Vraag

Wegvallende internet verbinding

  • 26 March 2021
  • 16 reacties
  • 82 keer bekeken

Heel wat forums afgelezen voor een oplossing, maar het werkt allemaal niet en begrijp dus ook dat het aan een of andere update ligt van kpn, nou kpn doe er wat mee want sinds kpn telfort heeft opgevroten is het ellende, twijfel eraan om over te stappen.

Want met telfort had ik nooit geen problemen, ja grote storingen maar dat mag, sinds het kpn is geworden 10.x op een dag de stekker uit het stopcontact halen om weer internet te krijgen is waardeloos vooral als je midden in een vergadering zit. Dus kpn doe er wat mee anders verlies je een klant, en durf niet te zeggen dat het probleem bij mij ligt want dat doet het niet UTP For the win.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Wat ontzettend vervelend dat je een wegvallende internetverbinding ervaart, @Juust! Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit niets te maken heeft met de overgang van Telfort naar KPN. Vermoedelijk is er gewoon iets in jouw verbinding dat niet helemaal lekker loopt. Ik kijk daarom graag even met je mee. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

@Denise_  Dan vraag ik mij af wat dan wel het probleem is, aangezien ik nooit problemen had bij Telfort.

Gegevens zijn tot zo ver ingevuld, ben benieuwd wat er te vinden is.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik zie vandaag geen verbrekingen, maar ik zie de afgelopen dagen wel een aantal verbrekingen. Er lijkt dus iets niet helemaal lekker te gaan. Ik wil je daarom adviseren het modem een reset te geven. Hiermee worden de instellingen terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Dit moet verbetering zorgen.

@Denise_ Modem reset werkt niet, want heb op dit moment alweer geen internet en tv

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat een modem reset niet geholpen heeft. Ik zou graag een aantal extra tests willen uitvoeren. Omdat ik hierbij de verbinding ook een aantal keren ga verbreken, lijkt het me goed om dit op een moment te doen dat het jou goed uitkomt. Ik ben morgen tussen 9.00 en 17.00 uur aanwezig. Is er dan een geschikt moment?

Ben morgen niet thuis, dus leef je uit zou ik zeggen. En hopen dat het werkt, we gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de toestemming! Het systeem werkt niet helemaal mee; het lukt me niet om het modem vanaf hier een reset te geven. Dus ik heb eerst nog wat vragen voor je.

  • Gebruik je een splitter tussen het aansluitpunt en het modem?
  • Hoe lang is de kabel tussen het aansluitpunt en het modem?
  • Is dit een ronde of platte kabel?

Nee geen splitter, bijna directe aansluiting  de kabel is volgens mij een meter, en uit mijn hoofd is het een ronde kabel

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u?

Reputatie 7
Badge +17

Nee geen splitter, bijna directe aansluiting  de kabel is volgens mij een meter, en uit mijn hoofd is het een ronde kabel

Dit klinkt goed. Voor de zekerheid wil ik je eerst een andere kabel laten proberen, alleen al om uit te sluiten dat het aan de DSL-kabel ligt. Deze kabel komt zo snel mogelijk jouw kant op.

@Denise_ Lijkt me wel een beetje sterk dat het aan de dsl zal liggen spul is net 5 jaar oud, maar we gaan het proberen ik zie de kabel vanzelf wel verschijnen.

Reputatie 7
Badge +17

@Denise_ Lijkt me wel een beetje sterk dat het aan de dsl zal liggen spul is net 5 jaar oud, maar we gaan het proberen ik zie de kabel vanzelf wel verschijnen.

Je weet het nooit. Er kan zomaar een breuk zijn ontstaan waardoor de kabel niet goed meer werkt. We willen dit eerst uitsluiten. 

@Denise_ Dsl kabel omgewisseld voor de nieuwe, als dat niet werkt dan zal ik het oude isra kastje omwisselen kijken of dat dan werkt, en de aansluiting is nog steeds blauw blauw rood rood of zijn er kleurtjes bij gekomen?.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben benieuwd of de nieuwe DSL kabel voor verbetering zorgt. Als dit niet het geval is, trek dan gerust opnieuw aan de bel, dan kijken we verder.

@Denise_ Helaas het werkt niet, heb namelijk weer geen internet, wat zijn nu de vervolg stappen.

Reputatie 7
Badge +17

Wat jammer dat de nieuwe DSL-kabel niet heeft geholpen. De enige optie die mijn systeem nu geeft, is om een betaalde servicemonteur langs te sturen. We zien dat jouw verbinding af en toe wegvalt, maar voor het systeem te weinig om dit te herkennen als een wegvallende verbinding. Ik kan nu dan ook niet zeggen waar dit door veroorzaakt wordt. De enige mogelijkheid die ik nu dus heb is om een betaalde servicemonteur in te plannen. Je kunt deze ook zelf inplannen via de link. De servicemonteur kost € 60,00 voor de eerste drie kwartier. Wanneer blijkt dat de problemen aan onze kant zitten, dan is het aan de monteur om te bepalen of hij de kosten alsnog in rekening brengt of niet. Hier kan ik op voorhand geen uitspraken over doen.