Vraag

Wegvallende connectie

  • 7 June 2019
  • 31 reacties
  • 633 keer bekeken

Hallo!

Wij hebben sinds 2/3 weken KPN internet, het is super snel dat is fijn maar helaas is het niet stabiel.
De verbinding valt elk uur wel 2/3 keer weg. Het wegvallen is echt maar 2/3 seconden, maar vooral met het kijken van Netflix op onze smart-tv is dat erg vervelend.

Ik heb DSL en de Experiabox V10A.

Kan iemand me hierbij helpen?

31 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Kla-Ben: Sorry dat de reactie even duurde! Fijn dat we ons nu kunnen focussen op een ding :)

Ik wil je vragen de volgende stappen uit te voeren;
  • Ga naar Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN. Hier kun je alleen vanaf je thuisadres bij. Zet een vinkje bij geavanceerd en kies een andere netwerknaam voor het 5Ghz netwerk (zet er bijvoorbeeld _5G achter). De V10A zendt op zowel 2,4Ghz als 5Ghz uit. Bij sommige apparaten lijkt het een probleem te zijn als deze netwerknamen hetzelfde zijn. Na deze wijziging maakt de TV alleen verbinding met 2,4Ghz.
  • Als dit nog geen oplossing biedt, loop dan de WiFi tuner eens door: Wifi Tuner - Jouw wifi testen en direct verbeteren | KPN. Hiermee wordt de verbinding gecontroleerd op verschillende plekken in huis. Dit kun je uitvoeren op een smartphone, tablet of laptop. Er kunnen verschillende aanpassingen worden gedaan in de Experia Box. Als die het probleem niet oplossen kan het zijn dat er nieuwe apparatuur wordt verstuurd of een WiFi monteur wordt ingepland. Allemaal afhankelijk van het resultaat.
Ik heb verder intern navraag gedaan naar wat wjb hierboven aangaf. We zijn iets verder gekomen met dat probleem (de V10A gebruikt intern wel IPv6 maar extern niet) en hebben daar een fix voor. Vervelend is alleen dat ik zelf niet kan inzien of dit bij jou van toepassing is. Daar kom ik van de week nog even op terug.
Reputatie 7
Badge +28
@Kla-Ben: Over het laatste stukje heb ik al terugkoppeling gekregen. IPv6 stond inderdaad aan op jouw aansluiting terwijl dat uit moet staan. Is aangepast. De Experia Box moest daarvoor even herstart worden en dat hebben we direct gedaan.

Je kunt even controleren of dit verschil maakt. Als dat niet het geval is, probeer dan bovenstaande stappen uit te voeren en dan hoor ik graag of de verbinding beter werkt.
Hoi @Joran ,

Sorry voor de late reactie, ik was op vakantie.
Heb al het bovenstaande geprobeerd en helaas zodra ik de kabel eruit haal valt de internet weg van de tv. Nu is het zelfs ook zo dat het wifi op computers wegvalt..
Kan je aub zsm iemand langs sturen? We zijn nu al 2 maanden bezig.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Vivienne, wat balen zeg! 😞 Ik vind het jammer dat het nu al zo lang zo matig werkt. Een monteur lijkt me dan ook een goede vervolgstap.

Je kunt via deze link direct een afspraak maken (via de knop "Storing of Extra service"): De KPN monteur helpt je graag verder | KPN. Hierbij moet ik vermelden: een monteursafspraak is betaald, tenzij het probleem bij KPN ligt. Op afstand is dit voor mij niet met 100% zekerheid in te schatten, daarom zeg ik het er bij. Bij het inplannen van de monteur kun je een toelichting schrijven. Hier kun je vermelden wat we al hebben uitgesloten. Het lijkt mij zinvol dat de monteur met een andere Experia Box test omdat er met de verbinding zelf (tussen Experia Box en wijkcentrale) niets mis lijkt te zijn.

Als je nog vragen hebt, of als het niet lukt via de link, laat het vooral weten. En dan ben ik straks erg benieuwd hoe de afspraak is verlopen.
Hoi Joran,

Bedankt voor je medeleven. Het is inderdaad erg vervelend aangezien internet een erg belangrijk onderdeel is van ons huishouden. Ik heb dan ook voor KPN (1 van de duurste partijen) gekozen omdat ik wilde waarborgen dat we dit soort issues niet veel zouden hebben, en laat staan als we deze issues zouden hebben, er goede support zou zijn. Begrijp me niet verkeerd, jij bent erg behulpzaam, maar een (mogelijk) betaalde afspraak met een monteur vind echt belachelijk.
Na ons uitgebreide testen kunnen we naar mijn mening wel vaststellen dat het probleem bij jullie ligt..
Reputatie 7
Badge +28
Dat snap ik. Ik had ook liever een gratis monteur gegarandeerd maar deze voorwaarden houden we bij elke monteursaansturing aan. Dit wil dus niet zeggen dat er per se kosten aan verbonden zijn. Ik snap dat dit nog even extra vervelend overkomt met wat we allemaal al hebben uitgesloten.

Reageer