Beantwoord

Wegvallend internet op sommige apparaten op Box 12

  • 25 November 2022
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Na installatie van een nieuwe KPN Box 12 krijgen valt op een aantal apparaten na het inloggen de verbinding met internet weg. Mijn telefoon geeft de melding “dit netwerk heeft geen toegang tot internet” terwijl internet via een laptop op dat moment probleemloos werkt. Modem gereset, van stroom gehaald, op alle apparaten netwerk doen vergeten en opnieuw ingelogd, niets lost het op. De software van het modem geeft aan dat er constant goede verbinding met internet bestaat. Waar zit de fout?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 November 2022, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @WillemHJ, welkom op ons forum!
Ervaar je deze problemen nog steeds? We hebben hier ook een handig topic over!

We denken graag even mee! Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je alles met elkaar verbonden zitten?

Inmiddels is het probleem opgelost. Mogelijk had het een combinatie van oorzaken. De glasvezel bleek niet goed aangesloten, het kastje is door KPN vervangen. Het probleem leek aanvankelijk opgelost, maar keerde terug. Een medewerker van klantenservice (de zoveelste die ik sprak) bleek dit eerder bij de hand te hebben gehad. Op zijn advies de door mij gewijzigde netwerknaam en wachtwoord teruggezet naar de  achter op het modem vermelde oorspronkelijke netwerknaam en wachtwoord. Theoretisch mag het volgens mij geen verschil maken. In de praktijk blijkt het probleem echter opgelost.

Over de service van KPN en de snelheid waarmee is gewerkt ben ik zeer tevreden.

Reputatie 7
Badge +20

Ah top, dat is mooi opgelost inderdaad. Bedankt voor je terugkoppeling!