Vraag

Wegvallend/traag internet zowel wifi als bekabeld

  • 9 June 2020
  • 19 reacties
  • 700 keer bekeken

Beste KPN,

 

Na al 2 jaar met dit probleem te lopen ben ik het een beetje zat. Mijn internet zowel wifi als bekabelt terwijl en er niemand op het internet verbonden zit behalve 1 computer is erg slecht. Het internet is normaal 20mbps en valt random terug naar 0.2mbps met soms bijna een 100% packetloss. Ik heb ook andere topics over dit gevonden: https://forum.kpn.com/internet-9/traag-wegvallend-internet-492331. Hierbij heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. Hieronder het internet verkeer er uit ziet.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Een paar vragen.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Welke experiabox heb je?

moet normaal 22mbps maar is altijd ergens random tusse 0-20 router: Experiabox v10 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat daar weinig aan te doen is. U zit nu 1maal aan het einde van het koperdraadje, een aantal km bij de centrale vandaan. En behalve dat de snelheid steeds minder word naarmate je verder bij de centrale vandaan zit, word de stabiliteit soms ook minder.

Hoe ziet uw isra punt eruit? Is daar misschien nog wat aan te verbeteren? En wat voor kabel heeft u tussen uw isra punt en de Experiabox? 

nick ik heb dit ook gehad en weet zeker dat dit om een buiten gebied gaat

daar is wat aan te doen als de gemeente en bewoners een project op starten

hier rijssen / holten hebben ze een glasvezel kabel door drukriool gedaan

ik heb nu een 500/500 aansluiting

en ik heb er behoorlijk druk op gezet toen

bijeenkomst zelfs hier thuis gehad

2015 dacht ik

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Swagerd, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je er na zo'n tijd wel een beetje flauw van bent. Als deze schommelingen ook voorkomen met een bekabelde verbinding lijkt het me goed dat we hier naar kijken. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en reageren als je dat gedaan hebt? Geef ook even aan wat er al geprobeerd is om dit te verhelpen zodat ik een beeld heb van de geschiedenis.

Hoi Swagerd, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je er na zo'n tijd wel een beetje flauw van bent. Als deze schommelingen ook voorkomen met een bekabelde verbinding lijkt het me goed dat we hier naar kijken. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen en reageren als je dat gedaan hebt? Geef ook even aan wat er al geprobeerd is om dit te verhelpen zodat ik een beeld heb van de geschiedenis.

Gedaan! Ik (Diego/de zoon) doe het netwerk bij mij thuis dus ik heb mijn moeders gegevens (de contractant) ingevuld. We hebben hier al een heel tijd last van we hebben een nieuwe modem aangesloten maar het probleem was er nog steeds. Voor de rest heb ik niet veel gedaan met het netwerk behalve het monitoren via PRTG. 

Ik denk dat daar weinig aan te doen is. U zit nu 1maal aan het einde van het koperdraadje, een aantal km bij de centrale vandaan. En behalve dat de snelheid steeds minder word naarmate je verder bij de centrale vandaan zit, word de stabiliteit soms ook minder.

Hoe ziet uw isra punt eruit? Is daar misschien nog wat aan te verbeteren? En wat voor kabel heeft u tussen uw isra punt en de Experiabox? 

Er is niks mis met de kabel ik heb de zelfs kabel vervangen :)

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Diego. Ik zie hier in de verbinding an sich geen problemen.  Dat is op zich positief, maar maakt het ook lastiger. Want dan zit het probleem of in je thuisnetwerk ergens. Of ergens wat mijn systeem niet kan uitmeten. Heb je de mogelijkheid om een eliminatie te doen? Daarmee bedoel ik dat je alles loskoppelt van de Experia Box behalve de ene computer. Dan kijken of het probleem dan ook voorkomt. Zo ja, dan lijkt het toch echt aan onze kant te zitten. Zo nee, sluit dan steeds 1 voor 1 meer apparaten aan tot het probleem wel voorkomt. Dat laatste apparaat is dan over het algemeen de oorzaak (of de druppel die de emmer doet overlopen).

Dank je, Diego. Ik zie hier in de verbinding an sich geen problemen.  Dat is op zich positief, maar maakt het ook lastiger. Want dan zit het probleem of in je thuisnetwerk ergens. Of ergens wat mijn systeem niet kan uitmeten. Heb je de mogelijkheid om een eliminatie te doen? Daarmee bedoel ik dat je alles loskoppelt van de Experia Box behalve de ene computer. Dan kijken of het probleem dan ook voorkomt. Zo ja, dan lijkt het toch echt aan onze kant te zitten. Zo nee, sluit dan steeds 1 voor 1 meer apparaten aan tot het probleem wel voorkomt. Dat laatste apparaat is dan over het algemeen de oorzaak (of de druppel die de emmer doet overlopen).

In mijn oog punt denk ik dat het aan KPN ligt want had ervoor corona stuk minder last van (1x per 2/3uur). En met de 1+1 logica van hier boven, meer mensen gebruiken het netwerk ik heb er een stuk meer last van dan nornaal + ik zit aan het uiteinde van een buitengebeid. Voor mij gevoel is dit de reden. Maar ik ga het proberen om alles los te koppelen en op 1 appraat te testen (ook al zijn alle apparaten minstends 1x vervangen tijdens de during van het probleem)

Helaas heb ik van de klantenservice ook al te horen gekregen dat ik een service monteur nodig had. Helaas moet ik daar waarschijnlijk nog maanden op wachten door Corona. Dus wordt waarschijnlijk tijd leven met snelheid drops van 20mbps naar 2 mbps :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws op dat gebied, Swagerd. We gaan vanaf deze week monteurs nog weer breder inzetten. Dus dan kunnen we hopelijk ook een servicemonteur voor jou plannen. Zou je dan ook alvast willen aangeven wanneer, zeg maar in de komende twee weken, monteursbezoek zou uitkomen? Dan ga ik kijken of ik dat kan plannen.

Goed nieuws op dat gebied, Swagerd. We gaan vanaf deze week monteurs nog weer breder inzetten. Dus dan kunnen we hopelijk ook een servicemonteur voor jou plannen. Zou je dan ook alvast willen aangeven wanneer, zeg maar in de komende twee weken, monteursbezoek zou uitkomen? Dan ga ik kijken of ik dat kan plannen.

Ik ga het even bespreken met het huishouden je krijgt later vandaag de preciese datum /tijd

Goed nieuws op dat gebied, Swagerd. We gaan vanaf deze week monteurs nog weer breder inzetten. Dus dan kunnen we hopelijk ook een servicemonteur voor jou plannen. Zou je dan ook alvast willen aangeven wanneer, zeg maar in de komende twee weken, monteursbezoek zou uitkomen? Dan ga ik kijken of ik dat kan plannen.

Zou de 26e lukken met vriendelijke groet, Diego

Reputatie 7
Badge +30

Het is gelukt, @swagerd! Ik heb wel, om de monteur te kunnen plannen, je Experia Box een reset moeten geven, sorry daarvoor. De monteur komt op 26 juni tussen 8:00 en 10:00, je krijgt hiervan nog een bevestiging per e-mail.

Het is gelukt, @swagerd! Ik heb wel, om de monteur te kunnen plannen, je Experia Box een reset moeten geven, sorry daarvoor. De monteur komt op 26 juni tussen 8:00 en 10:00, je krijgt hiervan nog een bevestiging per e-mail.

Update:

 

Bedankt voor de service monteur, hij heeft wel een probleem opgelost maar niet het probleem. Ik heb nog steeds wel last van het probleem van wegvallend en traag internet. Hij zij dat hij de verkeerde spanning meten bij ons thuis. Dit heeft hij gefixed maar het probleem komt nu nog steeds voor. Dus ik vrees voor het ergste, het einde van de kabel. Ik heb door de online klantenservice een nieuwe afspraak gemaakt voor een volgende service monteur. Hopelijk krijg ik hierdoor wel een oplossing.

Reputatie 7
Badge +30

Wat jammer dat het niet in een keer opgelost is, Swagerd. Ik zie inderdaad dat morgen opnieuw een monteur komt. Hopelijk kan het dan volledig opgelost worden!

Wat jammer dat het niet in een keer opgelost is, Swagerd. Ik zie inderdaad dat morgen opnieuw een monteur komt. Hopelijk kan het dan volledig opgelost worden!

Update 4-7-2020:

 

Bedankt voor de tweede service monteur helaas is het probleem niet verholpen ondanks alles wat ze aan mijn kabel gedaan hebben. Ik ga morgen een derde monteur regelen hopelijk krijg ik dan wel het wettelijk minimum van 20mbits. :) Hopelijk zorgt dit wel voor een oplossing anders moet ik wachten tot 31 augustus, want dan wordt mijn internet snelheid verhoogt.

Badge +19

Wettelijk minimum?????

Reputatie 7
Badge +30

 

... het wettelijk minimum van 20mbits.

Er is geen wettelijk minimum. Wat haalbaar is hangt af van wat er in de grond ligt, de lengte daarvan, de gebruikte techniek in de (wijk)centrale etc… In jouw geval verwachten we dus ongeveer 20-22 Mbit.  Wat dan wel zo is, is dat de ACM beleidsregels heeft over welke internetsnelheden wij vermelden. Waarbij de normaal beschikbare snelheid degene is die we verwachten op basis van wat ik hierboven allemaal noem. En waarbij de minimale 75% van die waarde is.

We weten dat die snelheid bij jou op zich gehaald wordt, alleen valt het regelmatig weg. En aangezien monteurs dit tot op heden niet hebben kunnen verbeteren verwacht ik dat het dieper zit. En dat kan dan dieper in het netwerk zitten, of dieper in de grond, of dieper in je huis (afhankelijk van hoe de aansluiting in je huis eindigt). Heb je nog contact gehad voor nog een monteur/verder onderzoek?