Beantwoord

Wegvallende internetverbinding Experia V10

  • 14 December 2019
  • 31 reacties
  • 354 keer bekeken

Vorige week nieuwe experiabox V10 geïnstalleerd met twee kpn versterkers (bedraad) na klachten WiFi. Drie dagen na installatie is situatie veel erger geworden. Internetverbinding valt om het uur weg, WiFi verbindingen ook. Lampjes box en versterkers branden wel gewoon. TV doet het wel. Herstart en reset fabrieksinstellingen leveren niets op. Behalve dat internet paar uur in de lucht blijft en dan weer uitvalt. Naast versterkers is alleen smart tv bekabeld op de experia box aangesloten, verder geen extra apparatuur. 

icon

Beste antwoord door Frank Overveen 25 January 2020, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Zijn er suggesties om dit probleem op te lossen? Wil graag aan het werk dit weekend maar zonder internet gaat dat niet lukken. 

Reputatie 7
Badge +24

Werkt internet via de kabel wel?

Nee ook via kabel is er geen signaal meer

Badge +19

Een v10 die niet goed werkt is toch wel zeldzaam. Heb je al een andere kabel geprobeerd tussen de experiabox en het isra punt?

Die kabel nog niet vervangen, kan ik proberen, maar ISRA punt al wel bekeken, dat ziet er gewoon goed uit. Ik vermoed toch een router probleem.

 

Badge +19

Zou kunnen. Dat kan een moderator wel testen denk ik. Laat even weten of een andere kabel helpt.  Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Frank Overveen, welkom! Wat jammer om te lezen dat je dit al het hele weekend ervaart :-(. Ik zie dat er morgen een monteur komt en ik ga er vanuit dat je daarna geen problemen meer ervaart. Mocht ik daarna nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Frank Overveen? Als we nog iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag. 

Vorige week monteur langs gehad die eigenlijk alleen opnieuw heeft opgestart. Verbinding nog steeds instabiel. Tot nu toe geen uitval internetsignaal en bekabeld werkt alles voorlopig goed, maar sinds twee dagen een WiFi snelheid die gehalveerd is. Het lijkt erop dat er iets conflicteert met de router of dat router zelf een defect heeft. Monteur had echter niet veel expertise om buiten opnieuw opstarten met suggesties te komen. Dat opnieuw opstarten heeft overigens gisteren geen effect gehad op snelheid. Heeft iemand suggesties? 

Badge +19

Dat klinkt nog niet echt goed. Hoe is het met de snelheid? Komt die overéén met de snelheid die je behoort te hebben? En dan bedoel ik bekabeld?

Ja bekabeld is de snelheid in orde. Alleen de WIFI snelheid is nog maar 25% van wat het zou moeten zijn. Zijn er nog suggesties? 

Badge +19

Waar heb je de Wi-Fi versterkers staan?

1 versterker bekabeld naast Modem in vensterbank, andere versterker (ook bekabeld) op zolder

Badge +19

Welke snelheid haal je via Wi-Fi?

Voorheen 100 mps download, nu 20

Reputatie 7
Badge +30

Dat is niet echt veel hè.. Ik zie dat er nog een ticket loopt, komt er in het nieuwe jaar een andere monteur? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten. 

Het zou fijn zijn als er in januari iemand komt met wat meer diepgaande kennis dan tot heden. Is dat mogelijk om zo iemand te sturen? 

Reputatie 7
Badge +30

Alle monteurs hebben een gedegen opleiding gehad en kunnen verreweg de meeste zaken oplossen, dus ik ga er vanuit dat dat helemaal in orde komt!

Helaas is (naast instabiele WiFi) ook de bekabelde verbinding dit weekend weer weggevallen. Ik dacht dat dit na installatie Experiabox V10 over zou zijn, maar helaas. Lampjes op box en op de bedrade wifi-versterkers branden wel gewoon. Dat is vreemd. Ook de TV blijft het doen. Na herstart is er wel weer een bekabelde internetverbinding, maar het wekt weinig vertrouwen. WiFi problemen snap ik wel, dat is fine tunen, en daar moet denk ik monteur voor komen Maar bekabeld zou alles toch gewoon moeten werken. Dat doet het nu dus vaak niet. Zou het toch de aansluiting en bekabeling van buitenaf of uit de kast op straat kunnen zijn? Heeft iemand tips?

Reputatie 7
Badge +30

Wat vreemd dit.. Vanuit deze kant lijkt alles in orde. Het kan inderdaad van buitenaf komen. Geef dit gewoon ook aan bij de monteur volgende week. Deze heeft apparatuur om dat te kunnen checken! 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Frank Overveen, hoe is het gegaan gisteren? Ik zie wel een korte melding van de monteur en volgens mij is het nog niet helemaal opgelost, klopt dat?

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een draadloze verbindingsset in huis?

Ja dat klopt. Wederom een heel aardige monteur maar eigenlijk kon hij niet veel meer doen dan nogmaals de lijn doormeten. En suggestie doen om Sonos van router te halen (wat ik al eens had gedaan). Voor een meer diepgaande analyse ontbrak het hem aan apparatuur (naar eigen zeggen). Ook zijn suggestie was om een specialist in te schakelen met betere apparatuur (en ook specifiekere kennis). Alleen hoop ik daar al twee maanden op. Ik dacht dat er maandag een specialist zou komen. En helaas, ik had gisteren weer hetzelfde probleem. Wegvallend internet omdat er iets stoort in de structuur die door KPN is aangelegd - V10 met twee nieuwste (mesh), bekalbelde versterkers. Wellicht router, wellicht iets anders. Maar ik kom daar alleen met een goede meting en met hulp van iemand met diepgaande kennis achter. Ik zal vandaag weer bellen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ja dat klopt. 

Wat bedoelt u hiermee? U gebruikt dus een draadloze verbindingsset? Dan zou ik die eerst maar een aan de kant gooien en een kabel gebruiken.

Dat was een reactie op een eerder bericht. De Wifi versterkers zijn bekabeld aangesloten op de router. Verder gaat er een kabel van de router naar Sonos installatie en een kabel naar een Netgear Switch waar smart TV en setup box KPN op zijn aangesloten.