Beantwoord

Wegvallend TV & Wifi op Playstation soms slecht soms goed.

• 27 juni 2018
  • 5 reacties
  • 286 keer bekeken

Hoi
Weet iemand een oplossing voor Wegvallend Tv en slecht Wifi op Playstation op te lossen?

We hebben het al geprobeerd met een duurder abonnement van 71,50 per maand. Maar geen verschil lijkt als het juist erger is geworden. Hoop op een snelle reactie!

😃 🙂
icon

Beste antwoord door Paul_ 6 juli 2018, 09:37

Bedankt voor het invullen!

Je bent aangesloten op glasvezel, veel beter dan dat kan in ieder geval niet.

Je hebt het 4K-abonnement zie ik. Ervaar je de storingen op alle zenders? En er loopt dus direct een kabel van de tv-ontvanger naar het modem? Zie je nergens zo'n adapter (bijvoorbeeld in de buurt van het modem)?:

Wat zegt een speedtest op de PS? Is het een PS4 trouwens? Je hebt een V8 modem. Om UPnP aan te zetten kun je inloggen in het modem. Zie hier: https://www.kpn.com/faq/9975
Dan ga je naar ‘Extra’s’. Klik dan in het linkermenu op ‘UPnP’ en klik daarna op ‘Enable UPnP device’. Bevestigen doe je onderaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Dit zegt playstation

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum @Familie GK! Goed dat je het meldt. Om je goed te kunnen helpen heb ik wel meer informatie nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik vanaf hier ook een meting uitvoeren.

Wat zegt deze website over jouw snelheid?
Is de tv direct aangesloten met een kabel of bijvoorbeeld via een 'draadloze' verbindingsset?
Jouw PS is dus aangesloten via WiFi? Om te gamen heeft de kabel altijd de voorkeur omdat WiFi gewoonweg onbetrouwbaar is (met gamen). Je kan bijvoorbeeld UPnP aanzetten in het modem, en dan hoef je ook geen poorten te forwarden.

Ik hoor graag je bevindingen!
Ik heb gedaan wat je me vroeg. Over het profiel. En de tv is met een kabel aan gesloten. En bij de PS hebben we het wel geprobeerd maar bijvoorbeeld: Als er iemand anders van ons op de wifi zit loopt de ping op naar 1,000 maar soms blijft de ping maar 8 als je het zelfde doet.

Hoe doe je dit?
(Je kan bijvoorbeeld UPnP aanzetten in het modem, en dan hoef je ook geen poorten te forwarden.)

Groet, GK
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het invullen!

Je bent aangesloten op glasvezel, veel beter dan dat kan in ieder geval niet.

Je hebt het 4K-abonnement zie ik. Ervaar je de storingen op alle zenders? En er loopt dus direct een kabel van de tv-ontvanger naar het modem? Zie je nergens zo'n adapter (bijvoorbeeld in de buurt van het modem)?:

Wat zegt een speedtest op de PS? Is het een PS4 trouwens? Je hebt een V8 modem. Om UPnP aan te zetten kun je inloggen in het modem. Zie hier: https://www.kpn.com/faq/9975
Dan ga je naar ‘Extra’s’. Klik dan in het linkermenu op ‘UPnP’ en klik daarna op ‘Enable UPnP device’. Bevestigen doe je onderaan.
Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt @Familie GK? Als ik nog ergens bij kan helpen dan weet je me te vinden.

Reageer