Beantwoord

Wegvallende en trage verbinding via WiFi

  • 1 April 2020
  • 5 reacties
  • 57 keer bekeken

Badge

Ik heb een continu wegvallend en zeer trage wifi, 10mbps , toen de kpn monteur langs kwam was de snelheid 140 mbps, nogal een verschil. Ik heb alle stappen van de wifi manager al doorlopen. Helaas krijg op de chat na 15 minuten wachten niemand te pakken, hebbem jullie een idee wat ik nu moet doen?? 

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 April 2020, 12:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mvdh82, welkom hier. 

Een wegvallende trage WiFi verbinding is knap irritant. Dat begrijp ik heel goed. Je geeft aan de WiFi manager al doorlopen te hebben, daar kwam niets uit begrijp ik? Mag ik eens meekijken? Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? En heb je de overige tips uit dit WiFi topic al doorgelopen? 

En waar ik ook alvast benieuwd naar ben, het internet via de kabel is wel stabiel? 

Badge

Beste @Bart_Z

 

ja de kabel is stabiel . Ik heb mijn profiel aangepast en ja alle tips reeds doorlopen. 
 

groet 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie inderdaad dat de snelheid bekabeld zef naar de 155 moet kunnen. En de WiFi is maar zo rond de 18 a 19 Mbit/s na de analyse. Dat is bijzonder. Waar staat het modem precies? In de meterkast? Wat als je deze erbuiten plaatst? En als je dan nog eens de WiFi manager doorloopt. Op de plek waar het bereik slecht wordt? Wat komt er dan uit?

Badge

De wifi staat naast de buffetkast in de woonkamer. Heb m er ook al opgezet maar dit maakt geen verschil. @Bart_Z 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk. Er gaat dan toch ergens iets mis. En aangezien de WiFi dusdanig langzaam is heb ik de mogelijkheid om een Experia WiFi op te sturen. Een versterker. Hopelijk zorgt die dat de WiFi een stuk beter wordt. Ze zijn al onderweg. Ik hoor graag de werking ervan.