Vraag

Wegvallende verbinding

  • 16 September 2019
  • 5 reacties
  • 192 keer bekeken

We hebben een probleem met een wegvallende verbinding. Dit gebeurd zowel bij Netflix kijken (verbonden via een DEVOLO), als internet op een vaste computer (bekabeld) als interne op telefoon/laptop verbonden via WIFI. Het komt ook voor als een/meerdere devices uit staan.
Hierdoor lijkt het me geen intern netwerk probleem.

De KPN controle routines zeggen dat alles smooth werkt. We zouden 100Mbps moeten hebben, maar zitten op 20-30 Mbps.

We hebben een Experiabox. Als ik in de security log kijk dan zie ik vaak de volgende meldingen:
09/16/2019 09:31:26 **Vecna Scan** xxx.xxx.xxx.xxx, 52449->> 17.242.178.246, 443 (from PPPoE1 Outbound)

Over het Outbound maak ik me zorgen, want dat wil toch zeggen dat het vanuit ons eigen netwerk komt. Het outgoing IP adres is iedere keer anders.

Kan het zijn dat er periodiek logs worden verzonden?
Of is het een virus dat info van mijn PC / phone? naar hen stuurt?
AVG virus scan laat niets zien.


Thanks!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Sentla . Welkom op het forum.
Wat hinderlijk! Voor mijn beeldvorming: Het internet valt dus op meerdere apparaten weg? Tegelijkertijd?
Ik wil graag de lijn doormeten. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
Hoi Erwin,

Helaas is het nog niet opgelost.

De afgelopen tijd hebben we op onze KPN lijnen continue storingen. In 8 dagen tijd hebben de verbindingen er 4 dagen grotendeels uitgelegen. Hopelijk is het nu voorbij. Maar ik houd mijn hart vast. Omdat ik internet nodig heb voor mijn werk liep ik tegen een grote werkachterstand aan. Die ging even voor dit.

Gisteravond laat deed de TV het weer. En die gaf regelmatig een hakkelend beeld. Dus ik denk dat het vanavond wel weer prijs zal zijn.

Profiel heb ik bijgewerkt, staat hierin alle benodigde info?
Dank voor de gegevens. Ik kan nu je lijn doormeten.
Ik zie dat er de afgelopen dagen een aantal verbrekingen zijn geweest. Met name gisteren.
Laten we samen de bekabeling even doorlopen:

Ergens in de woning zit het hoofdaansluitpunt. Waar zit dat bij jou? Als je van hier uit het kabeltje volgt, gaat die dan rechtstreeks naar het modem? Kun je aangeven hoe lang dit kabeltje is en kun je voor de zekerheid de stekkertjes goed aandrukken? Kun je verder controleren of er geen beschadigingen aan dit kabeltje zitten?

17.242.178.246 is sync with iCloud heb je een apple apparaat in je netwerk hangen waar iCloud actief is?