minimaal één keer) het internet weg. Dat is vooral irritant bij een live-stream. De verbinding moet opnieuw gemaakt of een paar keer de browser verversen.

Experiabox diverse keren volledig gereset (via knopje én met paperclip) ook vele malen de KPN Manager doorlopen waarbij dan aanpassingen (kanaal wissel) werden uitgevoerd. Het helpt allemaal niet. Ook de afstand tot de experiabox maakt niet uit.

Ik gebruik geen internet-TV. Dat heb ik niet, dus kan daar ook niets over zeggen.

Wat is er aan de hand? Ik denk gewoon een slechte experiabox. Kan deze vervangen worden?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 June 2021, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Hejasch, welkom hier! 

Rot dat je WiFi verbinding steeds wegvalt. Vallen er ook lampjes op de Experia Box uit wanneer dit gebeurt? Je hebt al verschillende dingen geprobeerd lees ik, maar dat heeft tot nu toe niet geholpen. Heb je de WiFi manager volledig doorlopen? Er komt altijd een resultaat uit rollen, ik ben wel benieuwd wat er bij jou uit komt. 

Beste @Alexandra,

Er vallen geen lampjes uit.

De WiFi Manager heb ik meerdere keren volledig doorlopen. Het resultaat is steeds een kanaalwissel.

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Een kanaalwissel kan een hele goede oplossing zijn, maar dat lijkt in dit geval dus niet zo. Krijg je na de kanaalwissel nog een optie om het resultaat te testen in de WiFi Manager, of is het daarna klaar? En kan je je forumprofiel zo volledig mogelijk invullen? Als je me een seintje geeft zo gauw je dat hebt gedaan, kijk ik de verbinding ook even na vanaf deze kant.

Badge +19

Gebruik je wifi versterkers?

@Alexandra mijn profiel heb ik aangevuld.

Na de kanaalwissel kan ik dat inderdaad testen. Vervolgens wordt weer een kanaalwissel voorgesteld en dat gaat zo steeds door. 
Er zijn geen WiFi versterkers.

Je mag het testen.

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. Je hebt geen WiFi versterkers dus.

Ik kom geen problemen in de verbinding tegen, het zit 'm dus echt in de WiFi verbinding thuis. WiFi is draadloos en hierdoor vatbaar voor storingsbronnen en andere signalen in jouw omgeving. Daarom kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing. Op welke plaats in huis heb je last van wegvallende WiFi? Maakt het bijvoorbeeld verschil als je het direct naast of vlakbij de Experia Box test? We hebben ook veel tips om slechte wifi te verbeteren, ik raad je aan om dat topic door te nemen.

@Alexandra bedankt voor de reactie.

De tips had ik allemaal al gelezen. Het probleem zit hem echter niet in een trage verbinding. Het maakt ook totaal niet uit waar in huis. Ook niet direct naast de Experiabox.

Het probleem is dat de verbinding met internet regelmatig voor zo’n tien seconden volledig weg is. Op het apparaat (pc, smartphone etc) is dan ondertussen nog steeds sprake van een WiFi verbinding.

Een WiFi versterker oid gaat dan m.i. niet helpen.

Je geeft aan dat de verbinding goed is.

Volgens mij rest dan de Experiabox zelf. Zou dat kunnen?

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Helemaal goed, dan is dat helder. Het vervangen van het modem vind ik een goede volgende stap.

Doordat het modem wel werkt en verbinding met het netwerk heeft, kan ik niet direct zelf het modem vervangen. Daarom heb ik dit verzoek bij een specialist neergelegd. Ik zorg dat er zo snel mogelijk een andere jouw kant op komt, je kunt je huidige modem dan inleveren op het servicepunt in je buurt en krijgt het nieuwe direct mee. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en sms met daarin de details. Ik zal ze je ook nog toesturen in een privébericht zo gauw ik reactie heb van de specialist.

@Alexandra prima, ik wacht nadere berichtenrustig af.

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Goedemorgen, de specialist heeft het nieuwe modem voor je aangevraagd. Zo te zien kan je die vanaf morgen afhalen op het servicepunt in je buurt. Heb je de bevestiging ontvangen?

@Alexandra mooi! Inmiddels heb ik een bevestiging ontvangen.

Dank voor de hulp. Hopelijk zijn de problemen straks verleden tijd.

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Goedemorgen, de specialist heeft het nieuwe modem voor je aangevraagd. Zo te zien kan je die vanaf morgen afhalen op het servicepunt in je buurt. Heb je de bevestiging ontvangen?

@Hejasch Mooi zo, graag gedaan! Laat hier in je topic maar weten of alles is gelukt, en hoe het daarna met de verbinding gaat zo gauw je het nieuwe modem in gebruik hebt.

@Alexandra inmiddels andere Experiabox (v10) probleemloos geïnstalleerd. Ik gebruik deze nu een week. De verbinding met internet is tot nu zonder problemen! 
Het probleem lijkt dus opgelost.

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +19

@Hejasch Super, ik ben blij om dat te horen :) En anders weet je ons hier op het forum te vinden.