Beantwoord

wegvallende internet snelheid Ps4 veroorzaakt lag

  • 22 September 2021
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

Een maandje of vier geleden begonnen op mijn Ps4 de spellen te stotteren, ook als ik Youtube kamp ik ermee.

Voorheen speelde ik gewoon op WIFI, en liep alles soepel.

nu heb ik constante stotter, zelfs op een LAN kabel.

Na een slachtpartij van 3 maanden bellen en het probleem yitleggen, dan toch eindelijk een nieuwe router gekregen, omdat het wel eens de firmware zou kunnen zijn, en daarbij ook gelijk mijn abbo opgehoogd naar 100MBPS.

Het is minder geworden, maar duidelijk niet weg.

Als ik een snelheids test doe, zie ik duidelijk dat om de paar pogingen mijn snelheid terugvalt naar 40/50MBPS.

(op mijn oude 50mbps abbo viel dit terug naar de 20MBPS)

Ik heb onderhand een splinter nieuwe Ps4 Slim gekocht omdat ik dacht dat dat het was, een nieuwe router en nieuwe kabels, het mag allemaal niet baten.

KPN houd bij hoog en laag vol dat het vooral niet aan KPN ligt, terwijl alles wat ik zie mij toch sterk doet denken aan een bottleneck.

Ik weet het niet meer en overweeg overstappen .

Ik gooi mijn vraag hier als laatste poging het opgelost te krijgen omdat ik het liefst NIET overstap.

icon

Beste antwoord door Dann Dalorian 25 September 2021, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Toevoeging: Bij singleplayer spellen nergens last van.

Badge +19

Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?

Dat antwoord vinkje ging per ongeluk en krijg het niet meer weg, oeps…

De enige apparaten die aangesloten staan, is mijn Ps4 via een LAN, en mijn mobiel via WIFI.

Net weer even getest, en de snelheid lijkt gewoon enorm te fluctueren, van enorm hoog (Hoger dan ik hoor te hebben) naar enorm lager dan ik hoor te hebben.

Badge +19

Heb je glasvezel? Welk type modem heb je?

Heb je glasvezel? Welk type modem heb je?

Ik heb geen glasvezel en heb een Experia Box V10 van ong een maand of anderhalf oud.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Dann Dalorian, welkom. 

Begrijp ik goed dat je enkel problemen op de PS4 merkt, of merk je ook wegvallende Wifi/internet verbinding op andere apparaten? 

Daarnaast, welke spellen speel jij zoal online? Van welke developer zijn deze games? 

Idd alleen op de Ps4, maar dat is naast mijn telefoon ook het enige wat ik aangesloten heb staan zoals boven vermeld.

Ik speel voornamelijk Grand Theft Auto Online (Rockstar Games), Red Dead Online (Rockstar Games) en Elite Dangerous ( Frontier Development).

En wat ik in allen zie is een vertraging en dan speed up lag.

 

GTA tikt zelfs constant, vooral merkbaar in elke sessie waar ik niet alleen ben.

Maar eigenlijk tikt en stottert gewoon elk online spel.

Hoi @Dann Dalorian, welkom. 

Begrijp ik goed dat je enkel problemen op de PS4 merkt, of merk je ook wegvallende Wifi/internet verbinding op andere apparaten? 

Daarnaast, welke spellen speel jij zoal online? Van welke developer zijn deze games? 

Kan iemand mij helpen??

Heb het inmiddels zelf opgelost.

het bleek te liggen aan de UpNP lijkt het.

Niet dankzij de barslechte telefoonmedewerkers bij KPN die kennelijk niet eens weten hoe de router werkt, wat ik dan kennelijk als klant uit moet gaan zoeken.

Overigens ook niet dankzij het forum wat wat vragen stelt en dan botweg niet meer reageerd.

 

toedeledokie!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Dann Dalorian, 

Fijn dat het is opgelost en dat he de oplossing met ons deelt! Ik denk dat veel meelezers daar wat aan hebben. 

Ik merk uit jou reacties wel dat je misschien een beetje verkeerde verwachtingen hebt van het forum en ik wil je graag helpen om als je weer een vraag hebt, hier zo goed mogelijk jou antwoord te vinden. Op het forum gaat het voornamelijk om klant-helpt-klant. Mensen zoals @Joep1965 denken graag met jou mee om een antwoord te vinden op jouw probleem. Meestal behandelen we hier problemen die buiten de reguliere ondersteuningsvoorwaarden vallen, zo ook jouw probleem. Het forum is geen chat, het kan soms wat langer duren voordat je antwoord krijgt van een gebruiker of moderator. Dit omdat ik als moderator bijvoorbeeld wat voor je aan het uitzoeken ben, of omdat ik als moderator je simpelweg niet goed kan helpen en de community/jouw mede forum gebruikers dit beter kunnen. En ook ik als moderator, heb wel eens weekend :wink:.Â