Sinds enkele maanden valt onvoorspelbaar en niet reproduceerbaar het internet weg, zowel bekabeld als WiFi.
Dit geeft de volgende logs in het modem:
21.05.2022 13:39:42 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
21.05.2022 13:39:38 | Warning | PPPOE | Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination) |
21.05.2022 13:39:38 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
21.05.2022 07:26:43 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
21.05.2022 07:26:39 | Warning | PPPOE | Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination) |
21.05.2022 07:26:39 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
20.05.2022 18:16:11 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
20.05.2022 18:16:07 | Warning | PPPOE | Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination) |
20.05.2022 18:16:07 | Error | PPPOE | Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests. |
Dit zijn slechts de logs van de afgelopen twee dagen, maar dit gebeurt echt al weken op rij, vaak meerdere keren per dag. Ik heb het issue niet kunnen reproduceren door bijvoorbeeld veel tegelijkertijd van het netwerk te vragen met meerdere apparaten of bepaalde handelingen op bepaalde tijden uit te voeren.
Inmiddels heb ik een V12 box, maar dat komt omdat mijn vorige telefonisch contact met KPN ervan overtuigd was dat het aan de V10 box lag, en dat het met een simpele upgrade geregeld zou zijn. Is dus overduidelijk niet het geval.
De modem is al meerdere malen herstart, ook naar fabrieksinstellingen. Glasvezelkastje is al meerdere malen spanningsloos gemaakt, WiFi-versterker is al uit het netwerk gehaald om uit te sluiten dat het daar aan zou kunnen liggen. Kabel tussen glasvezel en modem is al gecontroleerd en vervangen. Allemaal geen succes.
In mijn vorige telefoontje met KPN is beloofd dat er een monteur ingeschakeld zou worden om naar het glasvezel te komen kijken. Hier heb ik echter nooit meer iets op teruggehoord, dus tijd om een papertrail aan te maken en te hopen dat de community kan helpen.
Gezien de meerdere tientallen vergelijkbare posts met allen hetzelfde probleem, heb ik er een hard hoofd in, maar hopelijk kan er toch iets aan gedaan worden.
KPN, help!