Vraag

Wegvallend signaal ExperiaBox V10

  • 28 February 2019
  • 4 reacties
  • 189 keer bekeken

Goedemorgen, eergisteren een tijdje met jullie aan de telefoon gehangen over het slechte en meerdere keren per week wegvallende Wifi signaal van de ExperiaBox V10.
Hij is bij jullie vandaan gereset ( hoewel ik daarna gewoon hetzelfde persoonlijke ingestelde wachtwoord en sleutel had ), en vandaag alweer uitgevallen. Bedraad internet doet het prima.
De kast is vorig jaar door jullie monteur zelf opgehangen en getest. Hangt helemaal vrij, niet in een kast of naast leidingen, er is geen enkele beperking van het signaal. Maar dat valt dus af en toe (2-3 x per week ) weg.
Op dit forum lees ik hier ook over, er zijn blijkbaar exemplaren van de ExperiaBox V10 die onbetrouwbaar zijn. Maar de mevrouw aan de telefoon had hier nog nooit van gehoord. Op de site van Telfort zag ik dat een medewerker lig bevestigend reageerde op de klacht en de box omruilde. Jullie lijken alleen maar over “wifi in het hele huis” te willen praten. En daar gaat het me niet om, het gaat om die V10 met mankementen.
Paar dingen die ik las op internet over de V10 :

"Ik ken meerdere mensen met deze problemen die hierover al veel langere tijd klagen bij KPN en ook KPN zelf bevestigt dat het een hardnekkig probleem bij heel veel klanten is"

"Zoals velen gemerkt hebben ervaren we problemen met wegvallende wifiverbindingen op de V10 Experia Box. Vanuit praktisch oogpunt leek het ons handig hier een apart topic voor aan te maken. Hierin zullen we jullie op de hoogte houden"

Waarom ontkennen jullie de problemen in zo'n telefoongesprek? En waarom moet ik een monteur gaan betalen ? Dat is nl de volgende stap volgens deze dame. Bedrading en positionering is goed, daar ligt het niet aan, hebben jullie zelf geïnstalleerd.
Wat is de oplossing ? Overstappen naar een andere provider ? Die bellen twee per week met mooie aanbiedingen.
Ik hoop eens serieus genomen te gaan worden. V10A oid lijkt me.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi Jeroen. Allereerst vind ik het vervelend dat je blijkbaar geen goed gevoel aan dat gesprek hebt overgehouden.
Ik hoop dat ik een aantal dingen voor je kan opklaren en je wellicht verder helpen. De v10 is momenteel het beste modem wat we hebben. Dat is ook wel eens anders geweest. Een tijd terug waren er véél problemen met een bepaalde firmware. Toen hebben een flink aantal klachten gehad over verbrekende verbindingen. Deze storing heeft lang geduurd maar is uiteindelijk, gelukkig, opgelost.
Zijn daarmee alle problemen verholpen? Uiteraard niet. Er kan nog van alles aan de hand zijn maar het 'generieke' wifi probleem van de v10 is niet meer aan de orde. Uiteraard zijn de kosten van de monteur voor ons, als blijkt dat het daar wel aan ligt. Maar we willen de klant er wel op voorbereiden dat het soms ook aan andere zaken kan liggen, die buiten KPN's invloedssfeer liggen.
Jij beschrijft dat de draadloze verbinding een paar keer in de week wegvalt. Gebeurt het op dat moment op alle draadloze apparaten tegelijk? Dat is voor mij een belangrijke indicator.
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan duiken we er samen in, en vinden we vast een passende oplossing.
Ik heb niks meer vernomen en ga er van uit dat je op dit moment voldoende weet. Mocht dat niet zo zijn, laat het weten.
Dag Erwin, ik was veel weg, dus heb dit de afgelopen week even niet op kunnen pakken. Wat ik wel weet is dat het op alle apparaten tegelijk gebeurde ( er zitten ook nog drie kinderen met mobieltjes boven, die laten echt wel weten als er iets mis is ;-)
Dus ik kijk het nog even aan, op het moment lijkt alles stabiel. Groet Jeroen
No problem. Kijk het even aan en laat me weten als de situatie verslechtert.