Wegvallende en trage verbinding nieuwe adres

  • 23 June 2019
  • 5 reacties
  • 91 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
Interessant...ik heb al jaren kpn met de experiabox v10 (de witte) en gebruikte de wifi via de experiabox nooit problemen, hoeveel apparaten ik ook aansloot. Ben nu net een maand verhuisd en heb 2 wifi Experias gekregen (de zwarte), sindsdien alleen maar problemen. Wifituner zegt dat alles dik in orde is dus daar kan ik niet mee aantonen dat ik een probleem heb. Nu al meerdere keren gebeld met de helpdesk maar de problemen blijven terugkomen (dagelijks). Bij 3 apparaten op 1 wifiexperia beginnen de problemen al (en dan heb ik het over op 3 apparaten surfen op het internet, niet eens hd films kijken ofzo). Meestal klapt 1 apparaat eruit en kan ik maar met 2 apparaten op 1 wifiexperia. Na heel veel pijn en moeite (omdat de wifituner geen problemen kan constateren, want 1 apparaat, ging ik serieus geen gratis monteur krijgen) is er vrijdag een monteur langs geweest. Met de laptop geen problemen (packageloss) kunnen constateren, speedtest op 1 apparaat gaat uitmuntend (bijna 100mbit per seconde) maar als ik de speedtest op 2 apparaat tr en tegelijk uitvoer ontstaan de problemen. Degene die het eerste de speedtest uitvoert begint weer uitmuntend maar zodra het andere apparaat ook de speedtest gaat uitvoeren, zakt de een al naar 40 mbit per seconde (wat op zich oké is) en de ander komt vaak niet boven de 10mbit en soms zelfs niet boven de 1 mbit. Monteur kan hier niet veel mee en verwacht dat bij de meshupdate van volgende maand de problemen hopelijk zijn opgelost. Ondertussen gaan ze 72 uur mijn lijn monitoren. Ik ga hier maar mee akkoord maar vind het eigenlijk belachelijk. Kpn adverteert met overal in huis perfect wifi maar in mijn geval geldt dat maar voor 1 apparaat....net via de Ziggo go app formule 1 willen kijken maar dat doet ie dus niet, de app vindt mijn verbinding niet stabiel genoeg terwijl ik naast de wifi experia zit.....vervelende vind ik dat iedereen doet alsof het een vaag probleem is maar ik nu al meerdere forumitems hierover ben tegengekomen. Hoop echt dat kpn mij serieus gaat nemen want ben altijd een trouwe en tevreden klant geweest. Ik ben niet te beroerd om zelf iets te investeren om mijn verbindingen goed te krijgen maar stop dan met die advertentie en adviseer mij dan hoe ik het wel kan oplossen, aan deze constructie heb ik namelijk niks. Nu maar weer even de servicedesk bellen want het enige dat ik kan doen is mijn problemen blijven melden zodat er een dossier opgebouwd kan worden.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

5 reacties

Badge +19
Welke experiabox heb je en zijn de Wi-Fi versterkers bekabeld aangesloten op de experiabox?
De v10 en ik heb de bekabelde versies van de wifi experia. Btw, servicedesk gebeld en krijg nu een noodpakket. Fijn, maar zou liever zien dat de boel gewoon werkt
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Diw! Wat een irritante storing. Ik begrijp dat er gelukkig wordt gewerkt aan een storingsmelding. Fijn dat een noodpakket is verstuurd maar je wil natuurlijk dat je eigen verbinding goed en stabiel werkt.

Ik ben wel benieuwd: als je de Experia WiFi's loskoppelt en alleen de V10 gebruikt, blijft de verbinding dan wel stabiel? Neemt de technische dienst contact met je op over de lijnmeting? Als ik iets voor je kan nakijken wil ik je vragen je profiel aan te vullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie te sturen als dat is gebeurd. Die gegevens zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk.
Ik heb mijn gegevens in mijn profiel aangepast.
Inmiddels is mij wel duidelijk waarin het probleem zit en dat zijn de wifi experia apparaten.
Als ik de v10 wifi inschakel en de wifi experia`s uitschakel en de speedtest op 1 apparaat uitvoer haal ik 101mbit p/s. Als ik met 2 apparaten tegelijk de speedtest doe keldert de downloadsnelheid wel naar 50 mbit p/s maar dat is acceptabel lijkt me. Als ik hetzelfde doe via de experia wifi`s behaal ik met 1 apparaat nauwelijks de 50 mbit p/s en als ik de speedtest met 2 apparaten tegelijk uitvoer haalt de ene amper de 40 mbit p/s terwijl de ander nog niet eens 10 mbit p/s haalt, soms zelfs niet meer dan 5. De stabiliteit is dan ook ver te zoen als je de curve van de speedtest ziet. Wat mij ook opvalt bij de wifi experia`s mbt de speedtest op 2 apparaten tegelijk is dat de downloadsnelheid dus heel laag wordt maar de uploadsnelheid niet. Vaak is de uploadsnelheid hoger dan de downloadsnelheid.
.Ik heb nu dus een noodpakket ontvangen en aangesloten maar zie hier verder het nut niet van in.
Het lijkt mij ook niet dat de technische dienst contact met mij gaat opnemen over de lijnmeting, ik mag hopen dat ze dit met KPN zelf doen zodat jullie hier een oplossing voor kunnen gaan vinden.
Met de V10 werkt dus alles naar behoren maar die heeft echt veel te weinig wifi dekking waardoor ik niet overal in huis van wifi gebruik kan maken. Ik heb ook geen idee wat de vervolgstap nu is maar ik mag toch hopen dat KPN n.a.v. dit forumbericht actie gaat ondernemen of moet ik zelf met de servicedesk contact opnemen?
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor het aanvullen van je profiel. Ik krijg de indruk dat het noodpakket per abuis is verstuurd. In de hele storingsmelding wordt hier niets over vermeld. Deze wordt normaal gesproken alleen verstuurd als er helemaal geen verbinding is, door een probleem aan onze kant.

Ik wil je inderdaad aanraden nog even contact op te nemen met de servicedesk. Als het goed is heb je een terugbelnummer per sms ontvangen. Met dit nummer (en de code) kom je direct uit bij de specialisten die hiermee bezig zijn geweest. De storingsmelding staat nog tot morgen 17:00 open ter monitoring, daarna wordt de melding automatisch gesloten en kun je niet meer terugbellen met de code.

Reageer